Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata



Odpovědět na téma Stránka 78 z 324    Přejít na stránku Předchozí  1 ... 75, 76, 77, 78, 79, 80, 81 ... 324  Další
Autor Zpráva
Offline
102
23 bře 2014 19:59
Na Nových Sadech to je díky pruhům jasné. Ale když se jede z Francouzské směrem na Cejl (směr Vojenská nemocnice), tak před křižovatkou jsou dva pruhy pro jízdu přímo, projede se křižovatkou, poté ??? a najednou je tam jeden pruh plus tramvajový pás. Teoreticky při jízdě v levém pruhu se dá pokračovat po kolejích až před zastávku Vojenská nemocnice, kde značka přikázaný směr jízdy mi nařizuje objet ostrůvek zprava.


Offline
Uživatelský avatar

Moderátor
6177
11 dub 2010 15:05
Juliánov
V zákoně tento případ neni popsán, protože nejspíš není co řešit. Podle dopravního značení je ten jízdní pruh pro auta vyznačený na tramvajovém pásu úplně normální jízdní pruh pro auta. Tzn. řidiče auta nemusí zajímat, že jede současně i po kolejích.

_________________________________
Šotouš bez foťáku, je jako tělo bez duše. :-)

"fejsbůk" BMHD.cz


Offline
Uživatelský avatar

496
31 led 2011 13:46
Citace:
Na tramvajový pás v úrovni vozovky se smí v podélném směru vjet jen při objíždění, předjíždění, odbočování, otáčení, vjíždění na pozemní komunikaci, nebo vyžadují-li to zvláštní okolnosti, například není-li mezi tramvajovým pásem a okrajem vozovky dostatek místa; tramvajový pás zvýšený ... se smí přejíždět jen příčně ... . Při vjíždění na tramvajový pás nesmí řidič ohrozit ani omezit v jízdě tramvaj.

A pak se ještě řeší vyhrazený jízdní pruh na tramvajovém pásu. Ale normální pruh + tramvaj jsem nenašel.

A podobná kravina: Co mě zakazuje jízdu po tramvajovém pásu? Já na něj nesmím najet (až na výjimky), ale když na něj najedu legálně, musím ho opustit?

_________________________________
*** I am a signature virus. Please help me spread by copying me into your signature.


Offline
Uživatelský avatar

1342
17 črc 2010 21:41
Krno
Robert: Asi řeším kraviny, každopádně na Táborskou apod. zákon pamatuje, nechce se mi teď na mobilu hledat přesnou citaci, ale je tam něco ve smyslu "pokud není mezi pásem a okrajem vozovky dost místa".

_________________________________
Ano, jsem to já, Fantomas...


Offline
Uživatelský avatar

6616
21 pro 2005 17:01
Vandalové ničí ostravské tramvaje. Dopravní podnik nasadí ochranné fólie


Offline
7286
27 úno 2010 07:40
Fantomasi, muzes mi rict, co resis? Treba na Taborske by podle tebe nesmela auta jezdit vubec?


Offline
Uživatelský avatar

Moderátor
6177
11 dub 2010 15:05
Juliánov
Tam se jezdí po kolejích x let. Akorát při loňské rekonstrukci TT byl jízdní pruh vedoucí po kolejích zkrácen ještě před ten oblouk.

_________________________________
Šotouš bez foťáku, je jako tělo bez duše. :-)

"fejsbůk" BMHD.cz


Offline
2806
23 říj 2012 11:06
na křížení trolejbusu 25 s devítkou
¨Fantomas: spíš nedomyšlené značení, než samotný zák. o provozu v kombinaci s vyhláškou o značkách.

_________________________________
Jaro, léto, podzim a zima: nejlepší podnební pás.


Offline
Uživatelský avatar

1342
17 črc 2010 21:41
Krno
Ale kde se to v tom zákoně píše? Nechci nijak obviňovat řidiče aut, spíš mi přijde, že je zákon zase trochu nedomyšlený.

_________________________________
Ano, jsem to já, Fantomas...


Offline
Uživatelský avatar

Moderátor
6177
11 dub 2010 15:05
Juliánov
Fantomas píše:
Janatak: Když už u toho, může mi někdo vysvětlit, proč dole na Husovce směrem od Nových sadů je to vyřešeno tak blbě, že auta odbočující z levého pruhu na Husovu jsou posílána na tramvajový pás s vyznačeným jízdním pruhem, který je vzápětí ukončen, a pak se tam snaží zařadit do pravého pruhu? Dneska jsme tam stáli s dvanáctkou přes pět minut, tramvaják neviděl za roh, najel tam, pravý pruh plný až dolů, v levém auta snažící se natlačit do pravého a tramvaj zůstala zlomená v křižovatce, takže jako bonus ještě komplet zablokovala tramvaje i auta jedoucí z Nádražní rovně. Jak to vůbec je z pohledu zákona? Řidič přece nesmí vjíždět na tramvajový pás pokud... ale když mu to nařizuje vodorovné značení?

Pokud vjezd na tramvajový pás umožňuje dopravní značení, pak tam řidič samozřejmě vjet může.

_________________________________
Šotouš bez foťáku, je jako tělo bez duše. :-)

"fejsbůk" BMHD.cz


Offline
Uživatelský avatar

Administrátor
6672
26 říj 2005 00:04
Brno-Bohunice
Interval 2 minuty by jistě neutáhly měnírny.


Offline
3342
21 led 2011 14:19
Já vám nevím, ale při takto krátkém intervalu mi přijde spíš logické prodloužit soupravy, než dále zkracovat interval.

_________________________________
Definitivně možná.


Offline
Uživatelský avatar

3739
08 čer 2005 23:12
peno píše:
Posílit d-8 na 2 minuty si nějak neumím představit a to kvůli kapacitě Mifkovi, kde je to už dnes na fest.
V takovémto intervalu rozhodně nemusí každá jezdit až na Mifkovu.


Offline
Uživatelský avatar

1342
17 črc 2010 21:41
Krno
Janatak: Když už u toho, může mi někdo vysvětlit, proč dole na Husovce směrem od Nových sadů je to vyřešeno tak blbě, že auta odbočující z levého pruhu na Husovu jsou posílána na tramvajový pás s vyznačeným jízdním pruhem, který je vzápětí ukončen, a pak se tam snaží zařadit do pravého pruhu? Dneska jsme tam stáli s dvanáctkou přes pět minut, tramvaják neviděl za roh, najel tam, pravý pruh plný až dolů, v levém auta snažící se natlačit do pravého a tramvaj zůstala zlomená v křižovatce, takže jako bonus ještě komplet zablokovala tramvaje i auta jedoucí z Nádražní rovně. Jak to vůbec je z pohledu zákona? Řidič přece nesmí vjíždět na tramvajový pás pokud... ale když mu to nařizuje vodorovné značení?

_________________________________
Ano, jsem to já, Fantomas...


Offline
Uživatelský avatar

1577
11 lis 2008 15:56
Hodonín, zóna 900 IDS JMK
Posílit d-8 na 2 minuty si nějak neumím představit a to kvůli kapacitě Mifkovi, kde je to už dnes na fest. Nicméně, troufnu říct, že d-8 by snad mohlo pomoct protažení d-10, protože dneska se na d-8 sjíždí prakticky celá Líšeň. To by snad s prodloužením d-10 mohlo skončit a část Líšně by mohla být směřována právě na ni. A to by snad mělo d-8 pomoct. Pokud by se navíc trolejbusy z Vinohrad protáhly místo na Jírovu raději přes Trnkovu a Drčkovu k muzeu, byla by to další úleva pro d-8. Ale hádám, že toto asi na Vinohradech neprojde, co?

_________________________________
Zákaz kouření není zádná sranda!

Ares: To nejlepší z Irisbusu ;-)


Offline
Uživatelský avatar

3980
25 led 2006 16:11
všudezdejší
Dvanáctce ideálně zajistit bezproblémový průlet městem, hlavně v oblasti Zvonařky a Komenského náměstí. Pokud nebude nabírat zpoždění díky kolonám aut, pětiminutový interval by snad mohl postačovat.

_________________________________
Zkratka je většinou delší, zato horší cesta


Offline
2806
23 říj 2012 11:06
na křížení trolejbusu 25 s devítkou
Když už se tu mluví o Kachnách, tak mi přijde poslední dobou, že hrozně duní v interiéru, protože u koncových (první a poslední) podvozků chybí tlumiče vrtění, nebo se tam snad při generálkách doplňovaly? Pak se není čemu divit, že je potřeba častější broušení kolejí, když podvozky jedou po směrové sinusoidě místo rovně. Fakt bych je nespojoval, i kdyby to technicky šlo, musel by se doplnit kamerový systém do všech částí vozu, udělat úpravy zastávek a další. V současné době je ještě pořád malý prostor na posílení ve stylu dvanáctky, místo pětiminutového intervalu zavést dvouminutový interval a pak by se konečně v plné kráse ukázala potřeba hodně dlouhých vozů nebo přestavby na metro.

_________________________________
Jaro, léto, podzim a zima: nejlepší podnební pás.


Offline
Uživatelský avatar

6616
21 pro 2005 17:01
Tři muži zbili řidiče autobusu MHD. Nevzal ženy platící tisícovkou


Offline
2820
01 úno 2006 10:39
Bral jsem to jako navýšení kapacity :-)


Offline
Uživatelský avatar

3739
08 čer 2005 23:12
M: Nač chodit tak daleko? Přesně takto to funguje v Olomouci.


Offline
3342
21 led 2011 14:19
Tak to se da teoreticky udelat i s kacenama, aspon s tema s TV4 (ale prakticky se poslednich 30 let rekonstruovaly a nespojovaly, takze nejaka prace navic by s tim byla). I vetsina trasy d-8 (krom useku Zivotskeho - Nove Sady) je na to temer pripravena, staci vratit zmeny v uprave zastavek na prechody uprostred + upravit Mifkovu. Ale dokud nebudou jine oboustranne vozy, tak je to utopie, a i potom je to nepravdepodobne.

Dovedl bych si predstavit nejakou polorychlodrazni variantu s 2xKT8 od Hlavniho nadrazi do Liskovce a na kampus, az bude tamni trat a bude potreba jeste vic kapacity. Ale i tam existence infrastruktury a dalsich vozu umoznujici toto reseni prijde pravdepodobne az dlouho po konci zivotnosti kacen :)

_________________________________
Definitivně možná.


Offline
2820
01 úno 2006 10:39
Něco takového? http://www.mdr.de/sachsen-anhalt/halle/ ... sion=56939


Offline
Uživatelský avatar

496
31 led 2011 13:46
Já bych tu potřebu dlouhého obousměrného vozidla vyřešil spojením dvou kratších oboustrannodveřových ##MLUVÍM SPROSTĚ## xobě (edit: co je na PX sprostého?). Na údržbu se to dá rozpojit; když není potřeba obousměrnost, mohlo by to jezdit spojené normálně (aby byly všechny sedačky po směru); protilehlé dveře poskytují výborný prostor na stání a kočárky.

_________________________________
*** I am a signature virus. Please help me spread by copying me into your signature.


Offline
Uživatelský avatar

Moderátor
6177
11 dub 2010 15:05
Juliánov
Fafner píše:
A hlavne psat, ze nechci Skodu, ale chci Vario, je dost kravina :) Vario je Skodovka, a da se cekat, ze az dojede tato smlouva na Varia, tak uz nebude mozne koupit je s vyzbroji Europulse (jak se to stalo v Olomouci) a budou jen s vyzbroji Skoda.

To se říkalo už před podpisem současné smlouvy na Varia. :-) Domnívám se, že pokud bude Brno trvat na plné spojitelnosti se stávajícími vozy, tak Europulse dostane, protože Brno na rozdíl od všech ostatních používá systém nadřazeného řízení a komunikaci mezi vozy skrz jednotky Cecomm od Cegelecu.
Zdeněk píše:
Nejsou to jen vozovny, musely by se upravovat i zastávky, kde se vlezou za sebe akorát dvě dvojice, najednou by se vešla jen jedna souprava...

Jasně, ale všechny ty úpravy jsou do budoucna nevyhnutelné a dřív či později přijde doba, kdy nebude jiné cesty.

_________________________________
Šotouš bez foťáku, je jako tělo bez duše. :-)

"fejsbůk" BMHD.cz


Offline
Uživatelský avatar

1646
10 čer 2006 20:45
Brno
Nejsou to jen vozovny, musely by se upravovat i zastávky, kde se vlezou za sebe akorát dvě dvojice, najednou by se vešla jen jedna souprava...

_________________________________
Připravte si prosím jízdenky a průkazy na slevu!


Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 8080 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 75, 76, 77, 78, 79, 80, 81 ... 324  Další

Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Přejít na:  
cron
Právě je 27 zář 2024 02:21
Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Fórum běží na systému phpBB
Pro BMHD.cz vytvořil mceza | © 2011-12 [mceza.com]