Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata



Odpovědět na téma Stránka 71 z 324    Přejít na stránku Předchozí  1 ... 68, 69, 70, 71, 72, 73, 74 ... 324  Další
Autor Zpráva
Offline
Uživatelský avatar

6616
21 pro 2005 17:01
V Olomouci začne jezdit nová tramvajová linka "U". Spojí stanice Neředín a Nová Ulice


Offline
Uživatelský avatar

1895
01 srp 2006 14:13
Bezkov
Ze světa IT bezpečnosti|:
Rakouskou lanovku bylo možné ovládat z internetu


Offline
Uživatelský avatar

6616
21 pro 2005 17:01
O roční kupony pražské MHD je zájem. Loni se jich prodalo nejvíce v historii


Offline
1787
04 bře 2012 23:26
peno: Cokoliv, co má podélné sezení, by mělo být automaticky vyloučeno.
Tvrdé sedačky na delší sezení nejsou, to fakt ne, ale zase jak často se ti poštěstí, že sedíš dlouho…

_________________________________
1901 – 1919 = 13TA (ty špatný)
1920 – 1949 = 13TB (ty dobrý)


Offline
Uživatelský avatar

1577
11 lis 2008 15:56
Hodonín, zóna 900 IDS JMK
Nezbývá mi, než souhlasit. Ostatně, také jsem tu pár debat na toto téma v minulosti vedl. Málo sedaček a ve stylu současného trendu ještě co možná nejtvrdších a co nejvíce neergonomických, je cestou tak akorát k vyhánění lidí z MHD. Ale některým je bohužel marné toto vysvětlovat a to i některým ve vedení dopravních podniků, jak dokazují třeba pražské wany s uspořádáním sedaček 1+1. I když, pořád lepší to, než olomoucké „obousměrné“ wany s podélným sezením, kde v reálu je místa k stání, díky nohám sedících, jako kdyby tam byly sedačky v uspořádání 2+2 a k tomu jako bonus méně pohodlné sezení zejména pro záda, která prostě při podélném sezení trpí. Buďme rádi, že v Brně máme wany s normálním lidským uspořádáním 1+2, které je, alespoň podle mého názoru, do tramvaje ideálním kompromisem mezi počtem míst k sezení a k stání.

_________________________________
Zákaz kouření není zádná sranda!

Ares: To nejlepší z Irisbusu ;-)


Offline
1787
04 bře 2012 23:26
M: Jo, však jo, aby MHD byla konkurenční vůči IAD, tak si většina lidí musí mít kam sednout. Nesmí tam být smrdící individua, mělo by to mít preferenci všude apod.
Ale pokud se někomu líbí transport ve stylu těch do koncentračních táborů, tak teda OK. Tuhle vizi ale nechápu.
Jasně, z hlediska toho, že co nejkratším vozem odvezeš nejvíc lidí to funguje. Ale nemyslím si, že o tomhle MHD je. O tom je nákladní doprava.

_________________________________
1901 – 1919 = 13TA (ty špatný)
1920 – 1949 = 13TB (ty dobrý)


Offline
2820
01 úno 2006 10:39
Naxashi: já to tu říkám už několik let, že kulturní pohodlné cestování je pohodlně si sednout a ne vyházet všechny sedačky a nacpat tam co nejvíc lidí a stát na jedné noze, ale vždy se tu do mě všici opřou jak je interiér 1+1 super a nejlepší je interiér v RT6 v nízké části, kde je dokonce 1+0.


Offline
1787
04 bře 2012 23:26
Rem: Jak říkám, požadavky jsou špatně.
mnadenicek: No, zrovna uspořádání T3 mi přijde, že by mělo zůstat v minulém režimu. MHD by měla být pohodlná, což není stání, ale sezení.
Odstranění kabiny z B vozu je fajn, ale ukazuje to na jedno: snažíš se tím navýšit efektivní délku, ale mezivozovou mezeru už neodstraníš. Z tohohle pohledu opět vítězí vícečlánkové vozy. Čela by měly zabírat co nejméně místa, což je opak 13T.

_________________________________
1901 – 1919 = 13TA (ty špatný)
1920 – 1949 = 13TB (ty dobrý)


Offline
Uživatelský avatar

Moderátor
6177
11 dub 2010 15:05
Juliánov
xcav8 píše:
Když jsem viděl fotky nové šaliny pro Vídeň, tak jsem si říkal, že to je ono.
https://www.wienerlinien.at/eportal3/ep ... lId=-47186
Pak jsem si vzpomněl, že jsem v Brně a myšlenku jsem radši zapudil.

V Brně je odpor vůči pevným podvozkům.

mnadenicek píše:
Tak K2 a spol., které chceme nahrazovat, má délku 20,4m, taková nOVA ji teda o 4,5m překonává, stejně jako anitru, která je v katergorii 1,5 voz.jedn. Btw naopak zdruhého konce, zkategorie 2 voz.jedn. bych vyškrtl první Poršata se sedačkama naproti.

Ostravské Tango by bylo délkově nejspíš v pohodě. Horší je, že EVO 2 má na délku jen 21,6 m, což dle mě K2 kapacitně nenahradí.

_________________________________
Šotouš bez foťáku, je jako tělo bez duše. :-)

"fejsbůk" BMHD.cz


Offline
Uživatelský avatar

1577
11 lis 2008 15:56
Hodonín, zóna 900 IDS JMK
No, mě spíš zaujaly ty bílé LED panely. Zajímalo by mě, jak jsou na tom v reálném provozu s čitelností. Ty zelené LED panely (a je jedno, jestli BUSE nebo BUSTEC) mi občas příjdou dost přesvětlené a tedy špatně čitelné, zejména ve srovnání s klasickými a pro mne mnohem lépe čitelnými DOT-LED. Tady ty bílé si už vůbec nějak v praxi neumím představit. Na druhou stranu, jsem rád, že Kordis trvá na zelených panelech, protože všechny ty červené a oranžové LED panely, které jsou už dnes bohužel naprosto běžné mimo JMK, jsou pro mě prakticky nečitelné na větší vzdálenost, než nějaké dva metry, což je u autobusů docela problém.

_________________________________
Zákaz kouření není zádná sranda!

Ares: To nejlepší z Irisbusu ;-)


Offline
2820
01 úno 2006 10:39
Děčín, MAN CNG http://www.cs-dopravak.cz/zpravy/2018/4 ... s-city-cng no a my máme naše zgarby, no není to smůla?


Offline
449
24 lis 2017 11:40
To by byl docela kontrast, představa, že se pokouší prohrkat třeba po Lesnické kolem Schrébráku...

Naxashi: základ teorie kapacity je podle mě poměru sedadel k celkovému prostoru - taková T3 s 2 řadami sedaček za sebou je nepřekonatelná, leda by B-vozu odstranili kabinu a nějaké nouzové řízení zamkli do nějakého speciální skříně-pultu v ativandal-úpravě, pak by byla i hezká vyhlídka:) Ale ten 3 řad stojících lidí, to je pak zvláště v létě požitek.


Offline
Uživatelský avatar

Administrátor
2497
28 lis 2007 23:00
Brno
Když jsem viděl fotky nové šaliny pro Vídeň, tak jsem si říkal, že to je ono.
https://www.wienerlinien.at/eportal3/ep ... lId=-47186
Pak jsem si vzpomněl, že jsem v Brně a myšlenku jsem radši zapudil.

_________________________________
Smyslem života je, aby byl rozum a instinkt v rovnováze.


Offline
Uživatelský avatar

2485
19 dub 2009 12:06
Brno
Naxashi: Pokud jmenuješ něco z Německa, co odpovídá požadavkům, rád se přiučím.

_________________________________
Můj YOUTUBE kanál, obsahující zajímavá videa a foto-videa z oblasti veřejné dopravy.

Moje fotogalerie s dopravní tématikou.


Offline
1787
04 bře 2012 23:26
Heh. Vozová jednotka. :-)
Měří se nějak reálná kapacita, obsaditelná délka apod.?
Protože ono to na tomhle stejně skončí. Kolik lidí se tam v reálných podmínkách vejde. Maximální nosnost při 8 lidí na 1 m^2 je doopravdy pouze údaj o nosnosti.
Staré 13T brát jako 1,5 VJ… OK. To jo. Z hlediska kapacity. Z hlediska délky, co ti to bude zabírat ve vozovně to je ale stále 30 m.
Nové 13T bych osobně viděl pozitivněji. 2 VJ ne, ale tak 1,9 si myslím, že by šlo.
Tohle je ale stejně k ničemu. To DP se musí zvednout ze židle a zorganizovat měření kapacity. Reálně s lidma.

_________________________________
1901 – 1919 = 13TA (ty špatný)
1920 – 1949 = 13TB (ty dobrý)


Offline
449
24 lis 2017 11:40
Tak to je dobře, vzhledem k uspořádání by to tak odpovídalo, těm novějším byl klidně přiklepl i těch 1,85:)


Offline
Uživatelský avatar

3094
29 srp 2009 19:30
Jen upřesním, že nejde o vozy kategorie 1,85, ale 1,75 VJ. Asi překlep.

_________________________________
Brnem hrne šmirgl, trajf a basík. Vo tym ani nedéché.


Offline
Uživatelský avatar

922
15 čer 2004 19:24
Pokud se nepletu, tak 13T se už nějakou dobu berou jako 1,85 VJ.


Offline
449
24 lis 2017 11:40
Tak K2 a spol., které chceme nahrazovat, má délku 20,4m, taková nOVA ji teda o 4,5m překonává, stejně jako anitru, která je v katergorii 1,5 voz.jedn. Btw naopak zdruhého konce, zkategorie 2 voz.jedn. bych vyškrtl první Poršata se sedačkama naproti.


Offline
1787
04 bře 2012 23:26
Rem: Něco z Ruska? Proč nemůžeme mít něco z Německa?

Článek: „V tramvaji může jet najednou téměř 190 lidí, bude tak nasazována na vytížených linkách…“ Ne. 190 lidí tam nenarveš. Leda tak ve stylu transportů do koncentračních táborů (heh… A to jsem zmínil, že bych raději Německé šaliny, než Ruské). Na vytížené linky? OK. Spoj 2 k sobě. Jinak na málo vytížené.

Od prvního momentu, kdy jsem tenhle exemplář (nemyšleno negativně) viděl, mi to silně připomínalo kloubák (bus), konstrukčně. Pozice podvozků, dveří, počty…

Osobně mám největší problém s tím, jak je v tom VŘ omezená délka. Neříkám „kupujte 45 m kolosy“, říkám jen „pokud to bude mít 27 m, berte to, protože lepší víc, než míň“.

_________________________________
1901 – 1919 = 13TA (ty špatný)
1920 – 1949 = 13TB (ty dobrý)


Offline
Uživatelský avatar

6616
21 pro 2005 17:01
Autobus MHD nepojede, řidiče pobodal hmyz. A náhradníci nejsou


Offline
2820
01 úno 2006 10:39
Požadavek je na všechny podvozkly otočné, nebo nuceně natáčené ( ty mají tramvaje koncepce KT4, GT6N, Combino Budapešť a podobně) ty se ale nevlezou do požadované délky. Můj osobní názor je, že je to na míru Evo 2.


Offline
Uživatelský avatar

2626
13 črc 2009 13:42
A tam nesmí být jeden jedinej pevnej podvozek? Čili něco koncepce RT6 taky nepřipadá v úvahu?


Offline
Uživatelský avatar

2485
19 dub 2009 12:06
Brno
Ono už pak moc variant nezbývá. Buď tohle, EVO 2 nebo něco z Ruska, víc možností mně z hlavy nenapadá.

_________________________________
Můj YOUTUBE kanál, obsahující zajímavá videa a foto-videa z oblasti veřejné dopravy.

Moje fotogalerie s dopravní tématikou.


Offline
Uživatelský avatar

2626
13 črc 2009 13:42
EVO je to stejný.


Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 8079 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 68, 69, 70, 71, 72, 73, 74 ... 324  Další

Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Přejít na:  
Právě je 26 zář 2024 07:01
Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Fórum běží na systému phpBB
Pro BMHD.cz vytvořil mceza | © 2011-12 [mceza.com]