Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata



Odpovědět na téma Stránka 1 z 324    Přejít na stránku 1, 2, 3, 4, 5 ... 324  Další
Autor Zpráva
Offline
450
24 lis 2017 11:40
Nebo dbát cimrmanovy rady, aby horníci jedoucí dolů byly řádně nasyceni a podpořit to dobrým a levným bystrem (nebo venkovní posilovnou u spodních stanic). Pak může být počet cetujících vyrovnaný:)


Offline
810
25 led 2006 09:46
Tady to ovšem může fungovat daleko lépe, neboť cestující vytvářející rozdíl zátěže delta x se z dolní stanice do horní mohou přepravit trolejbusem. Předejde se tak hromadění "horníků". Třeba DPBM k tomu účelu zvlášť někoho zaměstná. Nebo využije pracovníky přepravní kontroly, kteří by pak plnili dvojí účel.


Offline
1477
28 čer 2014 21:40
Fanklub 21/22Tr
Bude to samozřejmě využívat proncipu bezmotorové těžní věže Cimrmanova dolu Marcela. Do klece A, směřující dolů, nastoupí vždy o jednoho cestujícího víc, než do klece B, směřující nahoru.

_________________________________
Jediný normální auto na elektriku je trolejbus!


Offline
2811
23 říj 2012 11:06
na křížení trolejbusu 25 s devítkou
Dobrý slovo: lanovko zastav se! "Abracadabra!" :lol: Asi bude mít svoji měnírnu...

_________________________________
Jaro, léto, podzim a zima: nejlepší podnební pás.


Offline
Uživatelský avatar

6967
15 dub 2008 16:23
Žlutý kopec
Ještě jedna myšlenka k lanovce (v Událostech Brno o prohraném soudu) - mluvčí zmiňuje, že trolejbusy nelze posílit z důvodu kapacity napájecí sítě, tak se ptám (řečnická), na co asi bude jezdit ta lanovka?
Na dobrý slovo to asi nebude (ale třeba tam dají dieselagregát, co já vím). :mrgreen:


Offline
Uživatelský avatar

6967
15 dub 2008 16:23
Žlutý kopec
Tak jsem si konečně přečetl ten leták k lanovce. Achjo, koukám, že uvádění polopravd a nepravd je dnes už asi normální. :-?

Každopádně malé nevýznamné plus za to, že na letáku skloňují ARENA BRNO.


Offline
327
21 dub 2009 20:30
NA Sůrawebu novinky k lanovce: https://zdopravy.cz/ornitologove-vyhral ... ne-221893/


Offline
Uživatelský avatar

2627
13 črc 2009 13:42
Jen takový postřeh. Včera jel nějaký úplně nový zelený (třídveřový?) MAN se zahraniční SPZ (maďarskou?) po Zvonařce a odbočoval doleva na Dornych. Možná objížděl dálnici. Kolega, co ho řídil, mě však nepozdravil. :-( Nemá MAN fabriku v Krakově? Ten směr by odpovídal. Ví někdo víc?

Ještě zrovna přidám jeden postřeh, asi měsíc starý. U Olympie najížděla na dálnici dvě stará nízkopodlažní iveca v pro italské městské autobusy typickém žlutém nátěru. Nejspíše Cityclass. Jedno třídveřové, jedno dvoudveřové. Na tablech měla napsáno, že se jedná o dar - a teď nevím, jestli od Říma, nebo od Milána - pro Ukrajinu.

Máte někdo také takové podobné postřehy z poslední doby?

Ono Brno je taková (zašpuntovaná) křižovatka Evropy, takže přes Brno směrem na jih těch, zejména nových, kousků jezdí hodně. Ať už z Libchav, z Mýta, nebo z toho Krakova, možná i z Německa. A občas jede nějaká odprodaná ojetina i opačně.


Offline
Uživatelský avatar

3094
29 srp 2009 19:30
Nezapomeň, naším hlavním dopravním projektem je přece lanovka! Tomu se žádná tramvajová/trolejbusová trať nevytovná ;-).
Vím, zanedbávám projekt trolejbusů na Černovické terasy, aspoň něco.

_________________________________
Brnem hrne šmirgl, trajf a basík. Vo tym ani nedéché.


Offline
Uživatelský avatar

6967
15 dub 2008 16:23
Žlutý kopec
V Praze se do budování trolejbusových tratí pěkně opřeli: Do Zoo megatrolejbusem. Další dvě pražské autobusové linky si jdou pro povolení k elektrifikaci. I když teda i TT u nich rostou podstatně rychlejším tempem, než u nás.


Offline
488
13 čer 2004 23:04
Iveco zase boduje
https://www.novinky.cz/clanek/ekonomika ... y-40479577


Offline
Uživatelský avatar

79
23 zář 2012 11:56
20 26 91
Ještě jeden postřeh ze Schöneiche:

Mezi 29.4.24 a 6.5.24 přišel tento malinkatý tramvajový provoz v sousedství Berlína dočasně hned o tři provozní tramvaje: Nejdříve se Artic #53 potkal s domíchávačem a poté se srazily vozy #48 a #78. Počet provozních vozů tím poklesl na pouhé čtyři: KTNF6 #27 a #29, Artic #51 a M6C-NF #77. Vozy #28 a #52 jsou aktuálně mimo provoz. Zrušení špičkových posilových spojů (S Fridrichshagen - Jägerstrasse) sice snížilo vypravení na pouhé čtyři vozy, tím by se ale jezdilo naprosto bez záloh.

Do pravidelného provozu tak vyjel historický čtyřnápravový motorový vůz #73 z roku 1966! Vůz není vybaven orientačním ani informačním systémem, zastávky hlásí průvodčí, který zároveň prodává jízdenky a stará se o obsluhu zadních dveří.

Příloha:
r73-88-rahnsdorfer_strasse-20240528.jpg



Aktuálně se pracuje na zprovoznění Düwagu GT6ZR #48 sestaveného z nepoškozených článků A z vozu #48 a B z vozu #48.


Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.

_________________________________
22.11.1962 - 19.12.2011

Anvilia *2007


Offline
Uživatelský avatar

79
23 zář 2012 11:56
20 26 91
Mouka píše:


Veselo je i na západě republiky: Na sedmi místech Plzně někdo zničil trakční skříně. Chtěl vyřadit MHD

_________________________________
22.11.1962 - 19.12.2011

Anvilia *2007


Offline
2811
23 říj 2012 11:06
na křížení trolejbusu 25 s devítkou
Jojo, paříš v Paříži za úplně jiný prachy, než tenhle náš most.

_________________________________
Jaro, léto, podzim a zima: nejlepší podnební pás.


Offline
Uživatelský avatar

6967
15 dub 2008 16:23
Žlutý kopec
Vario1523 v tématu Tramvajové tratě píše:
A už je to tady, další brněnská specialitka spatřila světlo světa ](*,)

Koleje v Brně odnikud nikam. Most v Merhautově už má trať pro šaliny bez šalin


A mezitím ve Paříži: Paříž před olympiádou prodlužuje síť metra. Během června postupně otevírá téměř 20 kilometrů a 14 stanic.


Offline
Uživatelský avatar

6618
21 pro 2005 17:01
Cizinec, který chtěl zapálit autobusy MHD, je ve vazbě. Hrozí mu až doživotí


Offline
2820
01 úno 2006 10:39
https://www.cs-dopravak.cz/penale-za-do ... 79-mil-kc/


Offline
2811
23 říj 2012 11:06
na křížení trolejbusu 25 s devítkou
Taky mě to zaujalo, že ty tramvaje půjde rozpojit. A taky mě zaujalo, že Frankfurt an der Oder, Cottbus a Brandenburg ander Havel mají číselnou řadu po našich okurkách.

_________________________________
Jaro, léto, podzim a zima: nejlepší podnební pás.


Offline
Uživatelský avatar

Moderátor
6177
11 dub 2010 15:05
Juliánov
Obdobně je řešená i čtyřčlánková 37T. Z hlediska uspořádání pojezdu a článků jsou to dvě 39T spojené zadními čely k sobě jen místo čel je přechod jak v kloubu. Ostatně, i dopravce eviduje každou polovinu pod svým evidenčním číslem.

_________________________________
Šotouš bez foťáku, je jako tělo bez duše. :-)

"fejsbůk" BMHD.cz


Offline
Uživatelský avatar

6967
15 dub 2008 16:23
Žlutý kopec
Zdopravy: Škoda začala s výrobou nejdelší tramvaje na světě
Zajímavé je především: Tramvaj bude po kompletaci měřit 58,69 metru, jednotlivé články půjde kvůli údržbě rozpojit.
To by řešilo i v Brně problém, který se tu už několikrát zmínil, a sice, že dlouhé tramvaje nemůžeme pořídit skrz možnosti údržby.


Offline
Uživatelský avatar

1342
17 črc 2010 21:41
Krno
xxx píše:

Tak já nevím, ale pod označením "poschoďová tramvaj" si představím něco takového. sarcastic A to by mě škodovka dost překvapila. :mrgreen:

xxx píše:
Ve Frankfurtu an der Oder jezdí asi 30 let staré 100% nízkopodlažní tramvaje a oni místo nich koupí takovouto prolézačku. ](*,)

No, ta škodovka má alespoň víc dveří než Vario LF2. Uspořádáním mi připomíná RT6. Ale tohle do 21. století prostě nepatří. Než jsem otevřel tento článek, tak jsem si naivně myslel, že vysokopodlažní tramvaje se už nevyrábí.

Není tam náhodou problém kombinace úzkého (metrového) rozchodu a plně otočných krajních podvozků? Že prostě ten úzký podvozek po natočení už nenechává prostor na nízkou podlahu? Stejným způsobem je řešená bratislavská 29T/30T. (Ta má lepší poměr nízké podlahy díky tomu, že má dva prostřední články s jedním pevným podvozkem navíc, ale jinak je koncepce stejná)

Ty GT6M, o kterých asi mluvíš, mají podvozek uprostřed pod každým článkem, z čehož mi vyplývá, že jsou otočné jen částečně, takže tam se mezi kola nízká podlaha ještě vejde. Teď je otázka, proč škodovka nabídla jiný koncept, jestli tam ten neumí anebo jestli v požadavcích třeba nebyly právě ty krajní otočné podvozky. Třeba jim ta GT6M těmi podvozky nevyhovuje. Ale to fakt netuším. Zajímalo by mě, co nabídla konkurence, pak bychom asi byli moudřejší.

_________________________________
Ano, jsem to já, Fantomas...


Offline
Uživatelský avatar

565
12 črc 2008 21:51
Brno, Černá pole
Kdyby tam byl malý schůdek nebo rampa tak bych to ještě pochopil ale ten výškový rozdíl je opravdu brutální. Navíc i ty vysokopodlažní sedačky mají pod sebou nějaké bedny takže ani nepůjde kam dát nohy (na rozdíl od RT6 nebo LF2).


Offline
Uživatelský avatar

3221
14 čer 2004 18:56
blekfild
urbonaut píše:
Jenže oni ty tramvaje nekupují pro provoz na brněnské jedničce, ale pro provoz v relativně malých městech bývalého Východního Německa, tam ty tramvaje asi fakt nebudou jezdit tak plné...


No zrovna ve Frankfurtu na Odrou jezdí tramvaje v centrálním úseku docela slušně obsazené. Ale samozřejmě pokud nahradí sólo KT4D tímto, tak kapacita naroste. V Chotěbuzi budou nahrazovat KT4 s vloženým nízkopodlažním článkem a to je koncepcí v principu totéž.

_________________________________
přeprava šotoušů je povolena pouze ve schránkách s nepropustným dnem


Offline
7290
27 úno 2010 07:40
Ono často by stačilo, kdyby hromada blbců nestála po celou cestu ve dveřích, i když nevystupují na další zastávce.


Offline
Uživatelský avatar

6967
15 dub 2008 16:23
Žlutý kopec
Proč ne. Nemusí být vše 100% NP. Naopak věřím tomu, že díky jiné konstrukci vozidla bude životnost vyšší.


Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 8085 ]  Přejít na stránku 1, 2, 3, 4, 5 ... 324  Další

Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Přejít na:  
Právě je 03 říj 2024 16:27
Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Fórum běží na systému phpBB
Pro BMHD.cz vytvořil mceza | © 2011-12 [mceza.com]