Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata



Odpovědět na téma Stránka 1 z 321    Přejít na stránku 1, 2, 3, 4, 5 ... 321  Další
Autor Zpráva
Offline
Uživatelský avatar

6859
15 dub 2008 16:23
Žlutý kopec
A už začínají zkušební jízdy (resp. homologace vozidla).


Offline
2802
01 úno 2006 10:39
Dvoukloubák v Praze

https://www.novinky.cz/clanek/ekonomika ... .seznam.cz

V Blavě už vozí lidi:

https://www.cs-dopravak.cz/24m-trollino ... do-ziliny/


Offline
Uživatelský avatar

2475
13 črc 2009 13:42
Ještě někde v Čechách určitě jezdí, ne?


Offline
116
29 črc 2014 19:57
xxx píše:
To jsou pěkně zrekonstruované vozy! Takhle si představuju cestování na regionálních tratích. A vzhledem k tomu, že je přestavěli na 160 km/h, vůbec by mě takový vůz neurazil ani na dálkovém spoji. S našimi hnusnými Bdt s nebezpečnými dveřmi se to vůbec nedá srovnat. Jenže my se jejich rekonstrukce asi nedočkáme. Třeba v okolí Ostravy a Olomouce běžně jezdí v úplně původním provedení. A nejen tam. Humus! Přitom ty vozy nejsou až tak staré. Jsou tak z... cca 90. roku?

Na Ostravsku mě nenapadá, kde byl jezdily v turnuse, leda jako zálohy, a na Olomoucku bude nejpozději na konci příštího roku jejich turnusování taky minulostí. A vůbec bych se nedivil, kdyby početně už nemusely být od příštího GVD turnusovány (a dožívaly jen aby se depa na rok nemusely učit novou řadu), neboť bude dostatek honekrů.


Offline
Uživatelský avatar

2475
13 črc 2009 13:42
To je pravda. Ale třeba na takový rychlík, nebo i spěšňák... A vemte si, že u nás teď jezdí na spoustě regionálkách Bdt před rekonstrukcí, kterým ani nezavírají dveře. Nebo dokonce B s naprosto nevhodným uspořádáním interiéru! Tohle je přece jenom značný posun vpřed v kultuře cestování, byť uspořádáním je to vhodnější na linky s méně častou výměnou cestujících.


Offline
Uživatelský avatar

9251
10 čer 2004 11:19
Na regionálku si představuju minimálně Desiro.... Nebo nějakou NP jednotku.


Offline
581
25 říj 2019 10:12
xxx píše:
Takhle si představuju cestování na regionálních tratích.
No myslím si, že trendy regionální dopravy jsou přeci jen jinde než vysokopodlažní vozy s úzkými dveřmi.


Offline
Uživatelský avatar

2475
13 črc 2009 13:42
https://zdopravy.cz/53-novych-a-moderni ... dndVRGIQ2k

To jsou pěkně zrekonstruované vozy! Takhle si představuju cestování na regionálních tratích. A vzhledem k tomu, že je přestavěli na 160 km/h, vůbec by mě takový vůz neurazil ani na dálkovém spoji. S našimi hnusnými Bdt s nebezpečnými dveřmi se to vůbec nedá srovnat. Jenže my se jejich rekonstrukce asi nedočkáme. Třeba v okolí Ostravy a Olomouce běžně jezdí v úplně původním provedení. A nejen tam. Humus! Přitom ty vozy nejsou až tak staré. Jsou tak z... cca 90. roku?


Offline
Uživatelský avatar

6600
21 pro 2005 17:01
Olomouc uvažuje o zrušení tramvajové trati do Pavloviček
Je to první zpráva dnešních Událostí v regionech.


Offline
Uživatelský avatar

Moderátor
6140
11 dub 2010 15:05
Juliánov
ZXS.91 píše:
Aha, jsem blbě pochopil zadání :D Tak teda takhle. Prosazení teda taky trvalo nějakou dobu...

Zajímavé, tento případ jsem neznal. Dík.

_________________________________
Šotouš bez foťáku, je jako tělo bez duše. :-)

"fejsbůk" BMHD.cz


Offline
Uživatelský avatar

798
15 srp 2012 14:28
Zóna 30 mimo tram na ulici, kde je společný jízdní pruh pro auta i pro tramvaje. Jaký to má význam?

Auto co pojede 30 bude brzdit tramvaj, která mohla jet 50. Proč nemůže jet tedy i to auto 50? Pokud je to z důvodu bezpečnosti, neměla by jet i ta tramvaj těch 30? Přeci jen i při 30 bude mít ta tramvaj delší brzdnou dráhu...

Nějak mi uniká význam této zóny. Možná jako ztrpčení jízdy řidičům? Ale ve výsledku to odnesou i ti cestující v tramvaji.

_________________________________
"Všichni se jednoznačně shodli, že Solaris je novou, velmi moderní firmou s kvalitními produkty. A proto budeme mít trolejbusy SOR."


Offline
Uživatelský avatar

74
23 zář 2012 11:56
20 26 91
Ondra K. píše:
Tohle je ale případ trati na samostatném tělese mimo vozovku. To "umíme" taky byť jiným způsobem, kdy je vyšší rychlost pro tramvaj řešena návěstí.


Aha, jsem blbě pochopil zadání :D Tak teda takhle. Prosazení teda taky trvalo nějakou dobu...

_________________________________
22.11.1962 - 19.12.2011

Anvilia *2007


Offline
Uživatelský avatar

74
23 zář 2012 11:56
20 26 91
Ondra K. píše:
Obecně je celkem problém v tom, že různé silniční správní úřady si spoustu věcí vykládají různě. Tedy co lze stanovit třeba v Praze, by v Brně nemuselo projít atd.


A to bude ten hlavní problém

_________________________________
22.11.1962 - 19.12.2011

Anvilia *2007


Offline
Uživatelský avatar

Moderátor
6140
11 dub 2010 15:05
Juliánov
Tohle je ale případ trati na samostatném tělese mimo vozovku. To "umíme" taky byť jiným způsobem, kdy je vyšší rychlost pro tramvaj řešena návěstí.

Obecně je celkem problém v tom, že různé silniční správní úřady si spoustu věcí vykládají různě. Tedy co lze stanovit třeba v Praze, by v Brně nemuselo projít atd.

_________________________________
Šotouš bez foťáku, je jako tělo bez duše. :-)

"fejsbůk" BMHD.cz


Offline
Uživatelský avatar

74
23 zář 2012 11:56
20 26 91
[quote="Ondra K."]
Teoreticky. Prakticky bych si troufl tvrdit, že něco takového by u nás nikdo nebyl ochoten povolit.

V Praze to na několika místech (třeba tady) funguje bez problémů

_________________________________
22.11.1962 - 19.12.2011

Anvilia *2007


Offline
1430
28 čer 2014 21:40
Fanklub 21/22Tr
Pozor na ten technicky termín "doživotní" náplň oleje. Vztahuje se totiž na plánovanou ŽIVOTNOST daného komponentu. Výrobce odzkoušel, že převodovka funguje 250.000 km. Jenže už neřekl, že po ujetí tohoto proběhu je špajzka na konci života a tímpadem je samosebou nesmysl v ní měnit olej, když se počítá s tím, že se v 251.000 utrhne lamela nebo se stane něco v mechatronu atp. Takže ano, z pohledu toho, že je mi to po ujetí tohoto proběhu jedno, to měnit nemá cenu. Vydrželo to? Vydrželo, vidíte, bylo to doživotní.
Jenže všechno, co se někde točí, šůchá a přesouvá a tře, posílá do oleje bordel a ten se dílem zachytává ve filtru oleje. A lidi většinou používají věci dýl, než na kolik jim to postavil výrobce.
Například u hydrodynamické převodovky TH700R4, co mám v Camaru, je předpsán interval 60.000 mil. Vtipně, v roce 88 mělo auto 6let a 60.000 mil záruku. To už si lidi kupují dávno nový auto. Vidíte, bylo to doživotní. 6 let starym autem jezdí v americe lůzři.

_________________________________
Jediný normální auto na elektriku je trolejbus!


Offline
Uživatelský avatar

3338
13 lis 2004 11:58
Víc si na tobě vezmou při opravě převodovky, než při pouhé výměně oleje sarcastic


Offline
Uživatelský avatar

2475
13 črc 2009 13:42
Tak když mi v autorizáku řekli, že v mé převodovce se nic nemění, tak to jaksi považuji za bernou minci... Byli by blbí, kdyby se připravovali o kšeft, ne? Ale každopádně díky za tip.


Offline
Uživatelský avatar

Moderátor
6140
11 dub 2010 15:05
Juliánov
Já mám zkušenosti s firmou KAPS, což jsou odborníci na automaty, a ti doporučují výměny po 60 tisících km.

_________________________________
Šotouš bez foťáku, je jako tělo bez duše. :-)

"fejsbůk" BMHD.cz


Offline
Uživatelský avatar

2475
13 črc 2009 13:42
Ptal jsem se na výměnu oleje v převodovce (mám hydrodynamickou) v servisu a řekli mi, že se nemění, že je tam prý nějaká trvanlivá náplň. K tomu nemusím řešit výměnu spojky, setrvačníku, synchronů apod.

Automat je pohodlnější, úspornější, spolehlivější a méně nákladný na údržbu. Ovšem když se přece jen náhodou vysype, tak potom je to drahé, to zas jo.


Offline
Prznitel češšššššštiny
Uživatelský avatar

Prznitel češšššššštiny
1971
07 dub 2006 09:03
Opotřebení spojky do značné míry závisí na způsobu jízdy (stání na spojce v křižovatce místo vyřazen na neutrál, necitlivé podřazování (bez mziplynu), případné spálení atd.


Offline
Uživatelský avatar

Moderátor
6140
11 dub 2010 15:05
Juliánov
goldfinger píše:
Automatická převodovka mi nesmí do baráku. Zlatý šestikvalt. Ausgerechnet teď jdu s autem na prohlídku a ušetřím za výměnu oleje v převodovce. Adaptivní tempomat funguje i u manuálu.

U toho porovnání nákladů na údržbu dost závisí na konkrétních typech převodovek. Třeba údržba obyčejnýho automatu s hydrodynamickým měničem nijak zvlášť dražší nebude oproti manuálu. Automat sice vyžaduje častější výměnu oleje s nutností proplachu, ale u manuálu je zas potřeba měnit spojku a dvouhmotový setrvačník, který bývá u manuálů o dost častěji.

_________________________________
Šotouš bez foťáku, je jako tělo bez duše. :-)

"fejsbůk" BMHD.cz


Offline
9978
15 led 2005 23:41
Ten s tou modrou hlavou ať se taky odstěhuje na modrobílej web


Offline
Prznitel češšššššštiny
Uživatelský avatar

Prznitel češšššššštiny
1971
07 dub 2006 09:03
xxx píše:
S manuální převodovkou? Co to je? To ještě existuje?

Automatická převodovka mi nesmí do baráku. Zlatý šestikvalt. Ausgerechnet teď jdu s autem na prohlídku a ušetřím za výměnu oleje v převodovce. Adaptivní tempomat funguje i u manuálu.


Offline
Uživatelský avatar

1324
17 črc 2010 21:41
Krno
Mám podobnou zkušenost, je to fakt auto od auta. V jednom autě jde úplně v pohodě jet 30 na trojku v ideálních otáčkách a na čtverku 50, zatímco v jiném se to u 30 buď na trojku dusí nebo na dvojku vytáčí a "nejlepší" jsou auta, kde nejde rozumně jet ani 50, protože nastává stejný problém - trojka vysoké otáčky, čtverka přidušené. Ale možná s tím, jak se v Evropě postupně ta třicítka zavádí, že by na to mohli výrobci zareagovat a převodové stupně na to optimalizovat. I když elektromobilům už to bude jedno. sarcastic

Jinak tu byl dotaz, kde všude v Brně platí třicítka, mně teda přijde, že v širším centru (a nejen tam) je to vyjma hlavních silnic už prakticky všude. Není to vždy zóna, klidně jen značka na nějaké boční ulici mezi dvěma hlavními. A je to správně, většinou jsou to úzké jednosměrky často s parkováním po obou stranách a jen idioti tam i před tou úpravou jezdili plných 50. Protože nebezpečí, že tam někdo zpoza auta vkročí nebo někdo začne vycouvávat z řady zaparkovaných aut, aniž by pořádně viděl, je vysoké. Naopak na hlavních tazích je to podle mě nesmysl, minimálně do té chvíle, než by se opravdu veškerý tranzit podařilo dostat na VMO a uvnitř by se začalo pracovat na zklidňování silnic (nejlépe samozřejmě ve prospěch MHD, třeba malováním BUS pruhů všude, kde je víc než jeden pruh v daném směru) - tam ale nestačí osadit značku, je potřeba, aby celá ta ulice svou stavební úpravou k pomalejší rychlosti sváděla, jinak to opravdu nebude nikdo dodržovat. To je už také velmi známý efekt, se kterým se v západní Evropě dávno pracuje, jen u nás je to zatím v plenkách, protože jsme holt pořád pozadu.

Jinak Naxashi má v principu pravdu, i když to píše dost blbým způsobem. Jediná cesta k plynulejší dopravě pro všechny (MHD, IAD, cyklisty i chodce), je omezení aut (ať už pozitivní motivací nebo negativní restrikcí, v praxi je to samozřejmě kombinace obojího, protože to pozitivní se většinou bez toho negativního udělat nedá, jedinou výjimkou snad budiž metro, ale to zase nemůže jezdit všude), podřizování všeho autům a přidávání pruhů a parkovacích míst vede pouze ke zhoršení veškeré dopravy, o tom se v Americe v druhé polovině minulého století krásně přesvědčili. A v Nizozemí zase dokazují, že ten opačný přístup nese ovoce a ve výsledku z toho těží i ti, co tím autem opravdu jet musí (ať už z čistě praktických důvodů nebo protože jim domnělý společenský status či vlastní ego neumožňuje používat cokoliv jiného), protože najednou mají volnější silnice.

_________________________________
Ano, jsem to já, Fantomas...


Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 8009 ]  Přejít na stránku 1, 2, 3, 4, 5 ... 321  Další

Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Přejít na:  
Právě je 07 pro 2023 06:45
Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Fórum běží na systému phpBB
Pro BMHD.cz vytvořil mceza | © 2011-12 [mceza.com]