Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata



Odpovědět na téma Stránka 5 z 323    Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 ... 323  Další
Autor Zpráva
Offline
124
18 srp 2019 17:01
Mezitím v Košicích...
https://zdopravy.cz/kosice-zavadi-plosne-omezeni-rychlosti-na-30-km-h-v-celem-centru-177752/


Offline
Uživatelský avatar

3213
14 čer 2004 18:56
blekfild
už to někdo promažte, proboha
fórum má funkci skrýt příspěvky od vybraných uživatelů, díky za ni...

_________________________________
přeprava šotoušů je povolena pouze ve schránkách s nepropustným dnem


Offline
Uživatelský avatar

3713
08 čer 2005 23:12
PvvS píše:
Tak to bych chtěl vidět, podle jakýho zákona nebo vyhlášky by šlo omezit rychlost pro všechny ostatní kromě MHD

Podle zákona o provozu na pozemních komunikacích, značkou "B20a Nejvyšší dovolená rychlost" doplněnou dodatkovou tabulkou E9 nebo E13.

V zahraničí běžné, viz:


Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.


Offline
Uživatelský avatar

Administrátor
2491
28 lis 2007 23:00
Brno
Naxashi píše:
Ondra K.: Zpoplatnit vše uvnitř (dostavěného) VMO by taky bylo fajn.

Jenom vlhký sen, nic jiného. sarcastic

_________________________________
Smyslem života je, aby byl rozum a instinkt v rovnováze.


Offline
Uživatelský avatar

3341
13 lis 2004 11:58
Naxashi píše:
... budou muset platit za úplně všechno a ještě ke všemu nebudou moct zaparkovat.

Jasně, všechno zrušit, však drobní živnostníci, kteří vlastní nějaký obchůdek už nebudou potřebovat zákazníky jezdící k nim auty. Nebo že by pak tahali to zboží v MHD? Těžko, pojedou jinam.. A k doktorovi s děckem vlastně taky nepotřebuju autem, lepší zavazet s kočárem v MHD a nasávat k tomu další bacily ](*,)


Offline
Uživatelský avatar

9271
10 čer 2004 11:19
Tak to bych chtěl vidět, podle jakýho zákona nebo vyhlášky by šlo omezit rychlost pro všechny ostatní kromě MHD, A služební jízdy, zátahy by spadaly kam ? A co kdyby třebas neplatila červená na křižovatkách ? Aby to nezdržovalo ?

Naxashi sorry, ale ty jsi o několik vesmírů nalevo od reality...


Offline
1787
04 bře 2012 23:26
Ondra K.: Zpoplatnit vše uvnitř (dostavěného) VMO by taky bylo fajn.

_________________________________
1901 – 1919 = 13TA (ty špatný)
1920 – 1949 = 13TB (ty dobrý)


Offline
Uživatelský avatar

Moderátor
6168
11 dub 2010 15:05
Juliánov
Naxashi píše:
Já nevím, přijde mi ale, že tohle nebude problém. Na spoustě silnic je možné auta objet. Navíc, ubyde jich, pokud nebudou moct jezdit rychle a budou muset platit za úplně všechno a ještě ke všemu nebudou moct zaparkovat.
Nebo jim rovnou nepovolíme vjezd na nějaká ta místa, kde to je tak úzké, že je nebude možné objet.
Ježiš, nevím, tohle jsou implementační detaily, tím se nezabývám, mně zajímají ty větší, systémové věci. Auta pomalu, MHD rychle, auta platit na každým kroku, auta budou dávat přednost, MHD s častějšími intervaly A ZÁROVEŇ dlouhými vozy… Tohle je to, co řeším.

Omezení rychlosti bude mít minimální efekt, protože jej nebude nikdo dodržovat a vymáhání tak rozsáhlého omezení bude mimo reálný možnosti.

To už by bylo efektivnější zpoplatnit vjezd a zdražit parkování. Dejme tomu v oblasti uvnitř malého okruhu. Po dostavbě VMO by se dalo uvažovat třeba o rozšíření.

_________________________________
Šotouš bez foťáku, je jako tělo bez duše. :-)

"fejsbůk" BMHD.cz


Offline
9986
15 led 2005 23:41
Navíc, ubyde jich, pokud nebudou moct jezdit rychle a budou muset platit za úplně všechno a ještě ke všemu nebudou moct zaparkovat.

Zavist je strasna vec, ale taky takova zcela bezna ceska vlastnost. Doporucuji deník zdopravy, tam si muze s podobne smyslejicimi jedinci notovat do aleluja - a bude tam jeste za hvezdu


Offline
7190
27 úno 2010 07:40
Konečně s tebou můžu souhlasit. Ty úvody 1. a 3. odstavce jsou naprosto pregnantní.


Offline
122
23 čer 2014 12:31
Takový těžký mindrák z aut, to jsem dlouho neviděl. A jinak celkově mimo, chtělo by to nějaké prášky na hlavu.


Offline
1787
04 bře 2012 23:26
Já nevím, přijde mi ale, že tohle nebude problém. Na spoustě silnic je možné auta objet. Navíc, ubyde jich, pokud nebudou moct jezdit rychle a budou muset platit za úplně všechno a ještě ke všemu nebudou moct zaparkovat.
Nebo jim rovnou nepovolíme vjezd na nějaká ta místa, kde to je tak úzké, že je nebude možné objet.
Ježiš, nevím, tohle jsou implementační detaily, tím se nezabývám, mně zajímají ty větší, systémové věci. Auta pomalu, MHD rychle, auta platit na každým kroku, auta budou dávat přednost, MHD s častějšími intervaly A ZÁROVEŇ dlouhými vozy… Tohle je to, co řeším.

_________________________________
1901 – 1919 = 13TA (ty špatný)
1920 – 1949 = 13TB (ty dobrý)


Offline
7190
27 úno 2010 07:40
Takže tím můžeme tuto debatu asi ukončit, že?


Offline
9986
15 led 2005 23:41
Tím jen dokresluje absurditu svého vnímání světa
Ještě, že nechce, aby to třeba lítalo


Naposledy upravil Igor Mauricio dne 18 zář 2023 14:30, celkově upraveno 1

Offline
1787
04 bře 2012 23:26
Robert: Bude je to předjíždět, auta budou uhýbat a bude jich na silnicích míň. Nevím.

_________________________________
1901 – 1919 = 13TA (ty špatný)
1920 – 1949 = 13TB (ty dobrý)


Offline
7190
27 úno 2010 07:40
Jak chceš nezpomalit MHD, když pojede za zpomalenými auty, nám už napíšeš, nebo ještě ne?


Offline
1787
04 bře 2012 23:26
Ondrah98 („Naxashi, předpokládám, že ti jde o tento https://mapy.cz/s/dozacecodo krátký úsek, cca 4 míst po obou stranách.“): No právě že ne, mně jde o celou tu část ulice jak vyznačeno tady: https://mapy.cz/turisticka?mereni-vzdal ... 22403&z=18 To je prostě udělaný špatně. Ale je to legální. To je asi hlavní. Znova říkám: zrušit parkování aspoň po jedné straně a mít obousměrný průjezd.
P. Haluza („A pokud mě osobně něco vytáčí, tak každodenní příděl "porouchaných" vozidel na blikačkách na Kotlářské.“): Tohle taky vídám úplně všude. Abych pravdu řekl, už mě to nechává chladným. Nemám sílu bejt pokaždý naštvanej, že nějakej ****** prostě jel, jel, pak ho to asi přestalo bavit, tak rozblikal auto, vystoupil, a ostatní polibte mi *****. Nevím už, co s tím. Vyhledávat to a brát řidičáky, šrotovat auto a rozmixovat lidi asi…
PvvS („Když se zpomalí, tak se navýší potřeba vozidel na linku.“): Jo, to jo, ale já to omezení rychlosti dávám pouze na IAD, MHD bude moct jezdit normálně.
„Lidi neocení, když jim přijede dlouhej vůz, ale budou déle čekat.“: No, musíme se zbavit té mentality, že když prodloužíme vůz, zkrouhneme intervaly. To je krok č. 0.
morgul: Skvěle napsaný přípěvek, naprosto souhlasím se vším. Jen bych snad dodal, že třeba Varia nebo 13TB mi taky nevadí. Co mě vyloženě uráží, jsou KT8, tyhle krabice tady nemají co dělat. Jenže to bychom nesměli stavět úvratě, obnovit bousměrné šaliny dřív, a hlavně mít něco v délkové kategorii 22,5 m, co je taky obousměrné, na výluky. Nemáme nic. 45T teprve přicházejí…

_________________________________
1901 – 1919 = 13TA (ty špatný)
1920 – 1949 = 13TB (ty dobrý)


Online
2722
23 říj 2012 11:06
na křížení trolejbusu 25 s devítkou
Asi se nedovedu vyjádřit k ostatním příkladům, ale s Křenkou a Merhautkou ve verzi vyhrazený bus pruh na kolejích souhlasím.
Mimochodem, když jsme u těch vyhrazených míst, tak na Maliňáku okolo banky/divadla zmizla možnost jízdy bus+taxi, jel jsem tudy autem minulou středu, protože to vypadalo, že ještě mohutně zaprší, což pro mě na orientaci není úplně znadná varianta počasí.
Borec říkal, že musí jet na Masaryčku potažmo Minoritskou oklikou, že nesmí na Maliňák, takže to bral z Merhautky na Bratislavskou, na světlech na Kolišti doleva a teprv pak směr hlavas, přitom by mohl jet rovně a na Moraváku doleva kolem divadel a na hlavas jako šalina po kolejích.
No a samozřejmě nesmí na Svoboďák skoro vůbec, což je v pořádku.

_________________________________
Jaro, léto, podzim a zima: nejlepší podnební pás.


Offline
589
25 říj 2019 10:12
Ještě jsem tam do těch příkladů přidal křižovatku Husovy a Nádražní, tam máš taky jízdní pruhy značený na kolejích. Ale určitě s tebou souhlasím, že na té Merhautce by bylo nejlepší řešení to jako "bus pruh" označit v celé délce.


Offline
2813
01 črc 2006 22:24
Bedřichovice
No na té Křence je to taky hodně sporný. Ale jo, budiž, já souhlasím, že se tam asi jezdit může. Ale v tom případě by to fakt chtělo tam dát omezení jen pro MHD, protože když ten pruh zaberou osobáky a udělají paralelní kolonu, tak MHD je v ***


Offline
589
25 říj 2019 10:12
"Po kolejích se nejezdí" je teda hodně silný vyjádření a zároveň taky hodně nepřesný. Jedna věc je obecná úprava, která říká, že tramvajový pás je určený především pro provoz tramvají, ale stanovuje určité výjimky, kdy po tramvajovém pásu můžeš jet (objíždění, předjíždění,...). Další věc je dnes už zde zmíněná místní úprava, která může a z pravidla upravuje situaci jinak než stanovuje úprava obecná. Zde vyznačuje 2 jízdní pruhy, které můžeš libovolně (samozřejmě za splnění pravidel pro jízdu v pruzích) použít. Podobný případ máš třeba zde https://mapy.cz/s/dopugasaba, také zde dochází ke zvýšení počtu jízdních pruhů přičemž jeden z nich je vyznačen na kolejích a taktéž je to značeno pouze vodorovným značením, svisle značení máš až před křižovatkou pro řazení v jízdních pruzích. Stejně tak máš jízdní pruhy značené na kolejích třeba zde https://mapy.cz/s/mebuzumuso, dokonce v obou směrech.


Naposledy upravil Ondrah98 dne 17 zář 2023 20:21, celkově upraveno 1

Offline
2813
01 črc 2006 22:24
Bedřichovice
Tady si myslím, že důvod je jasný -- jsou tam koleje, po kterých se nejezdí. Jestli by totiž nebylo od věci tam naopak přidat značení a povolit jízdu pouze MHD, jinak ten pruh nemá moc smysl.


Offline
589
25 říj 2019 10:12
To máš stejný případ jako jakékoliv jiné zúžení ze 2 pruhů do jednoho. Když se najde dost "oveček" co zůstanou stát v 1 pruhu, tak se přidají další a další a druhý pruh bude prázdný. To by byla otázka spíš na nějakého psychologa, co k tomu lidi vede. Možná nějaká snaha zapadnout do davu a nevybočovat z řady? Já si každopádně podobné případy řádně užívám a té cizí tuposti a ztracenému času se směju. Doteď si vybavuju případ, kdy jsem takhle zažil snad 2 kilometry volnýho levýho pruhu před nějakým zúžením na Hradecké... biggrin


Offline
2813
01 črc 2006 22:24
Bedřichovice
V tom případě ovšem i osobáky můžou tento pruh využít a těsně před zastávkou si vynucovat zip, protože jejich pruh náhle končí (mění se na vyhrazený). Pak mi hlava nebere, proč to nedělají.
(A to nemluvím o tom, že to de facto je tramvajový pás, po kterém se jezdit nesmí.)


Offline
589
25 říj 2019 10:12
P. Haluza píše:
Právě že tam ty dva pruhy značené nejsou! Jediné dopravní značení je až těsně před zastávkou u smyčky.
Vodorovné značení je zcela jednoznačné.


Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 8070 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 ... 323  Další

Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Přejít na:  
Právě je 15 čer 2024 15:51
Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Fórum běží na systému phpBB
Pro BMHD.cz vytvořil mceza | © 2011-12 [mceza.com]