Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata



Odpovědět na téma Stránka 89 z 91    Přejít na stránku Předchozí  1 ... 86, 87, 88, 89, 90, 91  Další
Autor Zpráva
BS170 píše:
LAN píše:
Ona je otázka jesli neměla mít 509 spíš jiné číslo z číselné řady 600. Na druhou stranu zase jede zónou 510. Ono je to spíš otázkou komplexního řešení v oblasti mezi Rajhradicemi a Rajhradem a ono současné vedení linky 509 asi dozná změn.

Bacil píše:
1) Ne, oficiální termín to není, ale předpokládám, že i Kordis s těmito sektory operuje. Mám na mysli sektor, ve kterém zóny a linky začínají na šestku (přibližně - ona k tomu do jisté míry funkčně patří právě i a-509)¨



Proc z ciselne rady 600 :-? ?Ona nahrazuje a-59 a protoze je to linka IDS JMK a ne DPmB tak je logické ze je to a-509 8-) 8-) 8-) .Co ti na tom není jasné :shock: ???


a-509 je tzv. "Handl", to je původně linka DPMB, a asi by jí i dodnes byla, ale tato linka se hodí Kordisu pro dopravce Tourbus Brno (právě že jezdí i městem po zónách 100, 101 a je na ní možno využít klasické busy ČSAD)- tím dochází k handlování = vyměňování si rádoby dotovaně nedotovaných vozo-km mezi DPMB a ČSAD (tourbus) na území Brna a okolí, aby prý tyto součty byly stejné, tedy přibližně. (součet km linek DPMB mimo zóny 100a101 minus součet km linek IDS-dopravců-jen km ujeteé v 100a101 = rovná se přibližně nule. :-o


Offline
279
29 říj 2004 11:26
Brno-Tuøany, Vítìzná 8
Podle mě je oblast kolem Rajhradic místem, kde se dotýká a v jistém smyslu i překrývá "pětkový" a "šestkový" sektor. Je to něco podobné jako Hostěnice, kam jezdí z jedné strany a-701 a z druhé a-202. Na označení a-509 nevidím nic špatného (ta devítka na konci je jistě reminiscence na a-59, tak jako trojka na konci a-303).

Číslování linek v IDS má docela solidní logiku, to musím ocenit. Například jsem si všiml, že tangenty mají na konci většinou nulu (a-210, a-310, a-510). Jen nevím, jak se budou řešit čísla linek MHD v městech jako je Vyškov. V Blansku se trochu nesystémově (ale pochopitelně) použila řada a-22x, protože linky, které by vedly radiálně a začínaly v zónách 22x se nevyskytují. (Mimochodem, blanenská MHD je sice tarifně zaintegrovaná, ale jinak je to absolutní chaos, zcela bez návaznosti např. na vlak).

Jinak tipuji, že osmičková a devítková čísla čekají na zaintegrování Znojma a Břeclavi - nebo se mýlím? (Ptám se těch lépe informovaných).


LAN píše:
Ona je otázka jesli neměla mít 509 spíš jiné číslo z číselné řady 600. Na druhou stranu zase jede zónou 510. Ono je to spíš otázkou komplexního řešení v oblasti mezi Rajhradicemi a Rajhradem a ono současné vedení linky 509 asi dozná změn.

Bacil píše:
1) Ne, oficiální termín to není, ale předpokládám, že i Kordis s těmito sektory operuje. Mám na mysli sektor, ve kterém zóny a linky začínají na šestku (přibližně - ona k tomu do jisté míry funkčně patří právě i a-509)¨



Proc z ciselne rady 600 :-? ?Ona nahrazuje a-59 a protoze je to linka IDS JMK a ne DPmB tak je logické ze je to a-509 8-) 8-) 8-) .Co ti na tom není jasné :shock: ???


Ona je otázka jesli neměla mít 509 spíš jiné číslo z číselné řady 600. Na druhou stranu zase jede zónou 510. Ono je to spíš otázkou komplexního řešení v oblasti mezi Rajhradicemi a Rajhradem a ono současné vedení linky 509 asi dozná změn.

Bacil píše:
1) Ne, oficiální termín to není, ale předpokládám, že i Kordis s těmito sektory operuje. Mám na mysli sektor, ve kterém zóny a linky začínají na šestku (přibližně - ona k tomu do jisté míry funkčně patří právě i a-509)¨



Sektorem šest jsou myšleny zóny šestistovkové řady, kde jezdí šestistovkové linky.
Přestupní terminál v Sokolnicích se má sice v nejbližší době postavit, ale pokud odmyslím stání pro linku 40 tak má kapacitu 3 max. 4 autobusy od vlaku. Po spuštění 2. etapy budou dvě stání zabírat linky 610 a 611 a zbývá tedy 1-2 stání což odpovídá směru na Nesvačilku resp. prodloužení tangenty 151.


Offline
279
29 říj 2004 11:26
Brno-Tuøany, Vítìzná 8
ZIP píše:
Co znamená sektor šest? Ofis. termín z Kordisu, či nějaké pracovní pojmenování?
Co se týká Telnice apod. Kordis chce vybudovat v Sokolnicích přestupní terminál, takže si nemyslím že by se budoval "jen pro Žatčany a Nesvačilku". Předpokládám, že všechny obce vč. Moutnice, telnice, i Šitbořic, Boleradic, Těšan apod. budou výhledově navázány na tento vlak.


1) Ne, oficiální termín to není, ale předpokládám, že i Kordis s těmito sektory operuje. Mám na mysli sektor, ve kterém zóny a linky začínají na šestku (přibližně - ona k tomu do jisté míry funkčně patří právě i a-509)¨

2) Já myslím, že ten terminál bude potřebný a využitý i tehdy, když u něj nutně nebudou končit úplně všechny busy. Ta jednokolejka zkrátka všechno nepobere. Konec konců, Vlára taky není plně využitelná (jak tu někdo hezky vysvětlil, je sice dvojkolejná, ale Černovická spojka je jednokolejná a hlavně vede přes půl Brna) a zřejmě proto Kordis netrval na tom, aby a-701 a a-702 končily někde ve Slatině a dovedl je do centra. Něco jiného jsou tratě 250 a 260 (= S3 a severní část S2)


Co znamená sektor šest? Ofis. termín z Kordisu, či nějaké pracovní pojmenování?
Co se týká Telnice apod. Kordis chce vybudovat v Sokolnicích přestupní terminál, takže si nemyslím že by se budoval "jen pro Žatčany a Nesvačilku". Předpokládám, že všechny obce vč. Moutnice, telnice, i Šitbořic, Boleradic, Těšan apod. budou výhledově navázány na tento vlak.


Offline
279
29 říj 2004 11:26
Brno-Tuøany, Vítìzná 8
Myslel jsem i telnickou větev. Děkuji za informace, já bohužel k této věci žádné nemám, takže jsem uvedl jen svůj názor a zdá se, že se zřjemě přibližuje představám Kordisu (ostatně asi každý musí k podobnému závěru dospět, když zváží kapacitu trati).


Nevím jestli sektorem šest je uvažován pouze svazek linek jedoucích přes Újezd u Brna nebo i linky jednoucí přes Telnici a Moutnici. Pokud mám dobré informace tak právě u telnické větve se neuvažuje s ukončením u vlaku, ale s přímými autobusy do Brna. Do Sokolnic by měly být naváženy snad už jen Žatčany a Nesvačilka.


Offline
279
29 říj 2004 11:26
Brno-Tuøany, Vítìzná 8
Když už je řeč o linkovém vedení v "sektoru šest", dovoluji si zopakovat to, co tu několikrát již na různých místech padlo: že totiž jihovýchodní větev S2, jsouc jednokolejná, těžko do budoucna utáhne veškerou dopravu v tomto směru, ani ne kapacitně, ale hlavně intervalově. Podle mě by bylo řešení:

- v určitých časech (jednou za hodinu, ve vrchnolné špičce jednou za půlhodiny) odjezdy vlaku Vyškov - Sokolnice - Brno (- Blansko), na ně navázat veškeré navazující linky

- cca v polovinách těchto časů proložit vlak kapacitním kloubovým busem, k němu navést ovšem jen několik linek (tam, kde je největší poptávka). Kloubový bus (např. a-601) vést po trase prodloužené a-40, ale s vynecháním některých zastávek (a možná i se zakončením velkou smyčkou Komárov - Heršpice, ale to by asi vyžadovalo posílení tramvají do Komárova - nevím, jestli by na to byly vozy). V takovém případě nechat a-40 jako klasický městský autobus, intervalově na a-601 v podstatě nezávislý, snad s výjimkou večerních hodin a možná víkendu.

- samozřejmě by a-601 nemusela končit v Sokolnicích, ale pokračovat po některé z exponovaných navazujících tras (Klobouky?)

- co se týče oblasi Rebešovic, Rajhradic apod., tam bych také viděl ukončení a-509 v Chrlicích nebo u Olympie, a případné ponechání stávajícího doplnění prodlouženou a-63.


Nesleduji tak často diskusi, proto se vrátím ke staršímu tématu

Pokud mám dobré informace:
- linka 151 by měla být v některé z dalších etap prodloužena ze Sokolnic přes Měnín - Blučinu do Židlochovic
- do doby tohoto protažení by měly jezdit vybrané přímé busy po linkách 610 a 151 ( spoje z Lovčicčk)

Proto mě spíš napadá:
- linku 509 prodloužit z Otamorova do Měnína
- novou linku Blučina (resp. Židlochovice) - Rajhradice - Chrlice (přestup vlak) s ukončením buď na náměstí v Chrlicích nebo u Olympie. Je to časově nejkratší možnost dojezdu do centra Brna.
- vzniká však problém se spojením Rajhadice - Rajhrad.


ZIP píše:
Spíše než 151 je možno Sokolnice-telnice-Otmarov-(Rajhradice) vykrýt nově označeným tangenciálním číslem bus. linky a dopravu by obsluhovaly autobus č. 611 nebo 610, podle toho jak by se stihly s tím časově vypořádat (některé totiž v Sokolnicích budou delší dobu stát) mezi příjezdem a odjezdem z/do Lovčiček či Milešovic.


Offline
279
29 říj 2004 11:26
Brno-Tuøany, Vítìzná 8
ZIP píše:
S Kordisem mám také dobré zkušenosti jako Bacil, co se týče dotazů. Je potřeba být neústupný, kromě mejlu reagují i na klasickou poštu, na tu odpovědět musí!!! Jinak jde o porušení zákona, atd.

To je pravda, na druhé straně mávat zákony a vyhrožovat - to bych dělal až v krajním případě, když to jde, je lepší se domluvit - což si myslím, že by snad tento případ mohl být.


S Kordisem mám také dobré zkušenosti jako Bacil, co se týče dotazů. Je potřeba být neústupný, kromě mejlu reagují i na klasickou poštu, na tu odpovědět musí!!! Jinak jde o porušení zákona, atd.


Bacil píše:
Já mám zatím celkem dobré zkušenosti, obrátil jsem se párkrát e-mailem na Kordis a skoro vždycky mi pan Květoslav Havlík odpověděl. Ale v tomhle případě by to myslím chtělo nějakého Bystrčáka nebo Žebětíňáka, mně osobně tam to spojení nechybí, spíš se docela divím, že nechybí jiným (nebo chybí, a neozvou se).


Asi jsem mu dával nepříjemné otázky:) Mně to spojení taky nijak extra nechybí, využil bych ho párkrát za rok. Ale doporučoval bych ho ostatním, co nejezdí na kole jako já:)


Offline
279
29 říj 2004 11:26
Brno-Tuøany, Vítìzná 8
Já mám zatím celkem dobré zkušenosti, obrátil jsem se párkrát e-mailem na Kordis a skoro vždycky mi pan Květoslav Havlík odpověděl. Ale v tomhle případě by to myslím chtělo nějakého Bystrčáka nebo Žebětíňáka, mně osobně tam to spojení nechybí, spíš se docela divím, že nechybí jiným (nebo chybí, a neozvou se).


ds píše:
No, zkusit to můžu, i když si dokážu domyslet co mi asi odpoví... Třeba že...


Nechcete opravdu někdo napsat na Kordis, aby se vyjádřil k vedení linek z Žebětína? Určitě je to samotné již dávno napadlo a odůvodnění tak nějaké hned vysypou z rukávu.... Já tam kdysi psal s něčím jiným a neodpověděli mi, tak už se mi znovu nechce... Důvody možná budou takové, jak DS psal, ale rád bych znal oficiální vyjádření.


Ona je to vždy i otázka peněz, ochota ze začátku systém ještě více zasponzorovat a spoléhat třeba půl roku jestli se aspoň trochu osvědčil.
Jinak úřady zastávají pravidlo nikdo si písemně nestěžuje tak vše je asi v pořádku. Lidí brblají hodně také jen postraně, ale zformulovat myšlenky na papír je pro některé více než obtížné, natož dopis odeslat na místní úřad.


Offline
279
29 říj 2004 11:26
Brno-Tuøany, Vítìzná 8
ds píše:
No, zkusit to můžu, i když si dokážu domyslet co mi asi odpoví... Třeba že...

"linka 402 zajišťuje základní dopravní obslužnost v obcích Popůvky a Troubsko, náhrada těchto výkonů by vyžadovala dodatečné náklady. Vámi požadované spojení navíc není podloženo adekvátní poptávkou ze strany MČ Žebětín...."

S těmi argumenty, že neexistuje poptávka je to podle mě složitější, protože dost lidí si vůbec neuvědomí, že se jim takové spojení může hodit. Jako příklad bych určitě uvedl a-78 - dříve linka s velmi omezeným provozem, pouze ve špičkách, v podstatě napaječ k Zetoru, dnes je to plnohodnotná tangenciální spojnice, stejného významu jako třeba a-50. A úplně exemplání příklad je t-25/26.... :lol:


No právě! A při tom všem je potřeba počítat s nepružností lidí, takže když se takové spojení zavaede, první dva měsíce bude vozit vzduch, než se ho lidi naučí používat. Jenže se taky může stát, že mezi tím někdo poukáže na to, že vozí vzduch, a v okamžiku, kdy se nové spojení začne plnit (a ulehčovat jiným), bude už v běhu jeho plánované zrušení...

Mimochodem (trochu od tématu, omlouvám se): kdyby někdo přišel např. s návrhem na častější a pravidelněšjí provoz MHD v Blansku, blanenští radní by ho měli určitě za blázna: autobusy blanenské MHD jezdí často poloprázdné. Jenže já myslím, že takové jezdí právě proto, že mají dlouhé a chaotické intervaly (nehledě na to, že vůbec nenavazují na vlaky od Brna), takže lidi chodí radši pěšky. Kdyby blanenská MHD dostala nějaký systém, začali by ji lidi používat... a tak je to se vším.


Offline
Uživatelský avatar

3207
14 čer 2004 18:56
blekfild
No, zkusit to můžu, i když si dokážu domyslet co mi asi odpoví... Třeba že...

"linka 402 zajišťuje základní dopravní obslužnost v obcích Popůvky a Troubsko, náhrada těchto výkonů by vyžadovala dodatečné náklady. Vámi požadované spojení navíc není podloženo adekvátní poptávkou ze strany MČ Žebětín...."

S těmi argumenty, že neexistuje poptávka je to podle mě složitější, protože dost lidí si vůbec neuvědomí, že se jim takové spojení může hodit. Jako příklad bych určitě uvedl a-78 - dříve linka s velmi omezeným provozem, pouze ve špičkách, v podstatě napaječ k Zetoru, dnes je to plnohodnotná tangenciální spojnice, stejného významu jako třeba a-50. A úplně exemplání příklad je t-25/26.... :lol:


ds píše:
Tady ty chybějící spojení Žebětín - Ostrovačice a Žebětín - Veselka by byly řešitelný odkloněním některých spojů a-402 ...


hmm, tohle zni zajimave - nechcete napsat na Kordis, co na to odpovi? Treba jen pro to letni obdobi.


Offline
Uživatelský avatar

3207
14 čer 2004 18:56
blekfild
Tady ty chybějící spojení Žebětín - Ostrovačice a Žebětín - Veselka by byly řešitelný odkloněním některých spojů a-402 (ty co zajíždí na okruh + třeba nějaké další) mezi zastávkami Veselka a Tribuna B přes Žebětín s návazností na a-54. Časově by to mohlo vycházet srovnatelně, pokud by v tu dobu chyběl spoj v Popůvkách, může ho nahradit a-401.


Offline
279
29 říj 2004 11:26
Brno-Tuøany, Vítìzná 8
Možná, že by Žebětín - Ostrovačice mohly zahájit nějaké spoje, které by byly v provozu jen v létě (v IDS by to nebyla vyjímka) - ty by se "uživily" už jen kvůli výletníkům. Pak už by se vidělo, jaký je zájem a co s tím dál. Co se Veselky týče, zajímavé by to být mohlo, i když využitím bych si byl jistý možná méně než v případě těch Ostrovačic...


Žebětín -> Ostrovačice
Silnice na Masarykův okruh není udržována v zimě, takže by to přineslo obrovské náklady navíc. Navíc je to hodně kopcovitý terén, takže i větší náklady na pohonné hmoty. Asi by se to "neuživilo", i když jako Bystrčák bych přivítal veliké zkrácení jízdní doby pro cesty směr Jihlava (nedálniční spoje). Ale zas na kole bych se tam nerad srazil s autobusem:)

Žebětín -> Veselka
Stejně by se dalo uvažovat o prodloužení vybraných spojů linky 54 z Žebětína (nově budované konečné na jižním okraji) na Veselku (-Troubsko). I zde by se cestování zrychlilo a nijak by neuškodilo přírodě.
Ale určitě by nemělo význam přidávat ztrátové spoje. No, Bystrc samotná má však 25 tisíc obyvatel, takže by to možná až tak utopistické nebylo. (???)[/i]


Něco jsem četl o tom, že MHD V Adamově není integrováno proto že to nechtělo Město - městské zastupitelstvo, ne dopravce.


Offline
279
29 říj 2004 11:26
Brno-Tuøany, Vítìzná 8
a-43 do Šebrova, to si myslím už dávno - není mi upřímně řečeno moc jasné, proč tyhle dvě sousední obce nemají spojení. Navíc by se mohla vytvořit šikovná návaznost na a-152. Pro člověka, který cestuje např. ze Soběšic nebo z Útěchova (ale i z Lesné) do Blanska, by to bylo výhodné spojení. Silnice sice není široká, ale myslím, že není horší než do Útěchova a Vranova. Nebo aspoň ne o moc.

Co se týče Adamova, tam by sice nějaké spojení na západ bylo užitečné, ale po té silničce by to byla doopravdy sebevražda. Leda nějaký mikrobus. Výhodné by bylo propojit to s adamovskou MHD, ovšem tu provozuje jakýsi soukromý dopravce, který se ani nenechal zaintegrovat, jak jsem si všiml.

Když jsme u těch spojení, která neexistují, ačkoli by byla užitečná (a jejich chybění je nápadné už jen při pohledu na mapu): Není mi jasné, proč neexistuje spojení ze Žebětína směrem na Ostrovačice (třeba prodloužením některých a-52 buď k automotodromu, nebo až do Ostrovačic). Možná, že to propojení severovýchodu města se směry a-401 a a-402 nikdo nepotřebuje, ale spíš si myslím, že by si své využití našlo. Momentálně je potřeba jet až do Lískovce.


Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 2264 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 86, 87, 88, 89, 90, 91  Další

Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Přejít na:  
Právě je 23 dub 2024 15:51
Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Fórum běží na systému phpBB
Pro BMHD.cz vytvořil mceza | © 2011-12 [mceza.com]