Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata



Odpovědět na téma Stránka 88 z 90    Přejít na stránku Předchozí  1 ... 85, 86, 87, 88, 89, 90  Další
Autor Zpráva
Offline
279
29 říj 2004 11:26
Brno-Tuøany, Vítìzná 8
Nechci polemizovat, ale možná by nemusel být takový problém, kdy by linka Znojmo - Brno - Hodonín projela Brnem v obou směrech třeba každou hodinu (ve špičce častěji) a na to by se pak napasovaly všechny návaznosti. Že se na to některé budou pasovat špatně (autobus bude někde dlouho zbytečně čekat) je jistě pravda, ale obávám se, že tomu se nevyhne IDS už ani dnes.


Offline
Uživatelský avatar

3207
14 čer 2004 18:56
blekfild
Bacil píše:
LAN píše:
Myslím, že čísla 741, 742 a 743 poměrně přesně odpovídají nastavené metodoce. (MHD Blansko - číselná řada 220-227, pro MHD Adamov je rezervováno číslo 215) Podle vzdálenosti od Brna odpovídají Vyškovy nějaký číselný řady od 730 do 750, podle toho jak asi budou ostatní linky.

Nemyslím si, že by se KORDIS do budoucna bránil linkám na delší vzdálenosti. Ostatně přece číselná řada 100-150 je rezervována na dálkové linky krajského významu typu Brno- Znojmo, Brno - Hodonín atd.


Je otázka, jestli bude Kordis ochotel tolerovat Brno - Znojmo, když se to dá (jakž takž) podniknout vlakem. Brno - Hodonín je něco jiného, tam to vlakem příliš nejde. Jinak je otázka, kde by byl tento typ linek v Brně ukončen.

Celé to má podle mě ještě jeden aspekt - a to je způsob odbavování cestujících. Pokud by bylo někdy v budoucnu reálné, aby se i pro mimobrněnské zóny kupovala většina jízdenek v předprodeji (třeba instalací automatů a zavedením přirážky při nákupu u řidiče), a kdyby se třeba i odbourala kontrola řidičem a zavedl systém celosíťových revizorů, pak by tyto linky nepotřebovaly velkokapacitní konečné (a hlavně nástupní) stanice. V takovém případě bych si uměl představit i třeba linku Znojmo - Brno (několik uzlů) - Hodonín, která by konečnou v Brně nepotřebovala vůbec.


Brno-Znojmo vlakem... to dost pochybuju, trvá to opravdu o dost déle, nevím ani jestli má smysl takovou linku integrovat (nebo může mít neintegrovanou nedotovanou konkurenci, což bych se nedivil). Jinak linky typu A - průjezd Brnem - B jsou kvůli návaznostem v jednotlivých uzlech nereálné, i když u některých linek by to bylo výhodné (např. spojení a-702 a a-210 v trase Viničné Šumice - Slatina - Bílovice - Babice ve vzájemném intervalu s a-75...)


Offline
279
29 říj 2004 11:26
Brno-Tuøany, Vítìzná 8
LAN píše:
Myslím, že čísla 741, 742 a 743 poměrně přesně odpovídají nastavené metodoce. (MHD Blansko - číselná řada 220-227, pro MHD Adamov je rezervováno číslo 215) Podle vzdálenosti od Brna odpovídají Vyškovy nějaký číselný řady od 730 do 750, podle toho jak asi budou ostatní linky.

Nemyslím si, že by se KORDIS do budoucna bránil linkám na delší vzdálenosti. Ostatně přece číselná řada 100-150 je rezervována na dálkové linky krajského významu typu Brno- Znojmo, Brno - Hodonín atd.


Jinak - Vyškov je zóna 750, a lze předpokládat, že ze zón 74x toho moc radiálně vyjíždět asi nebude (to spíš pak až z Vyškova jako takového, což by odpovídalo ředě 75x), takže ta číselná řada 74x vypadá pro Vyškov doopravdy reálně.


Offline
279
29 říj 2004 11:26
Brno-Tuøany, Vítìzná 8
LAN píše:
Myslím, že čísla 741, 742 a 743 poměrně přesně odpovídají nastavené metodoce. (MHD Blansko - číselná řada 220-227, pro MHD Adamov je rezervováno číslo 215) Podle vzdálenosti od Brna odpovídají Vyškovy nějaký číselný řady od 730 do 750, podle toho jak asi budou ostatní linky.

Nemyslím si, že by se KORDIS do budoucna bránil linkám na delší vzdálenosti. Ostatně přece číselná řada 100-150 je rezervována na dálkové linky krajského významu typu Brno- Znojmo, Brno - Hodonín atd.


Je otázka, jestli bude Kordis ochotel tolerovat Brno - Znojmo, když se to dá (jakž takž) podniknout vlakem. Brno - Hodonín je něco jiného, tam to vlakem příliš nejde. Jinak je otázka, kde by byl tento typ linek v Brně ukončen.

Celé to má podle mě ještě jeden aspekt - a to je způsob odbavování cestujících. Pokud by bylo někdy v budoucnu reálné, aby se i pro mimobrněnské zóny kupovala většina jízdenek v předprodeji (třeba instalací automatů a zavedením přirážky při nákupu u řidiče), a kdyby se třeba i odbourala kontrola řidičem a zavedl systém celosíťových revizorů, pak by tyto linky nepotřebovaly velkokapacitní konečné (a hlavně nástupní) stanice. V takovém případě bych si uměl představit i třeba linku Znojmo - Brno (několik uzlů) - Hodonín, která by konečnou v Brně nepotřebovala vůbec.


Myslím, že čísla 741, 742 a 743 poměrně přesně odpovídají nastavené metodoce. (MHD Blansko - číselná řada 220-227, pro MHD Adamov je rezervováno číslo 215) Podle vzdálenosti od Brna odpovídají Vyškovy nějaký číselný řady od 730 do 750, podle toho jak asi budou ostatní linky.

Nemyslím si, že by se KORDIS do budoucna bránil linkám na delší vzdálenosti. Ostatně přece číselná řada 100-150 je rezervována na dálkové linky krajského významu typu Brno- Znojmo, Brno - Hodonín atd.


Bacil píše:
Jen nevím, jak se budou řešit čísla linek MHD v městech jako je Vyškov.


Ve Vyškově jsou jen tři linky, tam to nebude problém někám nacpat. Mají čísla 815741, 815742, 815743. Momentálně je označují jako 741, 742, 743.


Offline
279
29 říj 2004 11:26
Brno-Tuøany, Vítìzná 8
ZIP píše:
ještě k Bacilovi: a-601 Komárov-Sokolnice-Klobouky by byla asi vhodná, ale Kordis nechce dělat takový "štreky". Navíc bude stále argumentovat o typech vozidel, že ač vynecháme zastávky v Tuřanech (na to Kordis slyšet nebude) je potřeba u Brna městský typ kloubu, od Sokolnic zase regionální kloub. bus. navíc je pro něj asi nepřijatelné, aby se v Tuřanech apod. po trase předjížděl MHD a-40, a souběžně jen některé zastávky odbavil kloub a-610.
Na lince Hodonín-klobouky-brno jezdí nyní velkokapacitní 15m busy, které asi převezmou tu tvoji myšlenku,a budou "Hodoňáky, Krumvířáky apod." vozit expresně na Zvonařku, a od Klobouk k Brnu (moutnice, Těšany, Nesvačilka, Telnice apod.) se zaintegruje na vlak v Sokolnicích. Co jsem slyšel tak ve vlaku z Tišnova do Brna se ve špičkách běžně stojí, a když nyní jede 5 prázdných vagónů z Brna na Vyškov, tak se tam ty lidi z těch busů taky budou muset nějak srovnat. :-D


Já myslím, že typ autobusu nemůže být zase tak rozhodující. Už za "totáče" jezdily "modré autobusy", které měly kromě dvaceti zastávek mimo Brno dalších deset v Brmě a nikomu to nevadilo. A klasicky mimoměstské Sebusy klidně jezdí až na Úzkou. O takových a-401 a a-402, které intervalově doplňují městskou a-69, ani nemluvě. Argument pro souběh a-40 a a-601 je ten, že a-40 se bohatě "uživí" na Tuřanech jako takových, zvlášť ve špičce. O víkendu, večer apod. by klidně místo a-601 mohla jezdit prodloužená a-40 (podobně jako a-509 × a-63).

Co se týče vlaků - to není o počtu vagónů, ale o intervalu. Z Tišnova do Brna jezdí ve špičce po dvaceti minutách, což už je interval prakticky "městského typu". Jenže ze Sokolnic a Chrlic to takhle nejde. Ono není (zvlášť pro lidi) totéž, jesti jede jednou za hodinu šest vagónů nebo jednou za dvacet minut dva vagóny, přestože čistě kapacitně to vyjde nastejno. Proto jsem přesvědčen, že nějaká linka vedoucí paralelně s vlakem bude nezbytná (a potvrzuje to i LAN) - samozřejmě jen do té doby, než se postaví severojižní diametr :wink:


ještě k Bacilovi: a-601 Komárov-Sokolnice-Klobouky by byla asi vhodná, ale Kordis nechce dělat takový "štreky". Navíc bude stále argumentovat o typech vozidel, že ač vynecháme zastávky v Tuřanech (na to Kordis slyšet nebude) je potřeba u Brna městský typ kloubu, od Sokolnic zase regionální kloub. bus. navíc je pro něj asi nepřijatelné, aby se v Tuřanech apod. po trase předjížděl MHD a-40, a souběžně jen některé zastávky odbavil kloub a-610.
Na lince Hodonín-klobouky-brno jezdí nyní velkokapacitní 15m busy, které asi převezmou tu tvoji myšlenku,a budou "Hodoňáky, Krumvířáky apod." vozit expresně na Zvonařku, a od Klobouk k Brnu (moutnice, Těšany, Nesvačilka, Telnice apod.) se zaintegruje na vlak v Sokolnicích. Co jsem slyšel tak ve vlaku z Tišnova do Brna se ve špičkách běžně stojí, a když nyní jede 5 prázdných vagónů z Brna na Vyškov, tak se tam ty lidi z těch busů taky budou muset nějak srovnat. :-D


BS170 píše:
LAN píše:
Ona je otázka jesli neměla mít 509 spíš jiné číslo z číselné řady 600. Na druhou stranu zase jede zónou 510. Ono je to spíš otázkou komplexního řešení v oblasti mezi Rajhradicemi a Rajhradem a ono současné vedení linky 509 asi dozná změn.

Bacil píše:
1) Ne, oficiální termín to není, ale předpokládám, že i Kordis s těmito sektory operuje. Mám na mysli sektor, ve kterém zóny a linky začínají na šestku (přibližně - ona k tomu do jisté míry funkčně patří právě i a-509)¨



Proc z ciselne rady 600 :-? ?Ona nahrazuje a-59 a protoze je to linka IDS JMK a ne DPmB tak je logické ze je to a-509 8-) 8-) 8-) .Co ti na tom není jasné :shock: ???


a-509 je tzv. "Handl", to je původně linka DPMB, a asi by jí i dodnes byla, ale tato linka se hodí Kordisu pro dopravce Tourbus Brno (právě že jezdí i městem po zónách 100, 101 a je na ní možno využít klasické busy ČSAD)- tím dochází k handlování = vyměňování si rádoby dotovaně nedotovaných vozo-km mezi DPMB a ČSAD (tourbus) na území Brna a okolí, aby prý tyto součty byly stejné, tedy přibližně. (součet km linek DPMB mimo zóny 100a101 minus součet km linek IDS-dopravců-jen km ujeteé v 100a101 = rovná se přibližně nule. :-o


Offline
279
29 říj 2004 11:26
Brno-Tuøany, Vítìzná 8
Podle mě je oblast kolem Rajhradic místem, kde se dotýká a v jistém smyslu i překrývá "pětkový" a "šestkový" sektor. Je to něco podobné jako Hostěnice, kam jezdí z jedné strany a-701 a z druhé a-202. Na označení a-509 nevidím nic špatného (ta devítka na konci je jistě reminiscence na a-59, tak jako trojka na konci a-303).

Číslování linek v IDS má docela solidní logiku, to musím ocenit. Například jsem si všiml, že tangenty mají na konci většinou nulu (a-210, a-310, a-510). Jen nevím, jak se budou řešit čísla linek MHD v městech jako je Vyškov. V Blansku se trochu nesystémově (ale pochopitelně) použila řada a-22x, protože linky, které by vedly radiálně a začínaly v zónách 22x se nevyskytují. (Mimochodem, blanenská MHD je sice tarifně zaintegrovaná, ale jinak je to absolutní chaos, zcela bez návaznosti např. na vlak).

Jinak tipuji, že osmičková a devítková čísla čekají na zaintegrování Znojma a Břeclavi - nebo se mýlím? (Ptám se těch lépe informovaných).


LAN píše:
Ona je otázka jesli neměla mít 509 spíš jiné číslo z číselné řady 600. Na druhou stranu zase jede zónou 510. Ono je to spíš otázkou komplexního řešení v oblasti mezi Rajhradicemi a Rajhradem a ono současné vedení linky 509 asi dozná změn.

Bacil píše:
1) Ne, oficiální termín to není, ale předpokládám, že i Kordis s těmito sektory operuje. Mám na mysli sektor, ve kterém zóny a linky začínají na šestku (přibližně - ona k tomu do jisté míry funkčně patří právě i a-509)¨



Proc z ciselne rady 600 :-? ?Ona nahrazuje a-59 a protoze je to linka IDS JMK a ne DPmB tak je logické ze je to a-509 8-) 8-) 8-) .Co ti na tom není jasné :shock: ???


Ona je otázka jesli neměla mít 509 spíš jiné číslo z číselné řady 600. Na druhou stranu zase jede zónou 510. Ono je to spíš otázkou komplexního řešení v oblasti mezi Rajhradicemi a Rajhradem a ono současné vedení linky 509 asi dozná změn.

Bacil píše:
1) Ne, oficiální termín to není, ale předpokládám, že i Kordis s těmito sektory operuje. Mám na mysli sektor, ve kterém zóny a linky začínají na šestku (přibližně - ona k tomu do jisté míry funkčně patří právě i a-509)¨



Sektorem šest jsou myšleny zóny šestistovkové řady, kde jezdí šestistovkové linky.
Přestupní terminál v Sokolnicích se má sice v nejbližší době postavit, ale pokud odmyslím stání pro linku 40 tak má kapacitu 3 max. 4 autobusy od vlaku. Po spuštění 2. etapy budou dvě stání zabírat linky 610 a 611 a zbývá tedy 1-2 stání což odpovídá směru na Nesvačilku resp. prodloužení tangenty 151.


Offline
279
29 říj 2004 11:26
Brno-Tuøany, Vítìzná 8
ZIP píše:
Co znamená sektor šest? Ofis. termín z Kordisu, či nějaké pracovní pojmenování?
Co se týká Telnice apod. Kordis chce vybudovat v Sokolnicích přestupní terminál, takže si nemyslím že by se budoval "jen pro Žatčany a Nesvačilku". Předpokládám, že všechny obce vč. Moutnice, telnice, i Šitbořic, Boleradic, Těšan apod. budou výhledově navázány na tento vlak.


1) Ne, oficiální termín to není, ale předpokládám, že i Kordis s těmito sektory operuje. Mám na mysli sektor, ve kterém zóny a linky začínají na šestku (přibližně - ona k tomu do jisté míry funkčně patří právě i a-509)¨

2) Já myslím, že ten terminál bude potřebný a využitý i tehdy, když u něj nutně nebudou končit úplně všechny busy. Ta jednokolejka zkrátka všechno nepobere. Konec konců, Vlára taky není plně využitelná (jak tu někdo hezky vysvětlil, je sice dvojkolejná, ale Černovická spojka je jednokolejná a hlavně vede přes půl Brna) a zřejmě proto Kordis netrval na tom, aby a-701 a a-702 končily někde ve Slatině a dovedl je do centra. Něco jiného jsou tratě 250 a 260 (= S3 a severní část S2)


Co znamená sektor šest? Ofis. termín z Kordisu, či nějaké pracovní pojmenování?
Co se týká Telnice apod. Kordis chce vybudovat v Sokolnicích přestupní terminál, takže si nemyslím že by se budoval "jen pro Žatčany a Nesvačilku". Předpokládám, že všechny obce vč. Moutnice, telnice, i Šitbořic, Boleradic, Těšan apod. budou výhledově navázány na tento vlak.


Offline
279
29 říj 2004 11:26
Brno-Tuøany, Vítìzná 8
Myslel jsem i telnickou větev. Děkuji za informace, já bohužel k této věci žádné nemám, takže jsem uvedl jen svůj názor a zdá se, že se zřjemě přibližuje představám Kordisu (ostatně asi každý musí k podobnému závěru dospět, když zváží kapacitu trati).


Nevím jestli sektorem šest je uvažován pouze svazek linek jedoucích přes Újezd u Brna nebo i linky jednoucí přes Telnici a Moutnici. Pokud mám dobré informace tak právě u telnické větve se neuvažuje s ukončením u vlaku, ale s přímými autobusy do Brna. Do Sokolnic by měly být naváženy snad už jen Žatčany a Nesvačilka.


Offline
279
29 říj 2004 11:26
Brno-Tuøany, Vítìzná 8
Když už je řeč o linkovém vedení v "sektoru šest", dovoluji si zopakovat to, co tu několikrát již na různých místech padlo: že totiž jihovýchodní větev S2, jsouc jednokolejná, těžko do budoucna utáhne veškerou dopravu v tomto směru, ani ne kapacitně, ale hlavně intervalově. Podle mě by bylo řešení:

- v určitých časech (jednou za hodinu, ve vrchnolné špičce jednou za půlhodiny) odjezdy vlaku Vyškov - Sokolnice - Brno (- Blansko), na ně navázat veškeré navazující linky

- cca v polovinách těchto časů proložit vlak kapacitním kloubovým busem, k němu navést ovšem jen několik linek (tam, kde je největší poptávka). Kloubový bus (např. a-601) vést po trase prodloužené a-40, ale s vynecháním některých zastávek (a možná i se zakončením velkou smyčkou Komárov - Heršpice, ale to by asi vyžadovalo posílení tramvají do Komárova - nevím, jestli by na to byly vozy). V takovém případě nechat a-40 jako klasický městský autobus, intervalově na a-601 v podstatě nezávislý, snad s výjimkou večerních hodin a možná víkendu.

- samozřejmě by a-601 nemusela končit v Sokolnicích, ale pokračovat po některé z exponovaných navazujících tras (Klobouky?)

- co se týče oblasi Rebešovic, Rajhradic apod., tam bych také viděl ukončení a-509 v Chrlicích nebo u Olympie, a případné ponechání stávajícího doplnění prodlouženou a-63.


Nesleduji tak často diskusi, proto se vrátím ke staršímu tématu

Pokud mám dobré informace:
- linka 151 by měla být v některé z dalších etap prodloužena ze Sokolnic přes Měnín - Blučinu do Židlochovic
- do doby tohoto protažení by měly jezdit vybrané přímé busy po linkách 610 a 151 ( spoje z Lovčicčk)

Proto mě spíš napadá:
- linku 509 prodloužit z Otamorova do Měnína
- novou linku Blučina (resp. Židlochovice) - Rajhradice - Chrlice (přestup vlak) s ukončením buď na náměstí v Chrlicích nebo u Olympie. Je to časově nejkratší možnost dojezdu do centra Brna.
- vzniká však problém se spojením Rajhadice - Rajhrad.


ZIP píše:
Spíše než 151 je možno Sokolnice-telnice-Otmarov-(Rajhradice) vykrýt nově označeným tangenciálním číslem bus. linky a dopravu by obsluhovaly autobus č. 611 nebo 610, podle toho jak by se stihly s tím časově vypořádat (některé totiž v Sokolnicích budou delší dobu stát) mezi příjezdem a odjezdem z/do Lovčiček či Milešovic.


Offline
279
29 říj 2004 11:26
Brno-Tuøany, Vítìzná 8
ZIP píše:
S Kordisem mám také dobré zkušenosti jako Bacil, co se týče dotazů. Je potřeba být neústupný, kromě mejlu reagují i na klasickou poštu, na tu odpovědět musí!!! Jinak jde o porušení zákona, atd.

To je pravda, na druhé straně mávat zákony a vyhrožovat - to bych dělal až v krajním případě, když to jde, je lepší se domluvit - což si myslím, že by snad tento případ mohl být.


S Kordisem mám také dobré zkušenosti jako Bacil, co se týče dotazů. Je potřeba být neústupný, kromě mejlu reagují i na klasickou poštu, na tu odpovědět musí!!! Jinak jde o porušení zákona, atd.


Bacil píše:
Já mám zatím celkem dobré zkušenosti, obrátil jsem se párkrát e-mailem na Kordis a skoro vždycky mi pan Květoslav Havlík odpověděl. Ale v tomhle případě by to myslím chtělo nějakého Bystrčáka nebo Žebětíňáka, mně osobně tam to spojení nechybí, spíš se docela divím, že nechybí jiným (nebo chybí, a neozvou se).


Asi jsem mu dával nepříjemné otázky:) Mně to spojení taky nijak extra nechybí, využil bych ho párkrát za rok. Ale doporučoval bych ho ostatním, co nejezdí na kole jako já:)


Offline
279
29 říj 2004 11:26
Brno-Tuøany, Vítìzná 8
Já mám zatím celkem dobré zkušenosti, obrátil jsem se párkrát e-mailem na Kordis a skoro vždycky mi pan Květoslav Havlík odpověděl. Ale v tomhle případě by to myslím chtělo nějakého Bystrčáka nebo Žebětíňáka, mně osobně tam to spojení nechybí, spíš se docela divím, že nechybí jiným (nebo chybí, a neozvou se).


ds píše:
No, zkusit to můžu, i když si dokážu domyslet co mi asi odpoví... Třeba že...


Nechcete opravdu někdo napsat na Kordis, aby se vyjádřil k vedení linek z Žebětína? Určitě je to samotné již dávno napadlo a odůvodnění tak nějaké hned vysypou z rukávu.... Já tam kdysi psal s něčím jiným a neodpověděli mi, tak už se mi znovu nechce... Důvody možná budou takové, jak DS psal, ale rád bych znal oficiální vyjádření.


Ona je to vždy i otázka peněz, ochota ze začátku systém ještě více zasponzorovat a spoléhat třeba půl roku jestli se aspoň trochu osvědčil.
Jinak úřady zastávají pravidlo nikdo si písemně nestěžuje tak vše je asi v pořádku. Lidí brblají hodně také jen postraně, ale zformulovat myšlenky na papír je pro některé více než obtížné, natož dopis odeslat na místní úřad.


Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 2247 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 85, 86, 87, 88, 89, 90  Další

Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 3 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Přejít na:  
cron
Právě je 19 dub 2024 06:13
Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Fórum běží na systému phpBB
Pro BMHD.cz vytvořil mceza | © 2011-12 [mceza.com]