Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata



Odpovědět na téma Stránka 32 z 233    Přejít na stránku Předchozí  1 ... 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35 ... 233  Další
Autor Zpráva
Offline
Uživatelský avatar

639
08 kvě 2008 15:15
Brno - Žabokvaky
michalk píše:
Zaříznutím d-3 v centru donutíš poměrně dost lidí přestupovat na České ve směru od Dětské nemocnice směřující do Žabin a dál. To je hodně nešťastný nápad. Pokud by současná výluková d-10 jezdila po 10 minutách (místo původní d-11) doplněná současnou d-3, tak by se s tím dalo principiálně souhlasit. Akorát to dost naráží na kapacitu 1./2. koleje na hlavním nádraží (při d-1,2,4,9 a tebou navrhované d-11 to zmanená 4 spoje v 5 minutách a to se nebavím o ranní špičce...) a (jak již bylo zmíněno) různé odjezdové koleje ve směru na Lesnou tamtéž (d-9 z 1. a d-11 z 2. koleje).
Moc nevěřím tomu, že poptávka po přímém spojení ze Žabin do Dětské nemocnice je větší než poptávka která by byla po přímém spojení ze Žabin na hlavák (pokud teda nemocnost dětí v Žabinách není v průměru větší než jinde), takže taková změna by měla za následek zvýšení spokojenosti lidí ze Žabin (víc lidí by potěšila než kolik by naštvala). Zbytek výhrad ok. Nicméně ta myšlenka vést současnou d-10 v 10 minutách jako náhradu jen jedné z linek přes Žabiny mě přivedla na nápad, který by kapacitu 1./2. koleje řešil - co tu d-10 v 10 minutách vést ne jako náhradu d-11, ale jako náhradu d-3 (která by byla v KT8 na Komeňák)? Pak by zbytek linek jel po svých trasách, takže na hlaváku by na 1./2. koleji nic nepřibylo (akorát by ubyly spoje 3./4. koleje z původní relace SS-NS, přesunuly by se ke Grandu).

Naxashi píše:
Čítače lidí ve vozu by měly být už všude, měla by to být informace, co se zobrazuje v iRISu, aby člověk věděl, jestli se tam ještě vejde, nebo jestli radši má jít pěšky. Ale tam asi ještě nejsme. Třeba se tam jednou dostaneme.
Ale tohle neřeší ten problém. Neexistuje tu vazba, že člověk č. 25976 přestoupil z 1 jedoucí do centra na Semilasse na 30 jedoucí na Černého. Tohle je ta důležitá informace. Je nutné trasovat lidi od prvního okamžiku, kdy vlezou do nějakého vozu, do posledního kdy vystoupí. Technicky to realizovatelné je....
Myslím, že pro navrhování optimálního vedení není nezbytné vědět začátek a konec cesty. Pokud by byla k dispozici přesná data nástupů a výstupů (čítače lidí ve všech vozech), mělo by z toho jít vyčíst síly přepravních proudů a také v přestupních uzlech kolik lidí pokračuje dál v porovnání s tím kolik jich přestupuje (nebo zde cestu ukončí). Kompletní data by možná analýzu zjednodušila a detailně příslušné metody analýzy neznám, nicméně dokážu si představit, že pokud by byly všude rozumně přesné čítače, dalo by se z toho vyčíst dost informací na to, aby zásah do soukromí v podobě doplnění přesné trasy vlastně nevedl k vypočítání něčeho dalšího užitečného. Pokud máš všude přesné čítače, z matematického hlediska vlastně vždy víš kolik lidí ve voze přijede do přestupního uzlu (z konečné jede 0), kolik vystoupí, kolik nastoupí, z toho odhadneš jestli v některém přestupu není některá z vazeb které nejsou přímé teď natolik silná, že by stálo za to ji napřímit odstraněním přestupu (když přijede jedna linka prázdná a druhá se vyprázdní, tak víš, že ti celý vůz nejspíš přestoupil a pak by bylo lepší tu linku vést jinou trasou). A u detailnějších informací/dat se po nějakém čase dostaneš do stavu, kdy budeš mít zajímavá data, ale nebudeš je mít jak využít, protože kvůli 5 lidem v koncové stanici nebudeš překopávat linkové vedení (a hlavně budeš mít v datech gazilion ekvivalentních situací a každá by např. vyžadovala kurz navíc).

_________________________________
Ostatně soudím, že Kartágo musí být zničeno... (Cato)


Offline
1347
10 bře 2010 18:00
BRNO-Řečkovice
Mě se třeba líbí návrh, aby se v irisu třeba objevovalo, jak je daný spoj aktuálně vytížený. U některých tram. linek, nebo nějakých důležitých bus nebo t-bus linek by se to i hodilo. Samozřejmě i kdyby to třeba ukazovalo tak nějak přibližné zaplnění vozidla z pohledu %. K tomu by však mohlo dojít až, pokud by tím sledovacím zařízením byly vybavena všechny vozidla.


Offline
589
25 říj 2019 10:12
Ty nevíš, jak to funguje teď. Ale přijde Ti, že nejsou data. Zároveň nevíš odkud se berou data, která ti přijde, že nejsou. Ale víš, že Tvoje data nejsou.

Sorry, ale tohle nedává smysl. Taky nevím, jak to funguje, ale tipl bych si, že to bude nějak podložené pozorováním reality (prostě vidíš, kde to jezdí přecpaný) a daty z google služeb. Tak jako se třeba v době covidu z médiích zveřejňovaly analýzy o tom, že lidé o 30% méně času tráví na pracovišti a o 20% více času tráví doma... Ale uznávám, že tohle má k dystopickému sledování blíže než nějaká cílená aplikace. Ze které by ovšem lezla úplně zkreslená data vzhledem k tomu, kolik lidí by si takovou aplikaci nainstalovalo. Pár šotoušů?


Offline
1787
04 bře 2012 23:26
Ondrah98: Koukám, že jsem nemusel dlouho čekat na paralely s dystopickým sledováním.
Nebudu lhát. Když jsem o tom přemýšlel, napadlo mě to hned. Jestli to bude nějaký horor nebo ne, záleží na implementaci. Především by ta aplikace asi měla být open source, aby každý mohl vidět, jak to vlastně funguje.
Jak DPMB kreslí linky doposud, to nevím. Ale přijde mi, že nemá dost spolehlivých dat. Nikdy jsem nezažil, že bych mohl přispět svou troškou (odkud-kam nejčastěji jezdím apod.) do mlýna. Nikdy se mě nikdo neptal. Neviděl jsem žádné…sčítače nebo cokoliv. Nevím, odkud bere data, ale vím, že moje data tam nejsou. A vzhledem k tomu, jak často jezdím, mi přijde, že tím pádem to musí znamenat, že nějaký sběr dat bude velmi slabý.
Proto tady navrhuji takové řešení, které by bylo plošné.

_________________________________
1901 – 1919 = 13TA (ty špatný)
1920 – 1949 = 13TB (ty dobrý)


Offline
589
25 říj 2019 10:12
Citace:
Chtělo by to nějakou aplikaci, která by sledovala pohyb lidí (i tak by to bylo marketingováno). Cílem by bylo vysledovat, odkud kam se jezdí, data by byly samozřejmě anonymní.
A v současnosti žádná data nejsou? Nějak se mi nezdá, že by se trasy linek kreslily náhodně do mapy s tím, že tady by lidi mohli chtít jezdit... Aplikace na sledování, kdo kam jezdí MHD mi připadá jako drsná šotofantasmagorie zkombinovaná s nějakou čínskou státní aplikací...


Offline
Uživatelský avatar

2571
05 úno 2007 18:12
Malečkův rajón
Naxashi píše:
Čítače lidí ve vozu by měly být už všude, měla by to být informace, co se zobrazuje v iRISu, aby člověk věděl, jestli se tam ještě vejde, nebo jestli radši má jít pěšky. Ale tam asi ještě nejsme. Třeba se tam jednou dostaneme.
Ale tohle neřeší ten problém. Neexistuje tu vazba, že člověk č. 25976 přestoupil z 1 jedoucí do centra na Semilasse na 30 jedoucí na Černého. Tohle je ta důležitá informace. Je nutné trasovat lidi od prvního okamžiku, kdy vlezou do nějakého vozu, do posledního kdy vystoupí. Technicky to realizovatelné je.
A jak nad tím tak přemýšlím, je nutné minimalizovat uživatelskou interakci. Takže <nějaká> aplikace nebo iRIS by v sobě měly jakýsi unikátní klíč, nějaké IDčko. Tohle by byl unikátní pro každý mobil. Člověk by pak jen nechal tu aplikaci běžet v pozadí, a když by nastoupil do vozu, bluetooth modul by tam tohle zachytil. Data by se odesílaly kamsi na server, kde by došlo ke spojení pozice, konkrétního vozu a toho ID, do takového řetězu vozů, kterými tenhle člověk jel. Díky tomu bychom získali data odkud/kam lidi jezdí.
A třeba by se konečně došlo na to, že je tu třeba linka, co by projížděla Tylovou, jela na Husitskou a pak na Skácelovu a Přívrat a pak kamsi dál. Taky by se jistě přišlo na to, že lidi z KP doopravdy chtějí jezdit do NCKP, a i když jejich městská část je přímo v názvu, je prakticky nemožné se tam (efektivně) dostat. Pokud člověk nebydlí u 67, tak se tam nedostane. Přestup Šumavská/Kartouzská – Reissigova doopravdy není přestup, který bychom tu měli chtít mít.

No teoreticky by stačilo udělat model a lá Šalinění, kdy by cestující MHD byl motivován hlásit svou jízdu výměnou za to, že za to dostane nějaký bonus navíc. Hlásil by se pomocí nějaké čtečky ve vozidlech, kterých by ale bylo více než validátorů.

_________________________________
Mrtvole je naprosto fuk, kdo tu válku nakonec vyhraje! - Yossarian Yossarian

Můj nový web o severním okolí Brna


Offline
1787
04 bře 2012 23:26
Čítače lidí ve vozu by měly být už všude, měla by to být informace, co se zobrazuje v iRISu, aby člověk věděl, jestli se tam ještě vejde, nebo jestli radši má jít pěšky. Ale tam asi ještě nejsme. Třeba se tam jednou dostaneme.
Ale tohle neřeší ten problém. Neexistuje tu vazba, že člověk č. 25976 přestoupil z 1 jedoucí do centra na Semilasse na 30 jedoucí na Černého. Tohle je ta důležitá informace. Je nutné trasovat lidi od prvního okamžiku, kdy vlezou do nějakého vozu, do posledního kdy vystoupí. Technicky to realizovatelné je.
A jak nad tím tak přemýšlím, je nutné minimalizovat uživatelskou interakci. Takže <nějaká> aplikace nebo iRIS by v sobě měly jakýsi unikátní klíč, nějaké IDčko. Tohle by byl unikátní pro každý mobil. Člověk by pak jen nechal tu aplikaci běžet v pozadí, a když by nastoupil do vozu, bluetooth modul by tam tohle zachytil. Data by se odesílaly kamsi na server, kde by došlo ke spojení pozice, konkrétního vozu a toho ID, do takového řetězu vozů, kterými tenhle člověk jel. Díky tomu bychom získali data odkud/kam lidi jezdí.
A třeba by se konečně došlo na to, že je tu třeba linka, co by projížděla Tylovou, jela na Husitskou a pak na Skácelovu a Přívrat a pak kamsi dál. Taky by se jistě přišlo na to, že lidi z KP doopravdy chtějí jezdit do NCKP, a i když jejich městská část je přímo v názvu, je prakticky nemožné se tam (efektivně) dostat. Pokud člověk nebydlí u 67, tak se tam nedostane. Přestup Šumavská/Kartouzská – Reissigova doopravdy není přestup, který bychom tu měli chtít mít.
A to mě hezky přivádí k 67. To, že tam nechali víkendový interval mě asi nijak nepřekvapuje. SamozDřejmě. Prostě…radši jet nakoupit autem. Tragédie tahle linka, fakt. Nejen, že se na ní nedá od Semilassa dostat, teď to bude takové, že 1 jezdí 6-7-7, 67 po 15 minutách. Tak co to je? Totální bordel, je to nesystematické. Ti, co tou 67 jedou, se tam budou tísnit, bude to nejspíš natřískaný, a ti, co by tím i jeli, nemůžou, protože to je linka, co jim buďto ujede před nosem nebo je už rychlejší tam dojít pěšky.
DPMB stále pokračuje se svou politikou vyhánění lidí z MHD.

_________________________________
1901 – 1919 = 13TA (ty špatný)
1920 – 1949 = 13TB (ty dobrý)


Offline
2734
23 říj 2012 11:06
na křížení trolejbusu 25 s devítkou
Díky za upřesnění, o rampě u měnírny v kampusu jsem nevěděl, dává to smysl. Že by pak byl výstup z regionálky přímo na konečné šalin? Asi bych nebyl proti.

_________________________________
Jaro, léto, podzim a zima: nejlepší podnební pás.


Offline
1347
10 bře 2010 18:00
BRNO-Řečkovice
Počítače mají pokud vím, i některé busy, díky tomu u nás došlo třeba k posílení dopoledního provozu na lince 70. :-)

Ale zajímalo by mě, kterou chytrou hlavu v DP (nebo na radnici) napadlo nechat 67 v 15-minutovém intervalu. Linka, která spojuje několik nákupních center a velkých přestupních uzlů, na tohle kapacitně opravdu nestačí, kór v sólech. Totéž se od té doby dá říct i mnoha spojích na 81, teď jsem byl svědky toho, jak vůz nepobral u NCKP asi desítku lidí, tohle je od DP nebo od města naprostá degradace propojení NCKP a přilehlého okolí s ostatním Brnem. Něco podobného je ale také u Avionu nebo v Komárově na druhé straně. Místo, aby se využila šance, jak nalákat nerozhodné lidi do MHD, tak se udělá úplný opak. :-?


Offline
Uživatelský avatar

3342
13 lis 2004 11:58
Cracatit píše:
Nejen anonymní, ale hlavně veřejná, přecejen z nich může profitovat víc služeb, nejen doprava. Momentálně to mají řešit automatické počítače cestujících, Draci je prý mají i nějaké to Saranče snad...


Draci APC nemají, jinak je namíchané napříč vozovým parkem..


Offline
615
17 říj 2011 09:57
Brno-Bystrc
king666 píše:
Btw, z hlediska spojení Žabin, řešení které by se mi líbilo, by bylo d-3 hodit do KT8 v trase Stará Osada - Komenského náměstí (na interval 10 minut v téhle trase stačí tak 4-5 kurzů), linku z Bystrce přes Žabiny v 5 minutovém intervalu po trase současné výlukové d-10 (takže z České dál Roosveltovou, HN u Grandu a pak Geislerova / Stránská Skála), d-11 z Lesné přes Cejl a pak Nové sady? Nebo dál - Švermova? Starý Lískovec (když pojede d-8 ke Kampusu)? Případně jiné varianty přetrasování... Pokud by se hodila d-3 do KT8 a ukončila na Komenského nám., mohlo by to umožnit zajímavé varianty vedení...

Zaříznutím d-3 v centru donutíš poměrně dost lidí přestupovat na České ve směru od Dětské nemocnice směřující do Žabin a dál. To je hodně nešťastný nápad. Pokud by současná výluková d-10 jezdila po 10 minutách (místo původní d-11) doplněná současnou d-3, tak by se s tím dalo principiálně souhlasit. Akorát to dost naráží na kapacitu 1./2. koleje na hlavním nádraží (při d-1,2,4,9 a tebou navrhované d-11 to zmanená 4 spoje v 5 minutách a to se nebavím o ranní špičce...) a (jak již bylo zmíněno) různé odjezdové koleje ve směru na Lesnou tamtéž (d-9 z 1. a d-11 z 2. koleje).


Offline
Uživatelský avatar

800
15 srp 2012 14:28
Před tou měnírnou se staví zázemí pro řidiče a prodejna jízdenek viz foto z FB.

Vlastně celá ta rampa od výstupních zastávek až nahoru po Jihlavskou bude sloužit k odstavování trolejbusů a autobusů, dle měření z map je to cca 150m odstavné plochy.

_________________________________
"Všichni se jednoznačně shodli, že Solaris je novou, velmi moderní firmou s kvalitními produkty. A proto budeme mít trolejbusy SOR."


Offline
Uživatelský avatar

6932
15 dub 2008 16:23
Žlutý kopec
Nějaká odstavná plocha je myslím mezi budoucí TT a parkovištěm u FNB, kde by se daly autobusy odstavovat. Nevím, jestli je v plánu i nějaké zázemí pro řidiče. Pro představu tady.


Offline
2734
23 říj 2012 11:06
na křížení trolejbusu 25 s devítkou
Peno: Psalo se tu o přesměrování víckrát. Osobně jsem se tu o tom zmiňoval v souvislosti s Osovou. Mám info od jednoho řidiče, co jezdí svazek 401/402 z Říčan, že jim o přesměrování říkal Havlík z Kordisu loni v létě. Takže to asi nebude úplně jedna paní pindala. Krátit se má 405 a 406, má být přesměrovaná 401 i 402 ke špitálu. Jediné, co mi není jasné, kde bude pro ty regionálky odstav. Teď ho mají provizorně expresky na Osové, 403/404 ke špitálu pořádně nejedou, přestup na Osové a 401/402 končí zatím na Kyjevské. Předpokládám, že regionálky společně budou v létě jezdit zase na Běloruskou, jak to šlo loni v opatření květen/září, když se jezdilo na Švermovu a ne až ke hřbitovu.

_________________________________
Jaro, léto, podzim a zima: nejlepší podnební pás.


Offline
2734
23 říj 2012 11:06
na křížení trolejbusu 25 s devítkou
Nejen anonymní, ale hlavně veřejná, přecejen z nich může profitovat víc služeb, nejen doprava. Momentálně to mají řešit automatické počítače cestujících, Draci je prý mají i nějaké to Saranče snad...

_________________________________
Jaro, léto, podzim a zima: nejlepší podnební pás.


Offline
1787
04 bře 2012 23:26
Jak tu tak čtu tuhle diskuzi, tak mi přijde, že tu chybí data o pohybu lidí. Obecně mi přijde, že tahle informace chybí dost.
Chtělo by to nějakou aplikaci, která by sledovala pohyb lidí (i tak by to bylo marketingováno). Cílem by bylo vysledovat, odkud kam se jezdí, data by byly samozřejmě anonymní.

_________________________________
1901 – 1919 = 13TA (ty špatný)
1920 – 1949 = 13TB (ty dobrý)


Offline
Uživatelský avatar

Moderátor
6169
11 dub 2010 15:05
Juliánov
Zdeněk píše:
Spojení z Lískovce k nádraží ve špičkách zajistí prodloužená sedmička. Kvůli těm dvoum zastávkám tam opravdu nikdo nebude tahat nějakou další linku.

Spíš bych řekl, že sedmička zajistí spojení Starý Lískovec - hlavní nádraží v celodenním a celotýdenním provozním režimu. Zprovoznění TT Kampus bude mít za následek nárůst počtu cestujících v celé trase a to nějaká pouze špičková linka nevyřeší.

_________________________________
Šotouš bez foťáku, je jako tělo bez duše. :-)

"fejsbůk" BMHD.cz


Offline
Uživatelský avatar

639
08 kvě 2008 15:15
Brno - Žabokvaky
Cracatit píše:
...Překopávalo se to asi proto, že údajně masy ze Žabin chtěly Čáru a současně bez přestupu do Juliánova. Tak se prohodily linky a vznikl vzduchovozič v podobě jedenáctky z Čáry na Maliňák a bez objíždění rovnou doleva na Cejl, čímž zanikla možnost odstavit zdechlinu na Maliňáku...
Kvůli Žabinám se to nepřekopávalo, na Žabiny se peče... Překopávalo se to kvůli tomu, aby bylo přímé spojení Dětské nemocnice s hlavním nádražím, takže bylo potřeba vést d-9 po Milady Horákové, d-11 se pak nějak musela protáhnout přes Cejl...

Btw, z hlediska spojení Žabin, řešení které by se mi líbilo, by bylo d-3 hodit do KT8 v trase Stará Osada - Komenského náměstí (na interval 10 minut v téhle trase stačí tak 4-5 kurzů), linku z Bystrce přes Žabiny v 5 minutovém intervalu po trase současné výlukové d-10 (takže z České dál Roosveltovou, HN u Grandu a pak Geislerova / Stránská Skála), d-11 z Lesné přes Cejl a pak Nové sady? Nebo dál - Švermova? Starý Lískovec (když pojede d-8 ke Kampusu)? Případně jiné varianty přetrasování... Pokud by se hodila d-3 do KT8 a ukončila na Komenského nám., mohlo by to umožnit zajímavé varianty vedení...

_________________________________
Ostatně soudím, že Kartágo musí být zničeno... (Cato)


Offline
Uživatelský avatar

1634
10 čer 2006 20:45
Brno
Spojení z Lískovce k nádraží ve špičkách zajistí prodloužená sedmička. Kvůli těm dvoum zastávkám tam opravdu nikdo nebude tahat nějakou další linku.

_________________________________
Připravte si prosím jízdenky a průkazy na slevu!


Offline
7195
27 úno 2010 07:40
peno píše:
Vždyť se tam nemají šanci vejít.

505 se taky na smyčku nevešla, že? ;-)


Offline
176
21 kvě 2017 18:40
To je jasné a všichni se na to moc těšíme, :dancing: jak bude do Lískovce jezdit jen d-6 v intervalu nejlépe 10min ve špičce a 20min o víkendu. A krom toho se uvolní smyčka Kyjevská, takže každá druhá a-69 a a-96 bude končit tam.
A také se ještě velmi těšíme na odklonění dopravy v půlce centra města na půl dne kvůli hromadnému křtu nových šalin na Svoboďáku, tahle taškařice tady už také dlouho nebyla.
Další delikátní věc, které se všichni nemůžeme dočkat, je know-how našeho PR a grafického oddělení společně. Žvásty o covidu s obrázkovým podkresem, kterými je zaspamovaná každá šalina, jsou už zastaralé, chtělo by to nový design!
Tak vzhůru vykročit k lepším zítřkům, blaho zákazníka na prvním místě. sarcastic sarcastic sarcastic


Offline
Uživatelský avatar

1577
11 lis 2008 15:56
Hodonín, zóna 900 IDS JMK
Tak to slyším prvně. Vždyť se tam nemají šanci vejít. Jako by už tak nestačily a-40 a 61 (které, pravda, budou asi dost zredukované, ale omezit je úplně nepůjde) a posilové trolejbusy. Kam tam chtějí vecpat ještě ty regionálky, prosím pěkně?

_________________________________
Zákaz kouření není zádná sranda!

Ares: To nejlepší z Irisbusu ;-)


Offline
7195
27 úno 2010 07:40
peno píše:
No a všichni víme, že po zprovoznění tramvají do Kampusu se tak jako tak bude muset řešit spojení Starého Lískovce a hlaváku, protože nechat tam jen d-6 nepůjde, když kvůli ničemu jinému, tak kvůli regionálkám, které nemůžou zůstat napojené bez dalšího přestupu jen na Mendlák a Českou.

Které regionálky myslíš? Ty, co budou po zprovoznění tratě končit u špitálu?


Offline
14
14 úno 2020 20:08
Mám takový dotaz. Proč neposlat A-46 na Českou? Po Zemědělské by další zast. jen Kinderšpitál a Česká k Belvě- vybrané spoje cca 15 minut.


Offline
444
24 lis 2017 11:40
b1: Tím vypadne (přímé) spojení Rola-Kinderspital, což myslím byl jeden z argumentů pro přetrasování 9 a 11.


Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 5820 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35 ... 233  Další

Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 3 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Přejít na:  
Právě je 28 čer 2024 13:17
Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Fórum běží na systému phpBB
Pro BMHD.cz vytvořil mceza | © 2011-12 [mceza.com]