Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata



Odpovědět na téma Stránka 30 z 93    Přejít na stránku Předchozí  1 ... 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33 ... 93  Další
Autor Zpráva
Offline
2736
23 říj 2012 11:06
na křížení trolejbusu 25 s devítkou
Jeden podnik, takže BVV?
Jinak A-405/406 jsou primárně pro špitál v Bohunicích a dovoz lidí do kampusu.
Jedou přes dva uzly, resp. v jednom přetíženém končí, na Mendláku není k hnutí a ani bez nich to nebude o moc lepší.

_________________________________
Jaro, léto, podzim a zima: nejlepší podnební pás.


Offline
81
04 říj 2011 22:53
Pokud ceně za toto navýšení aspoň řádově odpovídá Robertova kalkulace výše (1.5 milionu Kč ročně), tak tam pro koncern s ročním obratem 9 miliard Kč nevidím žádnou zajímavou finanční souvislost, kvůli které by se na úpravy podobného charakteru vyhlašovala nějaká generální stopka. V korporátu s managementem, který je při smyslech, se taky i přes momentální ztráty nezastavují dílčí inovace, přestože vyžadují investice v řádu tisícin obratu - to je naopak cesta do pekel.


Offline
1110
21 zář 2009 15:23
Až bude nemocnice Bohunice šalinová, pak tento problém odpadne. Jinak pokud vymýšlíte změny, pak se prosím výhradně omezte na ty, které výrazně zefektivní provoz MHD po Brně. Jeden podnik v koncernu (ne, není to DPmB), nám pomalu, ale zcela jistě míří do velkých problémů a jeho ztráta bude fakt veliká, takže peníze příští rok budou Brnu velmi chybět. Navýšení výkonů - na to fakt zapomeňte, chcete-li zůstat v realitě.


Offline
589
25 říj 2019 10:12
A co 405 přes Nemocnici Bohunice a na Mendlák? Ta přes 2 uzly jede...


Offline
7198
27 úno 2010 07:40
Regionální autobus určitě nepojede přes dva uzly, to sú v klidu.


Offline
Uživatelský avatar

2586
13 črc 2009 13:42
Líp bych to nenapsal.

Jednou máme IDS a zónový tarif, tak prakticky nevidím důvod od sebe oddělovat městské a regionální linky. Naopak je velice efektivní, když jedna linka slouží zčásti jako regionální a zčásti jako městská.


Offline
81
04 říj 2011 22:53
Tady je podle mě to čtyřminutové "poškození" diskutabilní - z a-201/2 vznikne nová přestupní vazba na d-8 na Jírově, která do velké míry supluje vazbu na d-2 na SO a pro cesty z regionu do centra Brna je to letmým pohledem do JŘ nastejno, prakticky především ve špičkách dokonce časově výhodnější. Regionálka se bude motat Líšní, ale regionální cestující už v ten moment bude sedět v d-8 a odpadá pro něj třeba průjezd špuntem Svatoplukova x Rokytova. Navíc je výrazně zrychlené cestování do oblasti vnějšího centra kolem Křenové. Do oblasti Židenic a při přestupu na d-3 tam samozřejmě to prodloužení jízdní doby je, o tom žádná, ale je to podle mě adekvátně kompenzováno tím zrychlením na Křenku a HlN (a koneckonců i vazba na a-78 směr Slatina se přetrasováním a-201 přes Jírovu podstatně zrychlí).

Není to bez vad pro všechny, to rozhodně ne, ale myslím, že tahle změna by mohla mít z řad regionálních cestujících na a-201/2 klidně i většinovou podporu, jelikož pozitivní efekt na (reálnou) jízdní dobu je tu do atraktivních směrů. U těch nedávných líšeňských "trolejbusových" změn se dal pozitivní efekt na jízdní dobu vykázat jen do sousedních sídlišť a čtvrtí severně od centra, do všech atraktivních směrů byl efekt negativní, proto to hromadné "brečení", které by tu podle mě nenastalo.

Mauricio píše:
Regionalni linky nejsou od toho, aby suplovali MHD.


Nevidím důvod, proč by regionálka nemohla suplovat MHD - pokud vysype část regionálních cestujících už v okrajovém uzlu (Jírova), pak je v ní kapacita na pobrání doplňkové poptávky v nácestných zastávkách při jízdě do centrálnějšího uzlu (SO) a celé mi to dává logický smysl. Při tvé úvaze aplikované do extrému by se měly regionálky vrátit hromadně na Zvonařku, jelikož MHD tu není na suplování regionální poptávky a vesničan bažící po centru Brna nemá v šalině co dělat, ta je pro měšťáky [-(


Offline
2736
23 říj 2012 11:06
na křížení trolejbusu 25 s devítkou
A-401/402 je naopak zkrácená oproti dobám před Ids-Jmk, dřív jezdívala po Jihlavské až na Zvonařku (stání pět, tuším). Jinak nová kombinace s 401expres už z Knínic je sice super, ale když jsem takovou kombinací jel, skoro nikdy se mi nepovedlo ušetřit ani minutu, spíš naopak to přidalo dalších pět. Bavím se o stavu před výlukou v okolí Osové.

_________________________________
Jaro, léto, podzim a zima: nejlepší podnební pás.


Offline
589
25 říj 2019 10:12
Robert píše:
Asi tak. Na jednu stranu tady každou chvíli čtu nářky nad zřízením zastávky a prodloužením jízdní doby o minutu, a tady by se jen tak v pohodě prodloužila jízdní doba o min. 4 minuty a 2 km, a je to vlastně výborný nápad.


Tak jakýkoliv prodloužení někomu něco přinese a někomu uškodí. Viz tak 78 přes Vinohrady. Na Vinohradech se radují, v Líšni brečí (taky 4 minuty navíc)... Tak v Líšni někoho napadne, že by si tam mohl protáhnout jinou linku, ale že tím někomu uškodí o 4 minuty, což když se stalo jemu vadí, to už nevidí. Že tohle někoho napadne ukazuje na jedinou věc, a to že to v Líšni po prodloužení trolejbusu není vyřešený úplně nejlíp.


Offline
7198
27 úno 2010 07:40
Ta tam ovšem nebyla uměle přesměrována a prodloužena proto, aby pomohla městské části s jejími problémy. Ta tam jezdí odjakživa.


Offline
1589
18 led 2009 10:06
Mauricio píše:
Regionalni linky nejsou od toho, aby suplovali MHD.

Nejsou? A co 401/2 v Bosonohách? 405/6 Nemocnice-Mendlák?

_________________________________
Děkujeme, že používáte IDS JMK. Šetříte životní prostředí pro své děti.


Offline
7198
27 úno 2010 07:40
Asi tak. Na jednu stranu tady každou chvíli čtu nářky nad zřízením zastávky a prodloužením jízdní doby o minutu, a tady by se jen tak v pohodě prodloužila jízdní doba o min. 4 minuty a 2 km, a je to vlastně výborný nápad.
Jen tak mimochodem, dělá to zhruba 1,5 milionu Kč ročně navíc. Kdo to zaplatí? Nemluvě o tom, že 4 minuty na spoji ti solidně rozhodí oběhy.


Offline
9986
15 led 2005 23:41
Regionalni linky nejsou od toho, aby suplovali MHD.


Offline
589
25 říj 2019 10:12
Tak je potřeba uznat, že spojení Líšeň - Ochoz (a naopak) je dost tragický a celkem se divím, že to nikomu nevadilo (nebo o tom nemluvil) dřív. Z vlastní zkušenosti vím, že na líšeňský základky chodí (nebo aspoň před X lety chodilo) celkem dost děcek z Ochoze, kde je snad jenom první stupeň, no asi se vozí autem, ono pokud nechcou špacírovat přes půl Líšně, tak jim nic jinýho ani nezbývá. Takže už i z tohohle pohledu to smysl dává.

Systémovost bude asi čistě subjektivní, to je pravda. Mě se třeba 201, 202 na Osadu respektive k Nádraží systémová zdá, protože v Brně nic moc v podstatě neobsluhuje (kromě jedné okrajové zastávky v Líšni a jedné na Vinohradech), takže oproti ukončení někde na Jírově se při cestě z Ochoze někam do centra Brna získá nemálo času... Na druhou stranu i ukončení na Jírově by systematický bylo. Jízda přes půl Líšně, aby se nahradilo ztracený spojení po "zlepšení" v podobě trolejbusu mi přijde trošku absurdní. Ale v podstatě by to přinášelo výhody, nevýhoda jediná, že to pojede delší dobu.

Mimochodem pokud by jezdila 201/202 přes Líšeň tzn. Velká Klajdovka - Podbělová - Molákova - Jírova - Rotreklova - Bartákova - Novolíšeňská, tak už by mohla zastavit i všude na Vinohradech (tj. Mikulovská, Prušánecká, Vlčnovská) a díky 78 přes Vinohrady se může zrušit 27... Ale to už se mi zdá jako hodně nesystémovej paskvil a v Ochozu by byli určitě strašně nadšení... Podobně jako v Líšni na 78 přes Vinohrady.


Offline
81
04 říj 2011 22:53
Z hlediska dotačních podmínek by toto neměl být problém - příjemcem dotace je DpmB, který by provozem autobusů pod dráty podmínky porušil. Ostatních dopravců se však ta podmínka explicitně netýká, ČAD Blansko si pod dráty může lítat jak a kdy chce, dostane-li na to objednávku nebo rozhodne-li se pro to na komerční riziko. I implicitní aplikace, podmíněná určitým funkčním provázáním DP, Kordisu a jím objednávaných dopravců, je podle mě vcelku jednoduše zamítnutelná argumentem o zavedení přestupních vazeb a-201, a-202 a d-8, a také spojením obcí na trase a-201/2 s nejbližší přilehlou brněnskou MČ - Líšní. Obojí mi připadá více než relevantní, jelikož t-busy tuto žádoucí obslužnost nelze zajistit, páč dráty na Jírově končí a do Ochozu nepokračují. A pokud se s tímto svezou (přeneseně i doslova) i líšeňští, kterým se tím navrátí chybějící spoje na Starou osadu, tak jim v tom snad bránit nikdo nemůže :)) Systémové to z hlediska obsluhy vesnic za Brnem taktéž je, svoz do nejbližšího brněnského uzlu (Jírova) mi do systému víc než zapadá - navíc "systémovost" je spíš taková šotomodla (týkající se i zaměstnanců DP) než vymahatelná podmínka, každý ji ve finále vnímá dost subjektivně...


Offline
589
25 říj 2019 10:12
Návrh komise dopravy ÚMČ Líšeň na trasování 201 a 202 přes Jírovu a Novolíšeňskou... Je mi jasný, že je to akorát návrh někomu, aby navrhl, aby se začalo jednat, takže reálně vlastně nic. Ale čistě v teoretické rovině, má něco takovýho šanci uspět skrz podmínky dotace na trolejbusovou trať, systémovost, ...?

Citace:
Předseda Komise dopravy RMČ upozornil na stále nevyhovující spojení mezi líšeňským sídlištěm a Starou osadou, jelikož většina trolejbusů v pracovní dny přestupní uzel na Staré osadě vynechává. Přestože se s vedením DPMB jedná o nápravě, připomínky na dopravní obslužnost by mohla městská část vznést i na koordinátora jihomoravského dopravního systému společnost KORDIS. A to konkrétně s žádostí o přetrasování regionálních linek 201 a 202, které nyní Líšní projíždějí jen ulicí Jedovnickou a zastávku mají na Velké Klajdovce a poté u pošty (zast. Strnadova). „Pokud by autobusy linek 201 a 202 jely přes zastávky Jírova a Novolíšeňská, měli by lidé z Líšně rychlejší spojení na Starou osadu. Navíc by pro cestující z regionu vznikla možnost přestoupit na tramvaj do centra již v Líšni. Trasa by byla jen o dva kilometry delší, časově by závlek přes Líšeň trval zhruba o čtyři minuty déle, než je současná podoba jízdního řádu,“ upozornil předseda Komise dopravy RMČ s tím, že interval linky 201 je v ranní a odpolední špičce pouhých 15 minut, což by výrazně zlepšilo spojení se Starou osadou. Líšeňským obyvatelům by se podle předsedy dopravní komise otevřela také možnost cestování opačným směrem do turisticky atraktivních a vyhledávaných lokalit - Ochoz u Brna, Křtiny, Jedovnice, myslivna pod Hádkem apod. - kam se doposud mohli dostat jedině ze zastávky Strnadova a Velká Klajdovka, které leží v podstatě až na samém okraji Líšně.

USNESENÍ: Komise dopravy RMČ DOPORUČUJE Radě ÚMČ Brno-Líšeň iniciovat jednání se společností KORDIS na přetrasování linek IDS JMK číslo 201 a 202 přes Líšeň, a to závlekem přes zastávky Jírova a Novolíšeňská.
PRO: 5
PROTI: 0
ZDRŽEL SE: 0

https://www.brno-lisen.cz/zapis-z-komise-dopravy-ze-dne-15-6-20/f17143


Offline
Uživatelský avatar

6607
21 pro 2005 17:01
Richie: Ano, vlak od Brna. Já to myslel tak, že do Pohořelic jezdil vlak cca do 20 hodin, stačilo rozkliknout odkaz. Tohle byla jakási doplňková linka v obdobích (víkend a večer), kdy vlak nejezdil.


Offline
1589
18 led 2009 10:06
Nene, čeká na vlak spoj s odjezdem 22:40...

_________________________________
Děkujeme, že používáte IDS JMK. Šetříte životní prostředí pro své děti.


Offline
Uživatelský avatar

6607
21 pro 2005 17:01
Richie: Navíc na té lince bylo jen pár spojů - v sobotu, v neděli, večer. V té době tam jezdil vlak, ale jen v prac. dny do cca 20 hodin.


Offline
1589
18 led 2009 10:06
Ty jo, zaujala mě linka 740101, která ve Vranovicích čekávala na vlak od Brna 60 minut - dnešní 165 čeká jenom 20. (A asi nikde v kraji není delší čekačka jak 30 minut co vím) Otázka je, jestli to reálně tak bylo... Víto o tom někdo něco víc?

Ale zas je pravda, že kdyby ten vlak měl větší zpoždění, tak vzhledem k tomu, že je to poslední spoj, ona by ta 165 asi odjela a pak se později znovu vrátila.

_________________________________
Děkujeme, že používáte IDS JMK. Šetříte životní prostředí pro své děti.


Offline
7198
27 úno 2010 07:40
Když nad tím tak přemýšlím, příští týden mám zase svátek já. Měl bych si taky říct o dárek. :-)


Offline
9986
15 led 2005 23:41
Och. Jsem znatelně vzrušen :dancing:


Offline
Uživatelský avatar

6607
21 pro 2005 17:01
Mauricio píše:
Neměl by někdo v archivu jízdní řády těchto linek?

721340 Brno - Praha, SEBUS
721341 Brno - Ostrava, SEBUS
730590 Brno - Nová Ves, Roman Šild
740200 Břeclav - Praha, BORS (období před https://portal.radekpapez.cz/linka.php?linka=8470)
740101 Pohořelice - Vranovice, Stanislav Štrbík
740150 Lednice - Valtice, Adolf Svoboda
740170 Břeclav - ?, František Juráček
740171 Břeclav - Týnec, František Juráček
741000 Drnholec - Brno ABB, SEBUS
810150 Vyškov - Liberec, VYDOS (období před http://www.iidol.cz/files/file/Jizdni%2 ... 810150.pdf)
830050 - Znojmo - Ostrava, ČAS ZN
830110 Znojmo - Brno, ČAS ZN
830900 Morašice - Suchohrdly u Miroslavi, Jan Šimša
840801 Nedvědice - Vír, Josef Holešovský (jiné období než https://portal.radekpapez.cz/linka.php?linka=12771)


Měl, ale musíme vymyslet jinou metodu, než sem dávat soubor po souboru.


Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.


Offline
9986
15 led 2005 23:41
Trochu té aktualizace
Další doplnění vítám!


Offline
9986
15 led 2005 23:41
Neměl by někdo v archivu jízdní řády těchto linek?


721340 Brno - Praha, SEBUS
721341 Brno - Ostrava, SEBUS
730590 Brno - Nová Ves, Roman Šild
740200 Břeclav - Praha, BORS (období před https://portal.radekpapez.cz/linka.php?linka=8470)
740101 Pohořelice - Vranovice, Stanislav Štrbík
740150 Lednice - Valtice, Adolf Svoboda
740170 Břeclav - ?, František Juráček
740171 Břeclav - Týnec, František Juráček
741000 Drnholec - Brno ABB, SEBUS
810150 Vyškov - Liberec, VYDOS (období před http://www.iidol.cz/files/file/Jizdni%2 ... 810150.pdf)
830050 - Znojmo - Ostrava, ČAS ZN
830110 Znojmo - Brno, ČAS ZN
830900 Morašice - Suchohrdly u Miroslavi, Jan Šimša
840801 Nedvědice - Vír, Josef Holešovský (jiné období než https://portal.radekpapez.cz/linka.php?linka=12771)


Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 2318 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33 ... 93  Další

Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Přejít na:  
Právě je 05 črc 2024 18:23
Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Fórum běží na systému phpBB
Pro BMHD.cz vytvořil mceza | © 2011-12 [mceza.com]