Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata



Odpovědět na téma Stránka 18 z 93    Přejít na stránku Předchozí  1 ... 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21 ... 93  Další
Autor Zpráva
Offline
589
25 říj 2019 10:12
Honza P píše:
Tak ony nemusí sloužit všechny smyčky jen autobusům. Je fajn, když architekti a projektanti myslí i na otáčení popelářských vozů, hasičů, stěhováků...
Tak samozřejmě, proto se ptám, jestli je nějaký doklad o tom, že se tam plánovala MHD nebo ne. Ono upřímně ani jedno není u podobných "sídlištních úzký ulic" (jak to nazval Richie) úplně obvyklé. Ať už u těch starších (Lesná) nebo novějších (vrchní část Bystrce nebo třeba Líšeň). MHD jezdí v podstatě jen na Černého a další "smyčky na konci ulice v sídlišti" jsou akorát zmíněné Opálkova v Bystrci a J. Faimonové v Líšni, jinak je většina ulic ukončena nějakým menším parkovištěm či obratištěm ve tvaru T. Ono i to vedení trolejbusu na Černého je poněkud nestandardní, tak mě zajímá jestli bylo něco podobného plánováno i na tu Opálkovu, když je to v podstatě "o ulici vedle" a velmi pravděpodobně to vznikalo ve stejném čase.


Offline
125
18 srp 2019 17:01
Ondrah98 píše:
Nějakou dobou mi vrtá v hlavě smyčka na konci ulice Opálkova v Bystrci, byl tam plánován nějaký provoz MHD podobně jako na Černého? (Nepředpokládám, že tam někdy něco reálně jezdilo.) https://mapy.cz/s/ragugovemo Ten tvar k tomu dost vybízí a nezdá se mi, že by šlo jen o usnadnění otáčení na konci slepé ulice pomocí takové rozměrné smyčky. Nemáte o tom někdo nějakou bližší informaci?

Tak ony nemusí sloužit všechny smyčky jen autobusům. Je fajn, když architekti a projektanti myslí i na otáčení popelářských vozů, hasičů, stěhováků...


Offline
Uživatelský avatar

3977
25 led 2006 16:11
všudezdejší
Ondrah98 - přesně tak..

_________________________________
Zkratka je většinou delší, zato horší cesta


Offline
589
25 říj 2019 10:12
To je prokazatelně dříve využívaná smyčka než došlo k prodloužení až nahoru na Černého. https://foto.bmhd.cz/foto/266530?search ... strc#photo

Btw. Letná je myslím to rozpadlé a teď snad i vyhořelé bývalé obchodní centrum.


Offline
2814
01 črc 2006 22:24
Bedřichovice
Nevím, co je Letná, ale já myslel smyčku kousek severně od zastávky Filipova (nachází se ve směru na Černého).


Offline
Uživatelský avatar

3977
25 led 2006 16:11
všudezdejší
P. Haluza píše:
Ono i kousek před samotnou smyčkou na Černého lze najít něco, co připomíná smyčku. :)


Myslíš pod Letnou? Tam ale skutečně dřív trolejbus končil, tehdejší linka 140, než došlo k prodloužení na současnou konečnou na konci Černého.

_________________________________
Zkratka je většinou delší, zato horší cesta


Offline
2814
01 črc 2006 22:24
Bedřichovice
Ono i kousek před samotnou smyčkou na Černého lze najít něco, co připomíná smyčku. :)


Offline
1589
18 led 2009 10:06
A tam bylo v plánu co? Obojí jsou klasické slídlištní úzké silnice. Leda by tam nic neparkovalo jako je Černého....

_________________________________
Děkujeme, že používáte IDS JMK. Šetříte životní prostředí pro své děti.


Offline
Uživatelský avatar

3704
28 úno 2006 19:00
Ondrah98 píše:
Nějakou dobou mi vrtá v hlavě smyčka na konci ulice Opálkova v Bystrci, byl tam plánován nějaký provoz MHD podobně jako na Černého? (Nepředpokládám, že tam někdy něco reálně jezdilo.) https://mapy.cz/s/ragugovemo Ten tvar k tomu dost vybízí a nezdá se mi, že by šlo jen o usnadnění otáčení na konci slepé ulice pomocí takové rozměrné smyčky. Nemáte o tom někdo nějakou bližší informaci?

Možná to byl podobný "model", jako v Líšní prodloužení trolejbusu na Josefy Faimonové...


Offline
589
25 říj 2019 10:12
Nějakou dobou mi vrtá v hlavě smyčka na konci ulice Opálkova v Bystrci, byl tam plánován nějaký provoz MHD podobně jako na Černého? (Nepředpokládám, že tam někdy něco reálně jezdilo.) https://mapy.cz/s/ragugovemo Ten tvar k tomu dost vybízí a nezdá se mi, že by šlo jen o usnadnění otáčení na konci slepé ulice pomocí takové rozměrné smyčky. Nemáte o tom někdo nějakou bližší informaci?


Offline
444
24 lis 2017 11:40
Souhlasí m s Robertem, pro zastávky od Lesný po Jugoslávskou by bylo spojení do centra po 10 minutách zajištěný. Čili, že případný propojení 9-11 mít pořád. Proč to měnit. Obecně nemám rád linky, které jezdí někdy tak jindy jinak nebo vůbec. Člověk, aby nad tím pořád přemýšlel:)


Offline
7195
27 úno 2010 07:40
Martan: Když už tady někomu vadila jedna jiná zastávka desítky o víkendu, tak jsem toto radši ani nenavrhoval. :-)


Offline
1589
18 led 2009 10:06
Šotouši vždcyky budou mít co řešit... sarcastic

_________________________________
Děkujeme, že používáte IDS JMK. Šetříte životní prostředí pro své děti.


Offline
609
24 čer 2005 20:56
A v čem by byl problém, pokud by v nepracovní dny jela 9 stejně jako dnes tj. z Moravského nám. vlevo na Malinovského nám a na Hlavní nádraží a a po svém na Lesnou?
Jediný problém vidím v tom, že by šotouši neměli co řešit.

_________________________________
I cesta může být cíl.


Offline
7195
27 úno 2010 07:40
Ano, v SN buď s otočkou na Maliňáku, nebo obě linky po 20 minutách. Vzhledem k polookružní trase by to nemuselo ničemu vadit.


Offline
2730
23 říj 2012 11:06
na křížení trolejbusu 25 s devítkou
Jinak k té čtyřce s dvojí trasou, tam přes Šilingrák a zpět přes Českou, tak se jezdívalo nedávno v průběhu vánočních trhů, nebo opačně. Jednou se mi zrovna při takovéhle výluce (kdy se jezdilo obousměrně na Šilingrák) stalo, že jsem se nějak zamyslel, potřeboval z Čáry na Obilňák a nějak dlouho nic nejelo, až mi po krátkém sledování provozu došlo, že musím jít pěšky na Komenského náměstí...
Takže čtyřka měla v minulosti víc tras. :smile:

_________________________________
Jaro, léto, podzim a zima: nejlepší podnební pás.


Offline
2730
23 říj 2012 11:06
na křížení trolejbusu 25 s devítkou
No, abych pravdu řekl, ta varianta 9/11 okruh na Maliňák a po převlíknutí zpátky na Lesnou, se mi moc nelíbí, musela by se vymyslet trasa na pracovní den a jiná na víkend a mít linku na velké sídliště v neděli po dvaceti minutách mi nepřipadá adekvátní.
K otáčení na Geislerové, pokud by to byl velký problém, vždycky se dá ta linka protáhnout na Novolíšeňskou, nebo Stránskou skálu, nemyslím si, že by bylo parkování tak zásadní problém, jsou místa, kde se parkuje mnohem víc "na prasáka," třeba dolní konec Údolní u té zatáčky s jednosměrným provozem pro auta, nebo třeba na Lidické okolo zastávky Antonínská, kde často lidi stojí i v druhé řadě naproti divadlu, už jsem to zažil mockrát, teda ještě před modrým morem.

_________________________________
Jaro, léto, podzim a zima: nejlepší podnební pás.


Offline
122
23 čer 2014 12:31
Bože, to je zase hledání problému tam, kde není. Má pravdu eriksson1505, aktuální stav evidentně nikomu nevadí.
Ta bloková smyčka je tam několik desetiletí. Jestli by měl někdo problém, tak zrušit parkovací místa a bude vyřešeno.
Na blokové smyčce jako takové nic špatného nevidím. Fungují úspěšně i v jiných evropských městech.

Mimochodem, návrh linkového vedení, se kterým přišel eriksson1505, tak vypadá zajímavě.
Lecos by to řešilo, je vidět, že nad tím musel chvíli strávit, dobrá práce. :wink:


Offline
589
25 říj 2019 10:12
eriksson1505: Ano tohle zdůvodnění současného stavu dává smysl, což ovšem nevylučuje fakt (a naopak jej potvrzuje), že na nějaké pravidelné používání je ta "smyčka" kolem bloku velmi nevhodná, protože tak nějak všechno zavazí všemu... Aspoň tedy z mého pohledu.


Offline
2814
01 črc 2006 22:24
Bedřichovice
Ad 9/11 o víkendu: pokud by se měla ponechat jen linka 9, tak by se mohla otáčet na Nových Sadech, pokud jen linka 11, tak na Maliňáku. V obou případech to vyžaduje jen přizpůsobení obratového času tak, aby byl co nejkratší.


Offline
75
29 lis 2017 11:29
Robert: u té 9 a 11 mě napadá otázka jak to dělat o víkendu? Nechat 11 vracet přes Maliňák na Moravák se mi moc nelíbí, to je dost jiná trasa než v PD a nechat v provozu obě linky s intervalem 20 minut taky není zrovna ok, na takovou linku by nejspíš na zastávce u Tomáška nikdo nečekal a všichni by chodili automaticky na pětku. S tou linkou 7 z Julcu je to samozřejmě nejjednodušší řešení, mně se ale moc nelíbí zdvojovat osmičku, která jezdí často, ještě další linkou s velmi podobnou trasou. Ale to je čistě moje subjektivní vidění, které může jiným připadat jako nesmysl, uznám.
Ondrah98: Ta značka tam není možná právě proto, že nikdo moc nechce rýpat do stávajícího stavu. Předpokládám, že těmi uličkami se motají hlavně místní, kterým by absence parkovacích míst vadila, takže jsou vlastně rádi, že šalinu objet nesmí, protože by přišli o místa k parkování. Policie to nejspíš taky trpí, takže jsou vlastně všichni spokojení nebo aspoň nikdo není až tak moc nespokojen, aby dával podnět ke změně.


Offline
589
25 říj 2019 10:12
No každopádně na Jeronýmově/Porhajmově není, takže i kdyby se tam parkovalo podle předpisů (respektive neparkovalo), tak bez značky nemůžu tramvaj legálně objet.


Offline
30
02 črc 2014 21:29
Samozřejmě, že tato značka není jen v brněnském Komíně. Další je třeba v Olomouci, konečná zastávka Pavlovičky (bloková smyčka).


Offline
7195
27 úno 2010 07:40
Plzeň-Slovanská. :-)


Online
Uživatelský avatar

848
16 bře 2013 21:03
Bystrc, Černého
3 roky zpět mi tvrdili v autoškole, že jinde v ČR, než v Komíně ve smyčce, ta značka není.
Mám ale o tom docela pochyby. :-k


Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 2310 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21 ... 93  Další

Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Přejít na:  
Právě je 26 čer 2024 11:00
Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Fórum běží na systému phpBB
Pro BMHD.cz vytvořil mceza | © 2011-12 [mceza.com]