Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata



Odpovědět na téma Stránka 127 z 241    Přejít na stránku Předchozí  1 ... 124, 125, 126, 127, 128, 129, 130 ... 241  Další
Autor Zpráva
Offline
143
10 lis 2012 09:29
Ad přetěžování 1. a 2. koleje u smyčky hl. n.:

Mimo prázdniny jezdí přes tyto koleje linky 1, 2, 4 a 9:
Kód:
+------------+--+--+--+---+
|Linka       | 1| 2| 4| 9 |
|Interval    | 4| 5| 5| 7 |
|Vozů za hod.|15|12|12|8,5|
+------------+--+--+--+---+
= 47,5 vozů/hod
(Intervaly mezi 7.00 a 8.00)

Teď o prázdninách jezdí přes tyto koleje linky 1, 2, 4, P6, 9 a 12:
Kód:
+------------+--+--+---+--+--+--+
|Linka       | 1| 2| 4 |P6| 9|12|
|Interval    | 6| 6| 9 |30|12| 6|
|Vozů za hod.|10|10|6,5| 2| 5|10|
+------------+--+--+---+--+--+--+
= 43,5 vozů/hod
(Intervaly mezi 7.00 a 8.00)

Přetěžované tedy možná jsou, ale méně než mimo prázdniny, i přes vedení linky navíc (nebo linek, ale P6 tam moc paseky nenadělá).


Offline
Prznitel češšššššštiny
Uživatelský avatar

Prznitel češšššššštiny
1977
07 dub 2006 09:03
Beru argumenty o stabilitě linkového vedení vážně, ale ta čtyřka stejně jede kus trasy jinudy a honit ji přes celé centrum, zejména když z obou stran existuje komfortní přestup hrana-hrana, považuju za chybu. Kdo jede z Majlontu a chce na rolu, tak by si na Moraváku mohl přestoupit na d2 (s rychlejšíma vanilkama i na d1), případně a67, na Maliňák by použil i d11, z čáry na rolu včetně Zelňáku d12. Tak v čem je problém? Ušetřím km, nebudu ucpávat 1.a2.glajzu na roli.


Naposledy upravil xcav8 dne 14 črc 2016 11:12, celkově upraveno 1
fffffffffffffffffffff


Offline
Uživatelský avatar

635
15 dub 2013 15:57
To je sice pravda, jenže lidi jsou prostě naučení, že přes Svoboďák jede 4 a na hlavasu nastoupí na 4. Tímhle si sice nový lidi nezískaj, ale alespoň ti dosavadní nepojedou autem, protože "ta čtyřka zase jede jinak".

_________________________________
Je hodně autobusů, jeden je však nejlepší
Karosa


Offline
Uživatelský avatar

1577
11 lis 2008 15:56
Hodonín, zóna 900 IDS JMK
b1: Na tom se my dva určitě shodneme, bohužel většina to vidí jinak :-(

Karosa B732: A nesmyslnou zbytečnou objížďkou a tramvajovou zácpou před hlavním nádražím, jenom proto, aby se nedej bože, na dva měsíce nedělal průvan v linkovém vedení, se snad lidi tou MHD jezdit naučí? Při vší úctě, zablokovat si na dva měsíce hlavní přestupní uzel ve městě a ještě nutit část cestujících jezdit nesmyslnou a zbytečnou objížďkou, je to nejhorší, co mohlo DPMB vymyslet, byť jen na prázdniny.

_________________________________
Zákaz kouření není zádná sranda!

Ares: To nejlepší z Irisbusu ;-)


Offline
Uživatelský avatar

635
15 dub 2013 15:57
peno11: Protože to bude strašně mást lidi. Nechápu, proč mají někteří tendenci pořád něco měnit, ještě ke všemu jenom na prázdniny. Ne každej má čas pořád číst výlukový info. Podle mě by se prostě kvůli ušetření pár vozokm nemělo tak radikálně něco měit na dva měsíce. MHD je pro lidi, neustálým zbytečným měněním tras je jezdit MHD nenaučíš.

_________________________________
Je hodně autobusů, jeden je však nejlepší
Karosa


Offline
Uživatelský avatar

3750
08 čer 2005 23:12
peno píše:
Navíc jsem úplně zapomněl zmínit, že koleje 1 a 2 u nádraží také nejsou nafukovací a ta d-4, byť v devítiminutovém intervalu, tam prostě zavazí, ne že ne.

Tam hlavně zavazí nesystémově vedená linka 9, která měla vést přes zastávku u Grandu a přes Cejl se zachováním linky 11 přes Milady Horákové.


Offline
Uživatelský avatar

1577
11 lis 2008 15:56
Hodonín, zóna 900 IDS JMK
Jenže když se to s jednou nebo druhou variantou přežene, tak to také není dobré a podle mě to DP právě s tou druhou variantou prostě přehnal. Proto, aby se co nejméně zasahovalo do linkového vedení, se přetíží pěší zóna a koleje 1 a 2 u nádraží a vytvoří se na d-4 zbytečná objížďka, která části cestujících prodlužuje cestu.

Karosa B732: Proč? Nedělá spíš současné vedení víc škody než užitku?

Akorát jsem si uvědomil jednu věc, že to mé vedení by asi nadměrně zatížilo M. Horákové, což se ale dá řešit protažením x4 na Štefánikovu čtvrť, s tím, že z důvodu zajištění přestupu na d-9 a 11 by jela směrem na Štefánikovu čtvrť přes Sýpku a směrem na Cejl přes Těsnohlídkovu a Jugoslávskou. No a d-5 by jela jen v úseku Ústřední hřbitov – Česká – Malinovského nám., čímž by vzniklo i přímé spojení České a Maliňáku. Pravda, zůstala by tím bez obsluhy zastávka Jugoslávská na Merhautově, ale vzhledem k tomu, že ta slouží primárně pro obsluhu školy, tak si troufnu říct, že by to o prázdninách nemusel být probém.

_________________________________
Zákaz kouření není zádná sranda!

Ares: To nejlepší z Irisbusu ;-)


Offline
Uživatelský avatar

6976
15 dub 2008 16:23
Žlutý kopec
Na jedné straně je snaha ušetřit vzkm, na druhé straně snaha co nejméně zasahovat do linkového vedení. To první nás řadí na východ, jelikož tím město, potažmo DP říká, že ušetřit je pro něj důležitější, než pohodlí pasažéra. To druhé nás řadí na západ, je to opak k první variantě.


Offline
Uživatelský avatar

635
15 dub 2013 15:57
Jenže by to udělalo víc zmatků, než užitku.

_________________________________
Je hodně autobusů, jeden je však nejlepší
Karosa


Offline
Uživatelský avatar

1577
11 lis 2008 15:56
Hodonín, zóna 900 IDS JMK
Na to se dá odpovědět další otázkou, byť to není slušné, proč mají cestující z Obřan, Maloměřic a Husovic na Českou zbytečně objíždět centrum? Navíc jsem úplně zapomněl zmínit, že koleje 1 a 2 u nádraží také nejsou nafukovací a ta d-4, byť v devítiminutovém intervalu, tam prostě zavazí, ne že ne. To je opravdu až takový diskomfort si na ty dva prázdninové měsíce zvyknout na přestup?
Nebo se to dalo udělat jinak, d-4 vést po dobu výluky z Obřan (Maloměřic) přes M. Horákové a Českou k Technologickému parku v šestiminutových intervalech a K2 (o prázdninách si troufnu říct, že to bohatě stačí i v Kr. Poli) a d-12 z Komárova přes pěší zónu na Nám. Míru taktéž v K2 a šestiminutových intervalech a troufnu si říct, že spokojeni by byli všichni. To co se vymyslelo je naprosto zbytečné přetěžování pěší zóny a hlavně kolejí 1 a 2 u nádraží, jenom proto, aby někdo náhodou nemusel během dvou prázdninových měsíců přestupovat.

_________________________________
Zákaz kouření není zádná sranda!

Ares: To nejlepší z Irisbusu ;-)


Offline
Uživatelský avatar

2994
09 zář 2009 20:14
Proč by měli cestující z Masarykových čtvrti jedoucí na Hlavák zbytečně přestupovat na d-9 nebo d-12, když se jich výluka na Cejlu přímo netýká? Už tak stačí, že se prodloužil interval z důvodu nasazeno 13T

_________________________________
Správce evidencí dopravců v IDS JMK
seznam-autobusu.cz | Karlos


Offline
Uživatelský avatar

1577
11 lis 2008 15:56
Hodonín, zóna 900 IDS JMK
Dokáže mi někdo dát alespoň jeden rozumný a logický důvod, proč d-4 v současné výlukové situace zavazí na pěší zóně? Ač jsem se snažil, žádný takový důvod jsem nenašel. Pro obsluhu centra a spojení České s hlavním nádražím jsou d-9 a 12 více než dostatečné, dokonce si troufnu říci, že i předimenzované, a pro d-4 je navíc jízda po Roosvelově a přes nádraží zbytečnou zajížďkou. Proč prostě nemůže jet z České rovnou na Moravák. čímž by se ušetřili vozkm a ulevilo by se provozu na pěší zóně?

_________________________________
Zákaz kouření není zádná sranda!

Ares: To nejlepší z Irisbusu ;-)


Offline
Uživatelský avatar

Moderátor
6180
11 dub 2010 15:05
Juliánov
Anitry a K2 tam jsou jen jako přejezdy ráno a večer. Přes den je čtyřka komplet ve 13T. Jinak, 13T už na čtyřce příležitostně jezdily loni během letních veder kdy byly přednostně vypravovány vozy s plnohodnotnou klimatizací kabiny řidiče.

_________________________________
Šotouš bez foťáku, je jako tělo bez duše. :-)

"fejsbůk" BMHD.cz


Offline
2824
01 úno 2006 10:39
Tak se zdá, že na lince 4 nejsou jen 13T jak se tu psalo dle malůvky na JŘ, ale jak jsem psal já, Anitry, K2 i pár 13T, směska všeho. Ale i tak si říkám, byly tam někdy 13T na pravidelné lince nebo je to dnes na 4 premiéra? Nějak si nepamatuju, že bych na lince 4 tento stroj někdy viděl.M.


Offline
Uživatelský avatar

6976
15 dub 2008 16:23
Žlutý kopec
Pavel myslel spíš ty oficiální pdf.dpmb.cz. ;-)


Offline
39
12 bře 2016 00:43
Pavel píše:
EDIT: Kdy nám DPMB zveřejní nové jízdní řády linek 40/48/63, které mají být o víkendu prodlouženy k Hlavnímu nádraží?


40: http://www.jrbrno.cz/L40_S2_Z18
48: http://www.jrbrno.cz/L48_S2_Z18
63: http://www.jrbrno.cz/L63_S2_Z18


Offline
1092
09 lis 2006 18:16
Vždyť je dle IDOSu v PD garantovaný přestup z linky 46 na linku 5, takže asi sotva budou lidi přestupovat na 9/11. Plus tam jedou vložené spoje jen na Lesnickou a odpoledne zase expresy Lesná, nádraží - Lesnická. Je sice hezké, že o víkendu se zase přestupuje na 9/11, ale o víkendu bude mít linka 5 stejný interval jako nyní. A sorry, ale tento přetrvávající zmatek, co se zavedl s přestupy na Lesnou lidi dostane spíše do aut. Přestupy na třech místech, kdy některé spoje míjí ŠČ, některé Zemědělskou. A na Lesnické je to zase daleko. Super řešení.

EDIT: Kdy nám DPMB zveřejní nové jízdní řády linek 40/48/63, které mají být o víkendu prodlouženy k Hlavnímu nádraží?


Offline
Uživatelský avatar

3098
29 srp 2009 19:30
Já bych kauzu d5 již neřešil. Návaznosti jsou prostě tak, aby obě strany Lesné měly návaznost na větev d9,11, vše je v pořádku. I kdyby někoho napadlo přestupovat na Štefánikově čtvrti, soupravy (i v 12' taktu) to poberou s rezervou. Není důvod tu plašit.

_________________________________
Brnem hrne šmirgl, trajf a basík. Vo tym ani nedéché.


Offline
Uživatelský avatar

2649
13 črc 2009 13:42
P. Haluza píše:
Jenže x5 obsluhovala z trasy d-5 pouze zastávku Štefánikova čtvrť. A tam se zas tak moc cestujících samostatně neurodí, ledaže by přestupovali odjinud, a pak není nic jednoduššího, než přestoupit už na Halasáku. Jak prosté, že?

Jenže brala lidi z Lesné, kteří jinak přestupují právě na pětku.


Offline
1792
04 bře 2012 23:26
Ondra K.: Nemohu než souhlasit.Víc jak 10 minut rozhodně ne. A ano, to platí i pro tu prázdninovou zhovadilost s 12 minutama.

_________________________________
1901 – 1919 = 13TA (ty špatný)
1920 – 1949 = 13TB (ty dobrý)


Offline
Uživatelský avatar

Moderátor
6180
11 dub 2010 15:05
Juliánov
Jezour píše:
Ale kloubovými spoji na 54, tedy náhrada víc než dostačující. Bohatě pokrytá bude i Minská po 12 minutách, ještě se nebát říznout do víkendových desetiminutových plýtvaček a dostanene se na optimum.

Prodlužování intervalů je jistá cesta k vyhnání cestujících. Interval 10 minut považuju za strop přes který by se u páteřní dopravy nemělo jít a to i za cenu vozby vzduchu.

_________________________________
Šotouš bez foťáku, je jako tělo bez duše. :-)

"fejsbůk" BMHD.cz


Offline
2830
01 črc 2006 22:24
Bedřichovice
Jenže x5 obsluhovala z trasy d-5 pouze zastávku Štefánikova čtvrť. A tam se zas tak moc cestujících samostatně neurodí, ledaže by přestupovali odjinud, a pak není nic jednoduššího, než přestoupit už na Halasáku. Jak prosté, že?


Offline
Uživatelský avatar

2649
13 črc 2009 13:42
Karlos píše:
Pokud vím, tak předloni nebyl problém o prázdninách s d-5, když jezdila taky po 12 minutách kvůli zavřené Miladě, dokonce v částečném obsazení K2

Jo, jenže to jí pomáhala x5.


Offline
1792
04 bře 2012 23:26
b1: Ani jedno, ani druhé. Něco jako půl na půl. MHD se někdy prostě přizpůsobit nemůže.

_________________________________
1901 – 1919 = 13TA (ty špatný)
1920 – 1949 = 13TB (ty dobrý)


Offline
Uživatelský avatar

1404
02 črc 2011 14:08
Že se vykašlou na linku 5 a pojedou radši linkou 9, na tom bych neviděl nic tak dramatického. Mě spíš trochu znepokojuje reálná představa, že se s prominutím vys**** na MHD a pojedou autem nebo půjdou pěšky. O to si tady všichni zúčastnění přinejmenším od roku 2010 (s “úžasným“ “dočasným“ celkem zásadním plošným prodloužením intervalů) koledují. Co radši? Pohodlné klimatizované auto ihned nebo nepohodlnou neklimatizovanou narvanou šalinu za dvanáct minut? :) Tak chceme dopravně ulehčit městu nebo nechceme?
b1: a to je přesně to, co já tady už léta tvrdím!
Mimochodem, nedávno jsem při projíždění historie fóra zjistil, že někdy v první polovině roku 2011, kdy jsem zde ještě nebyl členem, zde řada uživatelů psala v podstatě přesně to, co tu odjakživa propaguji já. Přesně záležitosti o vztahu k zákazníkům atd... Takže asi netvrdím zase tak nerozumné věci. :)

_________________________________
Zkusme se k sobě navzájem chovat ohleduplně, bude nám lépe! :-)
Přemýšlejme, uvažujme, polemizujme... Hlavně nechoďme jak ovce s davem. :-)


Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 6004 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 124, 125, 126, 127, 128, 129, 130 ... 241  Další

Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Přejít na:  
Právě je 17 lis 2024 00:27
Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Fórum běží na systému phpBB
Pro BMHD.cz vytvořil mceza | © 2011-12 [mceza.com]