ZIP píše:
pro Bacila: Nevím zda jde i o Jedovnice, ale přistavit by měl řidič autobus za včasu (Tzn. jak na Zvonařce, u vlaků atd. třeba 10 min před odjezdem). (samo že jde jen o výchozí zastávku), jinak to má řešit jízdní řád (dostatečnou rezervou cca 5-8 min na 1 trasu). Ve špičce jede řidič svižněji, v sedle se "projíždí pomaleji na "trojku".
V Jedovnicích je to tak, že většina autobusů vyjíždí v xx:00 z konečné - Jedovnice, garáže ČSAD. Odjezd ze zastávky Jedovnice, náměstí (kde nastupuje většina lidí a kde je přestupní návaznost na linku a-231, případně a-167) je xx:05, to znamená, že na nastupování je v nejlepším případě 3 - 4 minuty, a to velmi často naprosto nestačí. Já bych opravdu šel radši tou cestou - podstatně zvýšit počet revizorů a poslat je do celého kraje (ono by to nebylo tak hrozné - nevím, jaký je poměr najetých vozokilometrů IDS oproti MHD Brno, ale případá mi, že ty mimobrněnské spoje budou určitě menší část celku), a pak umožnit nástup všemi dveřmi. Jistě, byla by to investice do automatů (z větší části jednorázová, i když údržbu a opravy po vandalech nepodceňuji) a nutnost zaplatit revizory. Na druhé straně by se ušetřilo na prostojích autobusů v zastávkách (1 - 2 minuty místo 5 - 8 na nástup ve velkých uzlech), což myslím taky něco stojí (čas vozu, čas řidiče, nehledě na to, že většinou běží i motor). A to už nemluvím o komfortu cestujících a ojejich touze dostat se do cíle co nejrychleji - ono totiž zdaleka nejde jen o nástup na první konečné, ale i o přistupování ve všech velkých uzlech. Jestliže jsou návaznosti a jednotný tarif velkým PLUS systému IDS, pak jeho velkým MÍNUS je snížení rychlosti kvůli přestupů, a odbavování cestujících tuto rychlost ještě o hodný kus snižuje, nemůžu si pomoci.