Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata



Odpovědět na téma Stránka 51 z 239    Přejít na stránku Předchozí  1 ... 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54 ... 239  Další
Autor Zpráva
Offline
1787
04 bře 2012 23:26
Osobně bych byl pouze pro 44→40A, 84→40B. To, co je teď 40, už 40 samozřejmě nebude. Čísla 0 až 99 rezervovat výhradně pro linky co jezdí v zónách 100, 101 a až bude, tak 102. To, co jezdí mimo, bude mít číslo nad 100. 0 až 19 šaliny, nejnižší číslo dostanou nejdůležitější linky, takže 1→0, 12→1, 8→2 apod. Trol trakce bude mít segment 20 až 39, stejný způsob. 25→20, 26→21. Nejsou to okružní linky, jsou polookružní. Variace v jejich trasách výrazně zredukovat. Vše na Jírovu a ze druhé strany na Osovou/Kamenný vrch. Teď půjde o to, jestli to bude mít závlek přes SO. Nevím. Možná jen jediná linka?
A busy to samý. 40 až 79. 40A, 40B, 41 bude nějaká ta 50, a tak dále. Opět snaha sjednotit trasy. Na úplný konec (a od konce dolů) tohoto rozsahu dát těch pár speciálních linek.
Pak noční linky. 80 až 99. Bez úvodního N. Číslováno stejným stylem, jak je to teď.
To, co jede z Brna mimo, dostane 100 a víc. Tady by číslování mělo reflektovat čísla zón, kam to jezdí. I kvůli tomu bych zóny čísloval tak, že 100→0, 101→1, 102→2. A zóny okolo Brna 100 a víc, kde každá stovka bude jiný směr (obecně, ne striktně podle přímky). Byly by tam obvykle zóny končící na __0, to stále nechává poměrně dost možností a tím pádem i 10 linek na zónu, což je opět hodně. Číslo linky asi podle toho, kde má konečnou (mimoBrněnskou). Linky začínající a končící mimo Brno mohou pak podobným stylem čísla doplňovat.
Tak jo, a teď mi prosím všichni řekněte, jak děsně na … by to bylo.

_________________________________
1901 – 1919 = 13TA (ty špatný)
1920 – 1949 = 13TB (ty dobrý)


Offline
Uživatelský avatar

6963
15 dub 2008 16:23
Žlutý kopec
Myslím, že značení doplňujícími písmeny k číslu je o zvyku. Jsou provozy, kde to tak mají již řadu (či desítky) let a zkrátka jsou na to zvyklí a ani mně, jako turistovi, na tom nepřišlo nic divného. V Brně to odlišujeme čísly. Takže zatímco někde můžou mít 2A a 2B, u nás jsou to 25 a 26.
Mrzí mě, kolik z vás tento systém rovnou odsoudilo jako nepoužitelný, ale tak nějak to asi odpovídá dnešní době a situaci ve společnosti. :-?


Offline
2805
23 říj 2012 11:06
na křížení trolejbusu 25 s devítkou
Robert: Vůbec by to nepomohlo, prostě jednou je to šestka, tak vím, že musím dávat za normálního stavu bacha na hlášení konečných. Osobně by mi indexy přišly matoucí, nebo spíš užitečné jen pro velmi úzkou skupinu lidí, kteří stejně trasy znají, protože je provoz zajímá i bez nějakých indexů a písmenek.
Něco jiného je péčko u P25/26, jak bývalo kdysi.
Pamatuju i variantu někdy okolo roku 2010, kdy jezdily kloubové busy na 26 Kamenný Vrch - Štefánikova čtvrť a kolem jedné až druhé polední některé jely jen na SO, protože šlo o polonoční kurzy, kterým končila směna. No a ty jezdily bez péčka, tj. člověk se často musel zeptat, jestli jedou do Husovic nebo na SO.
Mně to teda většinou bylo jedno, protože jsem tím často jezdil z ekonomky na práva z Lipové na Konečného náměstí.
No a na rozdíl od toho jezdívalo ranní posila, myslím taky bez písmenka, když přišly Crossy na 57/25 a ty končívaly ráno jenom na Mendláku.
No a třetí varianta s péčkem byla P26 při stavbě křižovatky Hlinky, jezdilo to jen do Pisárek, na Hroznovou a zpátky v ranní špičce jako posila.
Poslední varianta je asi jediná, kterou si pamatuju s písmenkem.

_________________________________
Jaro, léto, podzim a zima: nejlepší podnební pás.


Offline
Uživatelský avatar

3094
29 srp 2009 19:30
Jaro, asi takto:
Ondrah98 píše:
Jinak k debatě "číslování a písmenkování"... Jak mi pomůže písmeno v čísle linky, když se mi dnes plete 25/26 v Lískovcích? Pokud si nepamatuju, že 25 jede na Osovou a 26 na Kameňák, tak si tuplem nebudu pamatovat, že na Osovou jede 25A a na Kameňák 25B. Připadá mi to pro zapamatování ještě horší...

Analogicky bych to vstáhl k té dvojce. Pokud nedokážu z tabel rozlišit číslo linky, těžko budu rozlišovat 2A, 2B a jiné. Nedivočme a nechme systém, jak je. Aspoň se bude orientovat těch "pár" lidí, co se orientuje už nyní.

_________________________________
Brnem hrne šmirgl, trajf a basík. Vo tym ani nedéché.


Offline
Uživatelský avatar

344
31 kvě 2016 10:01
Brno
Že se člověk zakecá, je jeho blbost. Že vidí přijíždět na roli kačenu, vleze do ní a ona zatočí na Šilingrák, protože je to jedna z mála co je vypravena jako d-12 je taky jeho blbost. Nevím, v čem stále vidíte problém, rozhodně index by byl lepší a přehlednější než si pamatovat další číslo linky. Stále jen poukazujete, že mám koukat na transparent. Přijíždí d-2a, tak hned zbystřím, aha, jede jen ke hřbitovu a nemusím koukat na transparent. Ano, i ve voze je to předem a s předstihem hlášeno. Jestliže však jedu daným spojem delší čas, třeba 15 minut, tak je člověk z celodenního hlukového smogu mnohdy unaven a přestane okolí a hlášení vnímat, protože jede v d-2 a očekává, že dojede do Modřic.


Offline
7286
27 úno 2010 07:40
A pomohlo by to v tu chvíli nějaké písmeno u čidla linky? Dost pochybuju.


Offline
2805
23 říj 2012 11:06
na křížení trolejbusu 25 s devítkou
Robert: To sednutí do blbého spoje se mi opakovaně dělo v odpoledním sedle u šestky na Mendláku směr Švermova, jednou jsem dokonce málem zapomněl vystoupit ze šaliny, pak jsem si už zvykl a jezdil tak automaticky s přeskokem na osmičku, pokud jsem věděl, že jede další šestka na Dunajskou až za delší dobu. A teď před pár dny jsem se v desítce zakecal s pánem o psech a taky jsem na Zoo málem zapomněl vystoupit, abych mohl přejít na 51 a na Veselce na regionálku směr Říčany a okolí. Takže se to může stát i člověku, který tramvajovou síť dobře zná, jen prostě v danou chvíli nedá bacha na zastávky.

_________________________________
Jaro, léto, podzim a zima: nejlepší podnební pás.


Offline
7286
27 úno 2010 07:40
A nepřijde ti v dnešní době, kdy 4 z 5 lidí mají chytrý telefon a v něm nějakou aplikaci na brněnskou MHD, zbytečné, aby se něco, co se dá vyřešit dvouciferným číslem, rozlišovalo několika dalšími slovy, které ve výsledku sníží čitelnost textu na transparentu?


Offline
114
07 dub 2018 23:27
Mendelplatz
ds: Diky za doplneni, myslel jsem ze takhle systematicky je to cislovani jen u tramvaji. To, ze linky maji vice konecnych i ve Vidni, nezpochybnuji, nicmene ve vetsine pripadu linek A a B je vysledkem prave to, ze jedou dost podobne trasy. Zpravidla mivaji jednu konecnou spolecnou (a proto taky funguje moje analogie na linky 52 a 54).
jara255: Se vsim respektem, to je fakt pitomej napad. Ne proto, ze by se z transparentu nevedelo, co kam jede (staci rozlisit Globus pres Ivanovice a Globus pres sidl. Reckovice — podobne, jak se dnes jiz deje na mnoha jinych linkach), ale proto, ze lidi si potrebujou vsechno nejak ‘pojmenovavat’. Cisla linek samozrejme taky nejsou nejaky zavazek — uz jen kvuli tem vsem vylukam, ze clovek taky pomalu zpameti nevi, kam co jezdi. Vice variant linek je bezna praxe, staci si skutecne precist tablo nebo napnout usi a poslechnout si hlaseni pred Ustrednakem. To, ze nejaky clovek timhle sitem i tak proklouzne, je bohuzel jeho chyba.


Offline
7286
27 úno 2010 07:40
Ty dvě linky jsem se naučil rozlišovat jednoduše. Číslo 25 je nižší (starší) jak 26, 25 jede do Starého, 26 do Nového Lískovce.

Jinak k nápadu zrušit čísla. Jak oka poznáš, jestli ti od Semilassa jede autobus ke Globusu přes Medlánky, nebo spodem?


Offline
Uživatelský avatar

344
31 kvě 2016 10:01
Brno
K trolejbusům 25 nebo 26 samozřejmě bych žádný index nedával, protože každá jede jiným směrem. Uváděl jsem to, že tyto linky se mi nevím proč (snad díky díky posloupnosti čísel) stále pletou a nevím, jak si je zapamatovat. A proto se samozřejmě dívám na transparent, kam dané číslo jede.

V případě, kdy ale dochází "k pravidelnému" střídání cílových zastávek a někteří (očekával jsem to) jak tvrdíte, že se mám dívat na transparent, potom si tedy kladu otázku, zda není zbytečné používat číselné označení linek?! Pokud se nemýlím, tak barevné a posléze číselné označení linek bylo zavedeno z důvodu lepší přehlednosti a zapamatovatelnosti, kam která barva - číslo jede. Jestliže vidím 3, tak vím, že jede z bodu A do bodu B. Pokud vidím 2, tak vím, že jede z bodu A do bodu C a neočekávám, že skončím v bodě D! Pokud tomu tak je, potom ztrácí číslování smysl a je matoucí. I na webu DPMB je u d-2 napsáno "Stará osada – .... – Ústřední hřbitov – Modřice, smyčka", přitom by mělo být "Stará osada – .... – Ústřední hřbitov ( – Ústřední hřbitov, smyčka) – Modřice, smyčka". Také v samotné hlavičce linkového jízdního řádu NENÍ na první pohled cestující informován, že spoj může pravidelně končit jinde než v Modřicích!!! Dočte se to až dole v poznámkách.
Na transparent se samozřejmě dívám, pokud nevím, kam dané číslo jede. Přitom je zajímavé, pokud jede například d-1 do vozovny, je číslo vyznačeno inverzně a přitom se jedná o stejný případ jako d-2 Modřice / Ústřední hřbitov. Šalina "pouze" odbočí a vyhodí mě někde jinde, než jsem chtěl.


Offline
Uživatelský avatar

3221
14 čer 2004 18:56
blekfild
mekrydy píše:
Ve Vidni je to takhle bezne s linkami o podobnych trasach (takze v nasich pomerech by treba 52A jezdila na Mendlak a 52B kolem Kamech misto 54).


Ve Vídni je ten důvod jiný. Číslování má systém, kdy linky od 30 nahoru tvoří tangenty proti směru hodinových ručiček od Praterstern. Tramvaje bez indexu, autobusy s indexem A, přičemž je-li daný směr už "obsazen" a je tam potřeba doplnit další linku, má index B. Není to žádná varianta téhož, naopak, běžně má jedna linka více konečných.

_________________________________
přeprava šotoušů je povolena pouze ve schránkách s nepropustným dnem


Offline
7286
27 úno 2010 07:40
Jak ten čas letí. Rok cca 2015 a už je to 10 let.


Offline
9986
15 led 2005 23:41
Vaše neustálé připomínání deset let staré záležitosti s přístřeškem je posledních několik let dost trapné.
A je to i jeden z důvodů, proč moje komunikace s vámi poslední léta poněkud zamrzá.


Offline
7286
27 úno 2010 07:40
P. Haluza píše:
Vojtíšku, to je kouzlo osobnosti. Uvidí tě za volantem a chtějí do ráje (přístřešků a označníků). :-D

Hlavně vidí šanci, že si něco z toho odvezou domů.


Offline
Uživatelský avatar

Moderátor
6177
11 dub 2010 15:05
Juliánov
Igor Mauricio píše:
Celý minulý a předminulý týden jsem záměrně jezdil s vypnutýma tabulema a nedal jsem ani za okýnko ceduli. V jeden čas na zastávce 3 až 5 linek. Autobus bílý bez jakékoliv reklamy nebo označení dopravce (které jsem též sundal, zavazelo na fotce). Nikdy se nikdo neptal, každej nastoupil a šel si sednout. Nevím, jak pochopili, kam jedu, ale budiž. Tabule jsou naprosto zbytečná věc a vůbec nevím, proč narušovat dokonalý design T3/K2/Vario tramvají tím, že bude vzadu další almara.

O T3 a K2 nikdo nemluvil. U Varia by to problém nebyl, protože by se tablo dalo umístit pod strop jako vepředu.

_________________________________
Šotouš bez foťáku, je jako tělo bez duše. :-)

"fejsbůk" BMHD.cz


Offline
2824
01 črc 2006 22:24
Bedřichovice
Vojtíšku, to je kouzlo osobnosti. Uvidí tě za volantem a chtějí do ráje (přístřešků a označníků). :-D


Offline
9986
15 led 2005 23:41
Celý minulý a předminulý týden jsem záměrně jezdil s vypnutýma tabulema a nedal jsem ani za okýnko ceduli. V jeden čas na zastávce 3 až 5 linek. Autobus bílý bez jakékoliv reklamy nebo označení dopravce (které jsem též sundal, zavazelo na fotce). Nikdy se nikdo neptal, každej nastoupil a šel si sednout. Nevím, jak pochopili, kam jedu, ale budiž. Tabule jsou naprosto zbytečná věc a vůbec nevím, proč narušovat dokonalý design T3/K2/Vario tramvají tím, že bude vzadu další almara.


Offline
7286
27 úno 2010 07:40
Ano, to bych uvítal taky. Tedy ne kvůli sobě, ale pro neznalé, aby věděli, kam taková linka vůbec jede.

Ale ustupovat stále více těm méně inteligentním mi nepřijde jako krok správným směrem.


Offline
Uživatelský avatar

Moderátor
6177
11 dub 2010 15:05
Juliánov
Robert píše:
A vadí něčemu, že vleze do vozu, co končí dřív, než potřebuje? Jednak máme vnitřní infosystém, jednak před ukončením jízdy mimo další trasu (Ústřední hřbitov, smyčka) máme hlášení. Pokud někdo ignoruje všechny informační kanály, co má v tu chvíli k dispozici, tak mu nepomůže ani písmenko. Leda by nastupoval u toho ÚH a dojel omylem na smyčku. Ale takových lidí bude naprosté minimum. Pro jiné cesty (šestka na Švermovu, osmička na Novolíšeňskou apod.) to znamená max. to, že si ještě jednou přestoupí třeba na té poslední zastávce, pokud to dřív nezjistí.

Většinou to nějakou zásadní újmu nezpůsobí, ale pro některé méně inteligentní spoluobčany je to další důvod nadávat na DP.

Osobně si myslím, že alespoň u nových jednosměrných tramvají by mohlo být plnohodnotný velký tablo běžně i vzadu. Tramvaje jsou na to připravený, protože zadní čelo je stejný jako přední a cena jednoho tabla je v ceně tramvaje naprosto zanedbatelná. Bral bych to jako takový vstřícný krok, který DP nic nestojí.

_________________________________
Šotouš bez foťáku, je jako tělo bez duše. :-)

"fejsbůk" BMHD.cz


Offline
9986
15 led 2005 23:41
myslím že v poho
ale na můj vkus nic moc, mohlo by to být krapet kontroverznější, když už


Offline
7286
27 úno 2010 07:40
P. Haluza píše:
25SS -- Osová se závlekem přes Starou osadu

Úplně vidím ty znaky vedle sebe na table. 4 hadi.


Offline
9986
15 led 2005 23:41
Si už nepamatuju podrobnosti, jen vím, že něco takovýho bylo


Offline
2824
01 črc 2006 22:24
Bedřichovice
To si pleteš s P25, což byly autobusové kloubové posily z Haškovy na Štefánikovu čtvrť jako 46 a dále na Mendlák jako 25.


Offline
9986
15 led 2005 23:41
Tak 25P existovala, ale kam jela, to už nevím. nebo to asi vlastně byla 26P
Ale 26PSS05KL4786DR89IGORJEBUH5687K zní úchylně i mně


Naposledy upravil Igor Mauricio dne 02 zář 2021 15:16, celkově upraveno 2

Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 5952 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54 ... 239  Další

Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Přejít na:  
Právě je 25 zář 2024 01:23
Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Fórum běží na systému phpBB
Pro BMHD.cz vytvořil mceza | © 2011-12 [mceza.com]