Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata



Odpovědět na téma Stránka 15 z 232    Přejít na stránku Předchozí  1 ... 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18 ... 232  Další
Autor Zpráva
Offline
Uživatelský avatar

354
03 črc 2007 20:00
IDS JMK, zóna 535
MartinV, MtM: Děkuji oběma za zpětnou vazbu.

MartinV: Ano, tomu samozřejmě rozumím, na druhou stranu by nebyla potřeba navyšovat mzdy, nezdražovalo-li by se (tedy, když to hodně zjednoduším: stálo-li by dnes vše stejně jako před xx lety, předpokládám, že by nebyl požadavek na růst mzdy, nebo alespoň ne tak markantní*)
*musíme samozřejmě připustit, že vznikají nové produkty, poněvadž technologie jde stále kupředu, a je tedy nutno stanovit nějakou cenu takových produktů – ale tam by se z pochopitelných důvodů cena měla odvíjet od produktů podobných či srovnatelných (ať už jde např. o nové mobily, chytré hodinky, samořídící metro,…)
A mimochodem, co se týká Tvého posledního bodu: právě proto, že dnes je ta technologie někde úplně jinde, by se naopak mohlo klidně i zlevňovat, neboť, pakliže uvážíme, že výroba a vývoj takové technologie, která se dnes používá (ať už v dopravních prostředcích, na poštách, nebo v jakémkoliv jiném odvětví) je primárně dělána s tím, aby byla SNAZŠÍ (na údržbu, na pochopení, na ovládání), tudíž se klade důraz na to, aby manipulace s takovou technologií byla co možná nejméně náročná a obsluhu s ní zvládl kdokoliv, komu bude svěřena, takže pak například odpadá nutnost vstupu „nežádoucích mezičlánků“ do celého procesu (jinými slovy, pro nějaký příklad: naučím prodavačku s novou čtečkou čárových kódů a nějakou základní údržbu, aby kvůli každé hovadině nevolala servis, když se jí třeba něco sekne, atd., a pak právě už nemusím platit člověka, který tu čtečku bude opravovat, protože si ji moji zaměstnanci budou umět opravit sami; nebo, třeba právě v případě těch nově vyráběných vozů: tím, že se mi nový vůz opotřebuje mnohem pomaleji, nemusím do dalších nových investovat za 10 let, ale až za 20, protože jejich životnost je delší. To ale neznamená, že by ten vůz měl být dražší, protože byť je technicky možná náročnější ho vyrobit a správně seřídit, už to nemusí dělat člověk: dělá to robot, který nepožaduje plat, a já tak odbourám několik lidí, kteří ten proces sestavení dřív museli dělat ručně – teď mi to dělá jeden člověk, který jen někde mačká nějaké tlačítko a zadává vstupní hodnoty do počítače, který řídí robotickou ruku, atd.; pochopitelně lidský faktor nelze nikdy zcela vyloučit, protože nějakou vstupní hodnotu tam vždycky musí zadat – jasně: můžu naprogramovat robota, aby všechno dělal pomocí strojů, ale furt musím být na začátku já, protože beze mě by nevěděl, CO chci vyrábět, ale tím právě platím míň lidí, tak si přece za nový a lepší stroj nebudu paradoxně účtovat víc, ne? – Čímž se smyčkou dostávám zpět k první větě tohoto mého příspěvku, respektive k tomu srovnání cen před xx lety a nyní – protože by nebyla potřeba zdražovat, nebyla by potřeba mě, jakožto plátce, poptávat více peněz za tutéž činnost, kterou jsem před xx lety vykonával za plat xx krát nižší.)

Takže možná, že by ta správná otázka měla nejspíš znít: Proč chtějí lidé stále víc? Nejsme to náhodou my… počkat, tím se dostáváme do docela zajímavé smyčky… takže když se dostaneme k původní otázce: Kdo vyvolal tu potřebu zdražovat? Nebyla to nějaká chtivost toho mít víc peněz a tím se muselo zdražit, abych si toho pak nemohl pořídit víc než dřív? Hmmmm


Offline
1322
10 bře 2010 18:00
BRNO-Řečkovice
MartinV...ale to, že jdou mzdy někde nahoru není pravidlo. Jsou firmy (v jedné dělám i já a znám i x dalších), kde x let nešel plat nahoru, samozřejmě je to ekonomicky složitější, ale zmiňuji jen to, že to zvyšování mezd není všude. To zvyšování je nerovnoměrné, bohužel je to i chyba státu, že neroste minimální mzda rychleji, protože třeba já si koupím za stejnou mzdu 60% toho, co před 2 roky. To je myslím i to, na co Falkon narážel z hlediska ekonomiky.


Offline
Uživatelský avatar

6905
15 dub 2008 16:23
Žlutý kopec
Falkon: ve tvé úvaze chybí ostatní vstupy inflace, jako je vznik nových peněz v ekonomice. Je to trochu složitější, ale to je jeden z důvodů, proč rostou mzdy, proč lidé zdražují své služby, produkty atp. (protože nabídka a poptávka, jinými slovy když lidé mají víc peněz a poptávají více mých výrobků, ale já jich víc vyrobit nedokážu, zvednu cenu, čímž docílím, že lidé opět budou poptávat takové množství, které dokážu vyrobit; což je jen nějaký modelový příklad, realita je o poznání složitější).

Ve výsledku tu stále inflace je (byla a bude), a to znamená, že zachování nominální ceny jízdného není nic jiného, než zlevňování reálné hodnoty jízdenek. Takže my už tu 10 let platíme stále méně a méně, jelikož nikdo asi nemá stejnou mzdu, jakou měl před 10 lety.

A jiný úhel pohledu: i zdražování reálné hodnoty by mělo své opodstatnění, jelikož kvalita vozového parku před 10 lety a dnes je úplně někde jinde - NP vozy, klimatizace, tichost vozidel atp.


Offline
Uživatelský avatar

354
03 črc 2007 20:00
IDS JMK, zóna 535
Souhlas s MtM, jen bych k tomu rád dodal takový řekněme dotěrný dotaz: Proč by se za tutéž službu či komoditu mělo (ať už v pravidelném či nepravidelném intervalu) platit stále více? A teď samozřejmě nemám na mysli pouze cenu dopravy, myslím to všeobecně, ať už jsou to potraviny, listovní a poštovní služby, spotřeba energie, atd.

Argument typu „vstupní komodity (cena benzínu/nafty, údržba, atd.) se zdražují“ rovnou odbourávám stejným dotazem: Proč je stále zdražovat? Dostaneme-li se na úplný začátek všeho, stojí za tím zpravidla živá či neživá příroda (tzn. např. chovaná hospodářská zvířata, těžba ropy, kamene, písku, atd.). Tyto položky – veškeré původní vstupní materiály – jsou stále za stejnou cenu: zdarma. Nebo snad někdy někdo, kdo chtěl něco odněkud vytěžit/podojit krávu/vzít vejce slepici musel té hroudě země/dané krávě/slepici ZAPLATIT za to, aby mu tu danou položku vydala?

Takže: Proč tedy za tutéž službu/komoditu platit stále víc? A když už ne zdražovat, proč tu službu/komoditu jiným způsobem zhoršovat (např. prodloužením intervalů mezi spoji/mícháním nekvalitních příměsí do jednotlivých potravin,…)


Offline
1322
10 bře 2010 18:00
BRNO-Řečkovice
A proč by se měly zvedat ceny? Proč prostě ministerstvo dopravy nepřispěje různými finančními injekcemi na podporu jednotlivých MHD? Pořád se mluví jen o ekologií, přitom MHD je nejvíc ekologická doprava ve městě, když nepočítám kolo a koloběžky. Navíc ceny energií začínají jít dolů, snad by časem zas mohlo dojít k obnovení většího rozsahu objemu MHD.


Offline
Uživatelský avatar

6905
15 dub 2008 16:23
Žlutý kopec
Richie: když se politici bojí zvednout nominální ceny..


Offline
1589
18 led 2009 10:06
Výborně, další osekávání pokračuje....

_________________________________
Děkujeme, že používáte IDS JMK. Šetříte životní prostředí pro své děti.


Offline
Uživatelský avatar

620
14 úno 2005 15:12
Bystrc
Podle odsazení časů odjezdů t-34 a t-36 v prokladu to vypadá na očekávané obsazení t-36 v kloubech a t-34 v sólech. Stejný model asi bude v dopoledním sedle i na t-31 (sóla) a t-33 (klouby): každá v intervalu 15 minut. Na t-25 a t-26 to vypadá na záměnu časů večerních odjezdů směrem do Nového/Starého Lískovce.


Offline
Uživatelský avatar

1577
11 lis 2008 15:56
Hodonín, zóna 900 IDS JMK
Tak to tedy doufám, že i 34 bude v kloubech, protože jinak to bude solidní maso.

_________________________________
Zákaz kouření není zádná sranda!

Ares: To nejlepší z Irisbusu ;-)


Offline
1204
17 lis 2008 17:19
Brno-Bystrc (30, 50, 51, 52, N92)
Na idosu je jízdní řád s platností od 1.3. Linky t-34 a t-36 mají v sedle interval 15 minut a odpolední špička 10 minut.


Offline
2673
23 říj 2012 11:06
na křížení trolejbusu 25 s devítkou
Jo, o přejezdech z Husovic vím od začátku, jen mi nebylo jasný, jestli se něco nezměnilo právě na tom kolečku ze Slatiny na hlavas a do Slatiny areál. Jsem zvědavej, jestli časem dojde na zadrátování právě tohohle oběhu.

_________________________________
Jaro, léto, podzim a zima: nejlepší podnební pás.


Offline
2792
01 črc 2006 22:24
Bedřichovice
Jezdí, to je vysvětlení různých intervalů v různých směrech. Ráno to jezdí po 33 do centra na po 77 z centra, odpoledne opačně.

Celodenně jsou na 33 pouze 4 vozy, další 3 jsou jen ráno, naopak odpoledne najíždí 3 vozy z Husovic po ranní části na 27, k tomu pomáhají ty klouby ze 77.


Offline
2673
23 říj 2012 11:06
na křížení trolejbusu 25 s devítkou
No a když už jsme u Slatiny a linky 33, ony už nejezdí oběhy, kdy kloubový autobus vyjel z nádraží jako 33 na sídliště a vracel se jako 77 z dnešního Areálu Slatina?

_________________________________
Jaro, léto, podzim a zima: nejlepší podnební pás.


Offline
2792
01 črc 2006 22:24
Bedřichovice
Ale proč proboha? Kloubových trolejbusů bude teď aktuálně dost.


Offline
Uživatelský avatar

1577
11 lis 2008 15:56
Hodonín, zóna 900 IDS JMK
No, tak se na 33 pošlou autobusy. Ty snad ještě ve Slatině jsou, ne? Není to ideální, ale není to ani žádná novinka. Na autobusy na 33 jsou už lidi zvyklý :lol:

_________________________________
Zákaz kouření není zádná sranda!

Ares: To nejlepší z Irisbusu ;-)


Offline
2792
01 črc 2006 22:24
Bedřichovice
To bys musel poslat do sól i tu 33 (minimálně 3 její odpolední kurzy, kde jsou přesně ty 3 vozy z 27, co ráno zatáhly do Husovic). A tím by se vynutila potřeba dalšího vozu na 33. Navíc sóla jsou na 31 a ve Slatině jich není zrovna na rozdávání (a ani místo na další tam není).


Offline
Uživatelský avatar

1577
11 lis 2008 15:56
Hodonín, zóna 900 IDS JMK
No, tak se 27 pošle do sól. Ono se zas tolik nestane. Stejně tam jsou po většinu dne ty klouby naprosto zbytečné.

_________________________________
Zákaz kouření není zádná sranda!

Ares: To nejlepší z Irisbusu ;-)


Offline
Uživatelský avatar

3695
08 čer 2005 23:12
Ale tehdy zas nebyla kloubová 33 a 27


Offline
2673
23 říj 2012 11:06
na křížení trolejbusu 25 s devítkou
Tak oproti covidové situaci na 30 těch kloubáků ve stavu dost přibylo, takže by nemusel nastat takový problém dané šichty obsadit adekvátním vozidlem.

_________________________________
Jaro, léto, podzim a zima: nejlepší podnební pás.


Offline
1322
10 bře 2010 18:00
BRNO-Řečkovice
No pokud to dopadne tak tragicky, jako vloni na 30, kdy se kvůli covidu omezil interval, měly to odjezdit klouby , ale ve výsledku tam ve většině pak stejně byly nasazovány natřískané sóla, protože klouby nebyly, tak potěš koště.


Offline
Uživatelský avatar

1577
11 lis 2008 15:56
Hodonín, zóna 900 IDS JMK
No, pokud se tomu nějak přizpůsobí i intervaly 34, ve stylu neodjede všechno najednou a pak dlouho nic, tak by to ve špičce mohlo fungovat. Příjemné to není, ale zase 7 minut v sólech, nebo 10 minut v kloubech není už zase tak velký rozdíl. Horší to bude v sedle. S patnáctiminutovým intervalem není moc reálné tam udělat rozumné proklady a přestupní vazby se taky zhorší. Celodenní desetiminutový interval by za mě byl lepší. Ale holt se nechce zvýšit jízdné, tak se musí šetřit a doplatí na to cestující. A nikoliv poprvé.

_________________________________
Zákaz kouření není zádná sranda!

Ares: To nejlepší z Irisbusu ;-)


Offline
1204
17 lis 2008 17:19
Brno-Bystrc (30, 50, 51, 52, N92)
Ale kurzů bude míň než nyní, takže myslím že bude prodloužen interval. Podle počtu kurzů to vypadá 10 minut špička, 15 minut sedlo.


Offline
478
14 úno 2014 15:19
Brno
Nově od 1.3.2023 budu rozepsaný na kurzech 03603, 03609 a 03611 kloubové vozy garantovaně. Nově bude trhačkou (R,O) 03606. Ale podle toho rozdělení bude v pracovní dny celá 36 kloubová.


Offline
31
01 bře 2006 20:49
b1 píše:
Já si to taky myslel, ale v tom JŘ je uvedena i směrem z centra.

Edit: Tak po kontrole plánků linek na https://www.bmhd.cz/archiv/mapy_linek/ konstatuji, že Strážní byla původně jen do centra, ale někdy v letech 1997-1999 byla zřízena i z centra.


Ano, k 1. 1. 1997 byla ještě jednosměrná, k 1. 9. 1997 již obousměrná (zdroj: plánek linek a JŘ linek 50, 79 a 80 k 1. 9. 1997).

EDIT: a k lince k Bauhausu: v JŘ z Rovnosti z roku 1998 je JŘ ASKO+BAUHAUS s platností k 1. 2. 1997 (přitom v JŘ z Rovnosti z roku 1997 nejspíš není). Přikládám.

K ASKO se přestalo jezdit od 2. 8. 1999 (zdroj: platnost JŘ BAUHAUS 1999).


Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.


Offline
7127
27 úno 2010 07:40
Peno: Ty spoje byly slibované, ale jestli vůbec vyjely, si nepamatuju. Od 10. 8. 2013 začala k AQM jezdit 105. Jinak dlouho jezdil Aquabus do/z Vranovic.


Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 5793 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18 ... 232  Další

Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Přejít na:  
Právě je 25 dub 2024 09:58
Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Fórum běží na systému phpBB
Pro BMHD.cz vytvořil mceza | © 2011-12 [mceza.com]