Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata



Odpovědět na téma Stránka 18 z 105    Přejít na stránku Předchozí  1 ... 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21 ... 105  Další
Autor Zpráva
Offline
Uživatelský avatar

Zabanovaný
3619
26 srp 2007 15:26
Brno
Ještě pro ilustraci průhled budoucí ulicí Bubeníčkova z dob FJI od dnešní křižovatky Rokycanova x Filipínského k dnešní křižovatce Svatoplukova x Bubeníčkova x Gajdošova, jednopatrová budova po levé straně ulice je pozdější židenická poliklinika
Příloha:
had 0289b.jpg


Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.


Offline
Uživatelský avatar

2965
04 pro 2008 10:07
tam, kde mám postýlku...
Nebýt posledního odstavce, bral bych to jako bezchybnou hádanku. Asi letní horka doléhají na všechny...

_________________________________
Veškeré problémy vznikají vždy v prostoru mezi židlí a klávesnicí.


Offline
Uživatelský avatar

Zabanovaný
3619
26 srp 2007 15:26
Brno
Víkend skončil, ukončuji otázku. Odpovídajících 5, místo 5 správně z 5, soupravu 4 ze 4, dataci jakžtakž 4 ze 4. Čtvrté vozidlo DP na snímku nikdo. Mimo kolegy kpeta nikomu nebyl nápadná rozpor, výbojky v pozadí a souprava ve stavu jak za protektorátu (nebo spíš s technickými úpravami jak v 60. letech, ale barevně jak ve 20. letech min. století).

Správně odpověděli na místo:
kpeta (+souprava s e.č., datace na den), po první nápovědě ReZ (+souprava, široká datace, datace v uvedeném intervalu), po druhé nápovědě Rem (+souprava, široká datace po opravě, datace v uvedeném intervalu), M (+souprava, datace po opravě, datace v uvedeném intervalu) a Jiricek (místo z druhé nápovědy)

Správná odpověď:
Snímek z 21.6.1970 z oslav 70. výročí elektrické trakce v Brně, kdy kolona historických vozů DP vyjela z tramvajové husovické vozovny, pomoci spojky na Selské přes Židenice najížděla do města na předváděcí jízdu. Kolonu doprovázel nejnovější vůz provozovny trolejového vedení Škoda 706 RT Schörling ev.č. 5003.
Příloha:
had 0289a.jpg

Na snímku z ulice Bubeníčkovy projela souprava mv6.1 e.č. 81 s vleky vv2 e.č. 214 a 215 tehdejší křižovatku ulic Stará osada x Svatoplukova x Gajdošova x Bubeníčkova (v pozadí vyústění ulice Balbínova do Svatoplukovy, po pravé straně mimo snímek zastávka tramvaje směr Židenice). Datace díky stavu historických vozů a nápovědě, že se jedná o vozy DP, neměla být problém, tato souprava vznikla v roce 1970 a předána TM v roce 1971, takže se dalo dedukovat, že snímek je z oslav v roce 1970..
Dnešní pohled, tramvaje tehdy jezdily v dnešní zeleni za zastávkou autobusů směr Židenice nádraží

Na tomto místě v roce 1932 byl další zádrhel při prodlužování tramvaje po překonání podjezdu trati na Českou Třebovou. Na ulici Bubeníčkova stál ve vyústění na křižovatku Gajdošova x Stará osada x Svatoplukova dům a rozdíl nivelet na zmíněné křižovatce a ulice Bubeníčkova byl téměř 2 m, takže lze spekulovat, že do vyřešení tohoto zádrhele, prodloužení tramvaje 10.6.1932 bylo jen k budově na Bubeníčkové, ve které před zbouráním byla židenická poliklinika.

Všem zúčastněným děkuji a gratuluji :applause:

Uvolňuji pro další otázku

I když tyto otázky pokládám ve svém volnu a bez nároku na honorář, si díky prázdninové a dovolenkové sezoně a s tím související minimální účastí beru taky dovolenou, neboť se musím zrekreovat od pubertálních a primitivních projevů některých jedinců z tohoto fóra


Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.


Offline
Uživatelský avatar

Zabanovaný
3619
26 srp 2007 15:26
Brno
Rekapitulace po dalších 28 hodinách, otázku si prohlédlo víc než 50 zájemců o odpověď, ale o odpověď se nepokusil ani jeden. Nevím jak víc napovědět, snad
Příloha:
had 0289x.jpg

Nechám otázku do konce víkendu a dle účasti si taky asi udělám v tomto tématu dovolenou, jak ostatní


Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.


Offline
Uživatelský avatar

Zabanovaný
3619
26 srp 2007 15:26
Brno
Rekapitulace po dalších 22 hodinách, otázku si prohlédlo skoro 45 zájemců o odpověď, ale o odpověď se pokusil zase jen jeden. Odpověděl správně ( :applause: ), poznal typ vozů v soupravě, dataci měl trochu širší, ale datum v daném intervalu. A přitom lze ze snímku dedukcí pomoci zachycených čtyř vozů DP určit přesně čísla vozů i datum na den přesně. Přesto účast minimální, šedé buňky (dle Poirota) v horku nepracují? Nebo není čas bádat o prázdninách a dovolených?


Offline
Uživatelský avatar

Zabanovaný
3619
26 srp 2007 15:26
Brno
Rekapitulace po 20 hodinách, otázku si prohlédlo skoro 60 zvědavců, o odpověď se pokusil jen jeden. Odpověděl správně ( :applause: ), odpověď totiž našel v literatuře a hned upozornil na menší nesrovnalost v popisu.
Pro váhající:
1) bystré oči jistě zjistí, že snímek je po určitém datu.
2) místo dnes vypadá jinak, zůstaly jen domy v pozadí (ten nárožní dům a domy vedle)

Přeji všem ve volných chvílích úspěšné další bádání


Offline
Uživatelský avatar

Zabanovaný
3619
26 srp 2007 15:26
Brno
Omlouvám se, v příspěvku z 14 července 2014 20:45 mně omylem vypadlo "nekolejová vozidla", takže správně má být

... v nedokončených zkolaudovaných kolejových halách (nekolejová vozidla v A na 6. koleji, později i v hale C) v areálu v Líšni, tedy i renovovaný trolejbus T11 v roce 1981 potkal stejný osud. ...

Přečetl jsem několikrát a přesto mi to uniklo hlavoudozdi


Offline
Uživatelský avatar

Zabanovaný
3619
26 srp 2007 15:26
Brno
Moc se vás nesnaží sice odpovídat, ale otázku si prohlíží skoro stejně členů jak normálně, tak pokus, zda okurková sezóna i na fóru BMHD. Nová otázka tentokrát s tramvají, klasicky - kde, co a kdy?

Poznáte ?

Odpovědi prosím přes SZ
Příloha:
had 0289.jpg

Přeji všem ve volných chvílích úspěšné bádání

PS Už tradičně prosím o jasné odpovědi a důrazně upozorňuji, že odpovědi typu "Komárov" neberu


Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.


Offline
Uživatelský avatar

Zabanovaný
3619
26 srp 2007 15:26
Brno
Co by tak mohl dělat? Sbírkové předměty kolejové a "gumové" po vyhoštění z pronajatých depozit v DP byly po roce 1980 zaskládány v nedokončených zkolaudovaných kolejových halách (v A na 6. koleji, později i v hale C) v areálu v Líšni, tedy i renovovaný trolejbus T11 v roce 1981 potkal stejný osud. Po kolaudaci nedokončené haly B v roce 1985 bylo možno přesunout trolejbusy a RTO z hal kolejových do haly B (nekolejových vozidel) a bylo možno jej připravovat na zkušební jízdu. Zároveň se pod střechu dostaly konečně vraky RO a 3Tr. Vrak NDO se schování pod střechu nedočkal, neboť byl v takovém stavu a díky začaté a nedokončené renovaci DP s rozkradenými díly uznán jako neschopný přežití. Po převratu halu B (tedy asi 1/10 plochy) z rozhodnutí nového vedení TM okupovala vysoušecí mašinka a zbytek se stal soukromá velkoautoopravna provozovaná jistým pracovníkem TM v pracovní době a za muzejní peníze, jen zisk z tohoto soukromého podnikání šel do soukromých kapes (a to nejen tohoto šikuly, i do kapes těch, co nad ním drží ochrannou ruku), a nejen z těchto aktivit, penízky se sypaly i z jiných nelegálních činů v areálu Líšně a trati tohoto všeumělce. Beztrestně. A hala je stále de facto nevyužitá, ta sušička mohla stát pod přístřeškem, nebo i bez, neboť je na to dělaná. Stále vice je tu podezření, že umístění do haly B nebylo z důvodu, že jinde nebylo místo a sušička potřebovala místo pod střechou, ale že někdo potřeboval prostory bezplatně a s elektřinou zdarma pro své soukromé podnikání v pracovní době, A po všech kontrolách stále beztrestně


Offline
Uživatelský avatar

3989
25 led 2006 16:11
všudezdejší
b1 píše:
Co ten vůz dělal mezi lety 1981 a 1985?


Asi čekal na papíry.... :-k

_________________________________
Zkratka je většinou delší, zato horší cesta


Offline
Uživatelský avatar

3750
08 čer 2005 23:12
Co ten vůz dělal mezi lety 1981 a 1985?


Offline
Uživatelský avatar

Zabanovaný
3619
26 srp 2007 15:26
Brno
Víkend skončil, ukončuji otázku. Tak nevím, zda byla tak těžká, nebo je okurková sezóna. Sice 33 % ze správných odpovědí odpovídalo bez nápověd, ale 50 % odpovídalo až po téměř polopatické nápovědě. MKzB správně tipoval "jedná se o první zkušební jízdy trolejbusu T11 v režii TMB", ale nepoznal místo. Úspěšnost na místo 85,7% ze 7 pokusů, na vůz 100% z 5 pokusů, datace správně či v toleranci 66,7% ze 6 pokusů, souvislost nikdo.

Správně odpověděli na místo:
Spy (+vůz), ReZ (+vůz), Janatak (+vůz,+datace), po poslední nápovědě mvsetecka (vůz opomenut uvézt, datace v udaném intervalu), b1 (+vůz, datace v toleranci) a adam_r (+vůz, datace v udaném intervalu)

Správná odpověď:
Snímek trolejbusu T11 ev.č. 248 (ex Plzeň) na první zkušební jízdě v režii TMB v Brně dne 7.7.1985 na ulici Tuřanka po výjezdu ze smyčky Slatina - nádraži (závod) před hostincem Na Plevně. Vůz T11 v Brně provozován již 10/-12/1968, ale pod číslem 55 a s brněnským znakem. TMB získalo vůz z Plzně v roce 1980, jenž pak renovován 1980-1 v Ostravě, v Brně od roku 1981. Na vůz použity "prošlé" obtisky osmičky, které nebyly přelakovány, tak se slouply a vůz byl označen na první zkušební jízdě jen 24. Toto napraveno provizorně (+ připevnění nachromovaného znaku Škoda) pro prezentaci vozidla na výstavce k výročí Karosy ve Vysokém Mýtě v 9/1985. Definitivní oprava tohoto do dnešního stavu pak proběhla v následujícím roce před oslavami TM a před seminářem 50 let trolejbusové dopravy v Československu (26.-27.9.1986). Snad jsem tímto uspokojil kolegy Mauricio.
K nesoutěžní otázce na souvislost s kolejovou dopravou - v onom hostinci (tehdy v dobách FJI snad se jmenujícího Na Plavně) měl sídlo Podpůrný spolek železničních zaměstnanců v Brně. Ti si ho za sídlo zvolili pravděpodobně, že byl bezpečný před policií, že nebyl cenově zatížen potravní daní (jak hostince v Brně) a že dostupný snadno pro železničáře z Brna od žst Slatina
Příloha:
had 0288_1985_7_7.jpg

dnešní pohled
Příloha:
had 0288x.jpg

Snímek mapy

PS V souvislosti s touto otázkou tedy mohou admini fg upřesnit popis u snímků http://foto.bmhd.cz/foto.php?17914 a http://foto.bmhd.cz/foto.php?17913 - datum pořízení - 7.7.1985, a u snímku http://foto.bmhd.cz/foto.php?10625 na datum pořízení snímku 9/1985

PSPS Během sepisování ukončení otázky ještě jeden pokus od Dingo, správně místo streetwievi (podjezd) a vůz

Všem zúčastněným děkuji a úspěšným gratuluji :applause:

Uvolňuji pro další otázku


Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.


Offline
Uživatelský avatar

3989
25 led 2006 16:11
všudezdejší
ReZ píše:
No tak to bych dle té fotky absolutně nedal... Kdyžtak už to ukonči.


Ale dal..jen se zkus zamyslet, kde se v poslední době postavil novej most...a co vidíš v pozadí...

_________________________________
Zkratka je většinou delší, zato horší cesta


Offline
Uživatelský avatar

2965
04 pro 2008 10:07
tam, kde mám postýlku...
No tak to bych dle té fotky absolutně nedal... Kdyžtak už to ukonči.

_________________________________
Veškeré problémy vznikají vždy v prostoru mezi židlí a klávesnicí.


Offline
Uživatelský avatar

Zabanovaný
3619
26 srp 2007 15:26
Brno
Konec víkendu se blíží, zájem o otázku už pomalu minimální a snaha odpovědět žádná. Napovědět váhajícím není už snad jak, tak ještě pokus o nápovědu
Příloha:
had 0288y.jpg

Pohled na stejné místo dle streetwiev


Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.


Offline
Uživatelský avatar

Zabanovaný
3619
26 srp 2007 15:26
Brno
I přes masivní nápovědu nikdo další se nepokusil o odpověď, asi není zájem. Nechám tradičně do konce víkendu, pro ty, co zájem mají a váhají, tak malé upřesnění. Snímek trolejbus není pořízen na manipulační lince


Offline
Uživatelský avatar

Zabanovaný
3619
26 srp 2007 15:26
Brno
Rekapitulace po dalších 26 hodinách: jen jeden pokus na místo, vůz a dataci, vše správně, pak téma zmizelo z nejnovějších příspěvků a ustal i zájem otázku a nápovědy prohlédnout. Takže místo správně 3 ze 4 odpovědí, vůz 100% správně, datace 1 ze 4 odpovědí, souvislost 0 ze 3 odpovědí. Jak napovědět? Hledejte místo, kde DP postavil trolejbusovou trať a díky výstavbě dopravní stavby ji zrušil v období, kdy vůz na snímku je v majetku TM


Offline
Uživatelský avatar

Zabanovaný
3619
26 srp 2007 15:26
Brno
Po posledním příspěvku ještě jeden pokus o místo, vůz a dataci, úspěšný jen na vůz. Tak ještě nápověda k místu: budova hostince a troleje už nejsou


Offline
9986
15 led 2005 23:41
Mne spíše zaujaly tři detaily vozidla, které si z dobových fotografií nevybavuju. Nebudu je prozrazovat, mám dojem, že by se podle toho pak dala jednodušeji určit datace, ale určitě bych se pak o nich rád dozvěděl více.


Offline
Uživatelský avatar

Zabanovaný
3619
26 srp 2007 15:26
Brno
Rekapitulace po 8 hodinách: 2 pokusy na všechny otázky, místo a vůz správně, datace mimo, souvislost taky mimo. Nápověda: 1) k dataci - je třeba si uvědomit od kdy do kdy ta trolej v oněch místech existovala. 2) k souvislosti - souvislost se vztahuje k budově za vozem a je to záležitost z dob FJI

Přeji všem ve volných chvílích úspěšné další bádání


Offline
Uživatelský avatar

Zabanovaný
3619
26 srp 2007 15:26
Brno
Začátek prázdnin a dovolených, zkrátka "okurková sezóna", tak snad nebude i v tomto tématu a dočkám se odpovědí. Dnes nebudou tramvaje a koleje, ale jiná trakce, i když místo v minulosti spojitost s kolejemi mělo. Tradičně kde, co a kdy, navíc - co má ono místo společného s kolejovou dopravou?

Poznáte ?

Odpovědi prosím přes SZ
Příloha:
had 0288.jpg

Přeji všem ve volných chvílích úspěšné bádání

PS Už tradičně prosím o jasné odpovědi a důrazně upozorňuji, že odpovědi typu "Komárov" neberu


Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.


Offline
Uživatelský avatar

Zabanovaný
3619
26 srp 2007 15:26
Brno
K předchozímu snímku - snímek zveřejněn v výroční publikaci Sto dvacet let městské hromadné dopravy v Brně z roku 1989 s popisem Souprava motorového vozu se dvěma vlečnými vozy na konečné v Řečkovicích v třicátých letech. Na snímku není vidět budova školy z důvodu, že stojí mimo snímek a že pravděpodobně v době pořízení snímku ještě nestála. Na snímku je vidět stará plechovo-litinová čekárna z dob RU umístěná zde v době jednokolejného pendlu, v pozadí již stojí nová čekárna postavená snad v roce 1932.

Jinak k článku v Rovnosti - je s podivem, jak různí Pernesové (historik) a Pelčákové (architekt) překrucují historii, konec multikulturní společnosti v Brně nebyl způsoben událostmi po skončení II. světové války, ani komunisty po roce 1948, ale daleko spíš a to soukmenovci těch, co tu nadšeně vítali Hitlera. Po roce 1945 se těžko mohla tato multikulturní společnost obnovit, část byla odexpededována do plynu, část jich utekla před tzv hordami z východu a část divokým odsunem přesunuta na hranice s Rakouskem. Část z oné poslední části se měla možnost vrátit po podání žádosti a dokázání, že se nedopustili v době okupace činů proti republice a jejím občanům (o toto požádalo minimum z nich a stejně pak v 50. letech se ještě většina z nich legálně přestěhovala do DDR). Dnes uvádí historici typu Pernes naprosto nesmyslná čísla z odsunu, tolik Němců v Brně v té době ani nebylo, navíc všichni obyvatelé Brna podezřelí z válečných zločinů internovaní u soudu na Cejlu a internačním táboře pro válečné zločince divokým odsunem postiženi nebyli (divoký odsun postihl jen internační tábor pro Němce v Maloměřicích).


Offline
Uživatelský avatar

2965
04 pro 2008 10:07
tam, kde mám postýlku...
Rem: ReZ to dal až po nápovědní fotce. I do vozů se, výjimečně, trefil. Jen nejdřív myslel 50. leta. Pak se opravil (byl opraven), ale tipoval až kolem konce války, protože jej zmátlo projíždění konečné kdysi v Rovnosti čtl článek o Brněnských německých architektech, co vyprojektovali mj. i tu budovu školy.
Koho by to zajímalo, odkaz na ten článek a přímo fotka školy.

_________________________________
Veškeré problémy vznikají vždy v prostoru mezi židlí a klávesnicí.


Offline
Uživatelský avatar

Zabanovaný
3619
26 srp 2007 15:26
Brno
Ono to místo, kde stál fotograf bylo více na jih, tipl bych tento dnešní pohled


Offline
Uživatelský avatar

2485
19 dub 2009 12:06
Brno
Tak je neděle a krátce po poledni, takže ukončuji otázku jak jsem slíbil. Správná odpověď je následující:

Souprava motoráku mv6.1 a vlečných vozů vv2 na Lince číslo 1 směřuje do Pisárek. Misto na fotce je tím pádem původní konečná Řečkovice. Ohldně datace, mělo by se jednat o 1. polovinu 30. let, přesněji roky 1933 - 36 Jezdí se tedy ještě vlevo. Poznavací znaky jsou: Dům v pozadí, dodnes stojící, velkokapacitní souprava, která zřejmě už tehdy byla na této lince potřeba, a těm, co dobře znají Řečkovice mohla chybět škola, dnešní gympl, v pozadí.

Správně odpověděli ať už částečně, středně, úplně nebo po opravě 4 lidé, jedna odpověď mimo zůstala bez opravy.

J*M* (místo, linka, datace, vozy, prostě vše co šlo), pdbrno (místo), adam_r (místo, datace pár let nad limit, čelní vůz správně), ReZ u něj se mi pár zpráv potratilo, každopádně (místo, datace po opravě skoro v limitu a tuším že i na určení typů vozů si troufl), h8crew (místo, čelní vůz, datace pár let vedle)


Účastníkům děkuju a uvolňuji.

Zde je pravděpodobně místo, kde stál fotograf: http://www.mapy.cz/s/aLdG


Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.

_________________________________
Můj YOUTUBE kanál, obsahující zajímavá videa a foto-videa z oblasti veřejné dopravy.

Moje fotogalerie s dopravní tématikou.


Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 2603 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21 ... 105  Další

Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Přejít na:  
Právě je 26 lis 2024 04:20
Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Fórum běží na systému phpBB
Pro BMHD.cz vytvořil mceza | © 2011-12 [mceza.com]