Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata



Odpovědět na téma Stránka 15 z 37    Přejít na stránku Předchozí  1 ... 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18 ... 37  Další
Autor Zpráva
Offline
3342
21 led 2011 14:19
Jistě, dyť v Praze to tak mají.

_________________________________
Definitivně možná.


Offline
Uživatelský avatar

849
16 bře 2013 21:03
Bystrc, Černého
Když padla zmínka o Progressu:
Rem píše:
Zrovna ty T3R jsou "nové vozy - kastle" z druhé půlky devadesátých let. Těch bych se nezbavoval, jen možná škoda, že při VP nebyla změněna výzbroj na Progress.

Tak mě napadlo, šlo by jej teoreticky dát i do Kačen?


Offline
Uživatelský avatar

Moderátor
7586
17 pro 2006 22:32
Brno
Tak to by chtělo fotku, jak trajf schovanej dva metry hluboko v rygólu pouští šalinu a pak tím tankáčem projíždí :-)

_________________________________
7375 -> 7467 -> 7653 -> 7812 -> 7614 -> 7474 -> 7438 -> 7474 -> 7436 -> 7474 -> 7074 -> 7087 -> DAF LF55


Offline
Uživatelský avatar

3704
28 úno 2006 19:00
Ten Cejl se v letech 1987-88 dělal úplně debilně - prvně se udělaly koleje a pak se vedle nich v obou směrech vykopaly rygóly, hluboké 2-3 metry, na šířku celých předjízdných pruhů . No, a jak po tom svršku jezdily zde pracující Tatry a vyjíždějící/zatahující trolejbusy, tak původně kvalitně zrekonstruovaná trať dostala totálně na (_!_)...
Bylo to tam dobrodružné, hlavně, když jste se s trolejbusem museli vyhnout s tramvají a k tomu za tmy. Byly tam zevedeny "zářivkové signály" - pokud trolejbus projel podél stojící tramvaje, která ho ve vhodném místě pouštěla, tak rozsvítil zářivky, aby řidič tramvaje věděl, že může jet dál.


Offline
Uživatelský avatar

1342
17 črc 2010 21:41
Krno
Pokud bych se k tomu měl vyjádřit z pohledu cestujícího - na jednu stranu bych byl nejradši, kdyby se jezdilo, co nejrychleji to jde, na druhou stranu na některých rovných tratích je to houpání opravdu nepříjemné. Mně jako mladému člověku to nevadí, ale dokážu si představit, že starším lidem to může vadit víc. Ono taky záleží jak to houpe, když to houpe tak nějak harmonicky, tak je to v pohodě i když je výchylka větší, nejhorší je nečekané zhoupnutí/škubnutí do strany. Každopádně za úplně nejhorší prohřešek považuju akceleraci v momentě, kdy se ještě B vůz nachází v oblouku, to potom mám i já co dělat abych se udržel, ať už v sedě nebo ve stoje. Cukající oblouk za Klusáčkovou znám taky moc dobře, i když tam je to spíš nepříjemné, než že bych kvůli tomu měl padat, ale zase mi přijde, že to nemůže ani té trati ani té tramvaji dělat vůbec dobře, takové rázy.

_________________________________
Ano, jsem to já, Fantomas...


Offline
Uživatelský avatar

2484
19 dub 2009 12:06
Brno
Ten Cejl byl jednak zanesená hoblovaná kolejnice na které vyhouplo první soukolí tuším prvního podvozku a druhé tu kolej poničilo načež tam vyhouplo i první soukolí druhého podvozku. Tak jsem to tehdy pochopil z popisu, jestli tam byl ještě navíc předmět jsem se nikde nedočet ale to by dle mého nevyskočila vždy jen půlka "půlka" podvozku.

Ano já příšel s tou první čtyřicítkou měl jsem tam napsat "baj oko" pravda, že se nejedná o přesně udanou rychlost všude ale orientační plácnutí rychlosti, protože na různých místech je přizpůsobení rychlosti jiné. Zajímala mne ta koltova čtyřicítka dolů pod kremačkou, jestli to bylo taky jen "baj oko" nebo zkoumá jak policajt kdo kolik jede. Například pokud to bylo v těch letních měsících je ta 40ka daná teplotami, a to se pak popisovaná událost prostě stává a jak se najednou hodí dvě minuty tam tam a onam.

_________________________________
Můj YOUTUBE kanál, obsahující zajímavá videa a foto-videa z oblasti veřejné dopravy.

Moje fotogalerie s dopravní tématikou.


Offline
Uživatelský avatar

4738
23 dub 2010 00:41
BRONX
Rem píše:
Celkem by mne zajímalo kde se vůbec vzaly ty přesné kilometrové údaje, že jede 40 a podobně? To stojíš jak policajt řidiči za kabinou a koukáš na tachometr? Když se ti to nezdá, proč se nezeptáš řidiče proč jede tam pomalu, že bys to zvládl lépe a rychleji....


Hmm, že bys ty přesné údaje napsal ty? Jo, napsal...

Rem píše:
Ono se řekne proč ten vůl jede na segregaci čtyřicet když může šedesát. To proto aby se mu třeba někdo ve voze nespadl, nebo aby si někdo nestěžoval že jede jak hovado a šalina se kejve, ač jede předepsanou rychlosti, říká se tomu komfort cestujících, nebo nějak tak.


Offline
Uživatelský avatar

Moderátor
7586
17 pro 2006 22:32
Brno
Na Cejlu to bylo, pokud vím, předmětem v koleji.

_________________________________
7375 -> 7467 -> 7653 -> 7812 -> 7614 -> 7474 -> 7438 -> 7474 -> 7436 -> 7474 -> 7074 -> 7087 -> DAF LF55


Offline
Uživatelský avatar

2484
19 dub 2009 12:06
Brno
mceza píše:
Srovnáváš "soukromou" segregovanou, uzavřenou tramvajovou trať se silnicí? A to máš jako vážně papíry na šalinu? Neměl bys je vrátit?


Srovnávám jakoukoli trať, segregovanou, na panelech, zalitou asfaltem, kočičíma hlavama... kde je daná maximální rychlost XY avšak při jejím dosažení je komfort cestování nulovej a proto tam jedu méně. A ano mám papíry na šalinu a nevidím důvod je vracet. Od toho je taky řidič profesionál, který se snaží dodržet komfort cestování, oproti člověku co to nikdy neřídil a očividně to nechce pochopit. Nemám problém na trati, kde to nikterak neháže valit plnej kotel, ale nemám potřebu se na kymácející trati, kde šalina háže nebo skáče tam jet jako hovado a riskovat ač asi nezaviněnou škodu na zdraví nebo voze. Jedu tam prostě přizpůsobivě.

colt274: Tak vono to asi nebude co tejden že, ale vybavím si stržení pantecu na Cejlu nějakou K2, Vykolejení 13T na Cejlu, nebo tenkrát vykolejení pod Ústředním hřbitovem kdy se Anitra dostala skoro až na silnic... Celkem by mne zajímalo kde se vůbec vzaly ty přesné kilometrové údaje, že jede 40 a podobně? To stojíš jak policajt řidiči za kabinou a koukáš na tachometr? Když se ti to nezdá, proč se nezeptáš řidiče proč jede tam pomalu, že bys to zvládl lépe a rychleji...

Furt pletete dvě věci dohromady... Rychlost v místech kde je trať OK, a tam kde to háže nebo nepříjemně kope, a tramvaj to prostě přenáši dovnitř do vozu. Tam nevidím nic špatného jet pomaleji než je povoleno, tak abych ty vlivy eliminoval a nejel jak s dobytkem. Pokud to stále není pochopeno, doporučuju si udělat kurz na šalinu. Protože jinak to vysvětlit asi nejde. Poslední snahou o příklad je třeba oblouk od Klusáčkové na Tererovu, je tam dvacet, s poršákem tam ale víc jak 15 nejedu protože to prostě kopne, s jiným vozem to kopne méně citelně. Takže tam mám pro vaši potěchu jezdit těch dvacet i s poršetem aby to s lidma ve voze hnusně cuklo a někdo se třeba i zranil? Nebo si pamatuji remci z předloňska nebo loňska, kdy v úseku Celní - Poříčí byla trať drnčivá i zde byly ohlasy, že to nepříjemně vibruje. Ale teď dle toho co píšete, kdyby tam jel šofec méně než maximální rychlostí a tak to i méně vybrovalo, je to taky dle vás špatně...
Tím se už dál nemíním vyjadřovat k tomuto.

_________________________________
Můj YOUTUBE kanál, obsahující zajímavá videa a foto-videa z oblasti veřejné dopravy.

Moje fotogalerie s dopravní tématikou.


Offline
800
12 zář 2014 23:38
No, nic extra originálního na tom není, to ne, ale vizuálně je to atraktivní — rozhodně lepší než ta původní složitě vymalovávaná linková loga...


Offline
Uživatelský avatar

1342
17 črc 2010 21:41
Krno
Tady musím souhlasit s Tinem, sice k minimalismu celkem tíhnu, ale to nové logo mi přijde až moc minimální, bez návaznosti na historii a bez vysvětlování naprosto nicneříkající. Vizuál samotný mi nevadí, i když moc originální není, kromě zmíněné Vidy mám pocit, že jsem tady ten styl "á la označování textu na počítači" viděl už mnohokrát.

_________________________________
Ano, jsem to já, Fantomas...


Offline
Uživatelský avatar

496
31 led 2011 13:46
hezké, v tom se dá i krásně vyznat

a to logo VUT, já nevím. Cca před rokem byly fakulty požádány, aby vyčíslily své náklady na změnu log a vizuálu a mám pocit, že bylo definitivně schváleno, že ke změně dojde. Ale od té doby už je dost dlouho klid. Tímhle tempem vyjde minimalismus z módy dřív, než se minimalistické logo začne používat. V této situaci by trocha konzervativní nadčasovosti mohla prospět.

Kdyby nové logo vypadalo nějak takto:
Příloha:
vut.png

zamlouvalo by se mi víc.


Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.

_________________________________
*** I am a signature virus. Please help me spread by copying me into your signature.


Offline
800
12 zář 2014 23:38
Je to velmi intimní záležitost, ale budiž: :D
https://www.dropbox.com/s/2nfrma94pdz1c ... 1.jpg?dl=0

A to nové logo VUT (ač zatím neschválené, nějak jsem nepochopil, zda vůbec bude, nebo jestli se budou soudit) je právě projevem tohohle, v dnešní době moderního, minimalismu.


Offline
Uživatelský avatar

496
31 led 2011 13:46
stěhuju se z DPMB v tisku
eframmcbeth píše:
(nový vizuál VUT se podle mě moc povedl)...
Jo a PS: Ikony na dlaždicích Windows 8 a 10 se dají upravit — kdybyste viděli jak já to mám všechno hezky udělané... :)


vizuál VUT budiž (i když VIDA má dost podobný), ale proč sakra museli vymýšlet nové logo se zkry.. T, místo aby nechali úhloměr s trojúhelníkem (v souladu s vizuálem v invertované podobě).

ps: prosím ukaž hezké ikonky

_________________________________
*** I am a signature virus. Please help me spread by copying me into your signature.


Offline
Uživatelský avatar

738
27 bře 2010 10:37
Brno Bohunice - 6, 8, 10, 50, E50, 60, 61, 69, 82, N90, N91 a N96
Ostatně by se mohlo rovnou jezdit všude 20, co kdyby náhodou přímo před šalinu z nebe spadl trezor...

_________________________________
Suzuki Swift Sedan 1.6i 16V (1994)

RT6N26 --> colt274


Offline
Uživatelský avatar

4738
23 dub 2010 00:41
BRONX
colt274: A přesně o tom mluvím. Kdyby se na 60 nedalo jet alespoň 55, tak první vůz, co tam tak pojede vykolejí/strhne smeták a podobně. Ale ne, najdou se prostě experti, co tam radši pojedou 40. Co by kdyby, že?


Offline
Uživatelský avatar

738
27 bře 2010 10:37
Brno Bohunice - 6, 8, 10, 50, E50, 60, 61, 69, 82, N90, N91 a N96
Zajímavý, že ostatní řidiči, co těch 60 (55 ať nežeru) na těch segregovaných tratích jezdí, problémy s vykolejováním, strháváním panteců a zraněnými nemají (teda alespoň dneska jsem si pod Kremačkou vykolejených šalin bez panteců s krví vytékající ze dveří nevšiml) a stejně se najdou experti, co už na Běloruskou přijedou s -2 a stejně jedou dolů míň než 40...

_________________________________
Suzuki Swift Sedan 1.6i 16V (1994)

RT6N26 --> colt274


Offline
Uživatelský avatar

1363
06 zář 2010 15:29
Brno - Masarykova čtvrť
Ač kolikrát s kolegou Remem nesouhlasím, tohle je velice racionální postoj, který dává smysl. Narozdíl od mcezovy reakce.


Offline
Uživatelský avatar

4738
23 dub 2010 00:41
BRONX
Srovnáváš "soukromou" segregovanou, uzavřenou tramvajovou trať se silnicí? A to máš jako vážně papíry na šalinu? Neměl bys je vrátit?


Offline
Uživatelský avatar

2484
19 dub 2009 12:06
Brno
mceza píše:
Nezlob se, ale pokud na segregované trati, kde je šedesátka jede s vozem, který nemá žádnou závadu, tak je absolutně nepřípustné jet na šedesátce čtyřicet. To si pak s celým oddělením jízdních řádů a s plánováním MHD můžeme vytřít zadky...


Předvedu do automobilstiny: Máš povolenou rychlost šedesát, silnice je ve stavu: vymoly, díry, vyjete koleje, štěrk, část je odfrezovana. Pojedeš tam těch šedesát? Pojedeš tam 55? Ne, přizpůsobís jízdu a rychlost stavu vozovky. A to samé udělám já, když vidím že mi v šedesátce skáče šalina a lidi uvnitř maji nedobrovolný grupensex, pojedu tam tolik, abych tyto vlivy zmírnil. A pokud v povolené rychlosti vykolejim, strhnu pantec, nebo se mi někdo zraní, způsobí to akorát zdržení a problémy, bez kterých se rád obejdu.

_________________________________
Můj YOUTUBE kanál, obsahující zajímavá videa a foto-videa z oblasti veřejné dopravy.

Moje fotogalerie s dopravní tématikou.


Offline
615
17 říj 2011 09:57
Brno-Bystrc
A teď se zeptám laicky a možná blbě: Pokud povolená rychlost neodpovídá skutečnosti (při rychlosti x to háže a je to nebezpečné a musím jet rychlostí x-20), nemělo by se s tím něco dělat? Nemůžou to šoféři šalin nějak iniciovat? Třeba nechat tam poslat někoho, ať to opraví, přičemž za "opravu" se počítá i žlutá cedulka s číslem x-20 a následná úprava JŘ? Prostě pokud někde je šedesátka, neměl by být problém tam těch šedesát jezdit (platí na segregovaných tratích, jinde se samozřejmě musí přihlédnout k okolnímu provozu). Tady je podle mě zakopaný pudl.

Navíc těžko tady kdokoli (aspoň v to doufám) považoval za loudaly a sabotéry ty, co jezdí na Cejlu nebo kdekoli v centru, kde přece jen stav tratí je všelijaký, z bezpečnostních důvodů o něco méně (třeba i těch 35-40 na padesátce v místech, kde o tom ví, že je to problematické), než je povolená rychlost. Ovšem jet 40 na šedesátkové opravené trati (třeba) do Bystrce se dvěma (a více) minutama zpoždění, je už na zváženou.


Offline
Uživatelský avatar

4738
23 dub 2010 00:41
BRONX
Pokud to tam háže, můžeš je třeba 55. Ale 40 se mi zdá na trati, kde je povolená 60 už opravdu extrém. Rozdíl 20 km/h je zásadní a pokud vozidlo jede někde o 20 km/h méně než počítá JŘ, dost ho to naruší.

(a ano, pokud se někdo zraní, je to dle SPP jeho mínus. Nedržel se dostatečně)


Offline
Uživatelský avatar

2484
19 dub 2009 12:06
Brno
mceza píše:
A jinak Rem psal něco o stržení pantografu - pokud při dodržení maximální povolené rychlosti došlo ke stržení pantografu, není to chyba řidiče. Proto nevidím důvod, aby na takovém místě jezdil záměrně dlouhodobě pomalu.

Ale jinak samozřejmě okolnosti často neumožňují rychlejší jízdu. Vždy záleží na konkrétní dopravní situaci. Ale na segregované trati, kde je 60 jet 40 je prostě ukázkou absolutní neprofesionality takového řidiče a měl by podle mne zvážit, zda je to pro něj vhodné povolání.


Takže mám jet šedesát, házet s lidma jak s dobytkem, a pokud se někdo zraní, jeho mínus? Jasně, tam kde je trať OK, nemám problém, zmiňoval jsem ale případ kdy to prostě nepříjemně nebo i nebezpečně háze.

_________________________________
Můj YOUTUBE kanál, obsahující zajímavá videa a foto-videa z oblasti veřejné dopravy.

Moje fotogalerie s dopravní tématikou.


Offline
Uživatelský avatar

922
15 čer 2004 19:24
mceza, prototyp401: S tím případem souhlas.


Offline
Uživatelský avatar

4738
23 dub 2010 00:41
BRONX
A jinak Rem psal něco o stržení pantografu - pokud při dodržení maximální povolené rychlosti došlo ke stržení pantografu, není to chyba řidiče. Proto nevidím důvod, aby na takovém místě jezdil záměrně dlouhodobě pomalu.

Ale jinak samozřejmě okolnosti často neumožňují rychlejší jízdu. Vždy záleží na konkrétní dopravní situaci. Ale na segregované trati, kde je 60 jet 40 je prostě ukázkou absolutní neprofesionality takového řidiče a měl by podle mne zvážit, zda je to pro něj vhodné povolání.


Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 914 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18 ... 37  Další

Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Přejít na:  
Právě je 05 črc 2024 03:20
Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Fórum běží na systému phpBB
Pro BMHD.cz vytvořil mceza | © 2011-12 [mceza.com]