Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata



Odpovědět na téma Stránka 1 z 381    Přejít na stránku 1, 2, 3, 4, 5 ... 381  Další
Autor Zpráva
Offline
2802
01 črc 2006 22:24
Bedřichovice
Já přidám taky jeden podnět:
https://seznam-autobusu.cz/seznam?trakc ... s&ntyp=280

Opravdu mají ty poslední čtyři trojmístné výrobní číslo? Nepatří tam před to spíš ještě dvojka, tj. 2xxx?


Offline
4
28 dub 2024 14:04
Jak jsem slíbil, první várka Ikarusů 280 s nesrovnalostmi:
___________________________________________________
ČSAD/DP Karlovy Vary - 2x 280.08:
KVA-29-32 a KVA-29-33 vozy mají uvedena VČ 1703 a 1638.
1703 je i na E-D a tam má správné VČ, který odpovídá roku výroby, tedy 703/87, druhy vůz tedy bude správně 638/87. jedničky na začátku jsou navíc:

1703 -> 703 https://seznam-autobusu.cz/vuz/8353
1638 -> 638 https://seznam-autobusu.cz/vuz/8354
___________________________________________________
ČSAD Trutnov/OSNADO: Na S-A jsou 3x 280.08:
Dva jsou na S-A duplicitně. SPZ odpovídají datu zařazení, ale vozy fyzicky dle fotografií odpovídají letům 85-87. U všech je uvedeno VČ a to vždy končící 87, akorát chybí lomítko. U vozů jsou ale psány výroba/dodání 88-90.
Zřejmě došlo k náhradě původních vozidel za jiná na jeden TP. Když dáme před 87 lomítko, máme 725, 735 a 645:
- 725 a 735 už ovšem existují, jsou to vozy původně DP Pardubice, později DP Praha. Mezi vyřazením v Praze a vývozem, je u nich "mezera" a tu zřejmě vyplňuje právě jejich služba v Trutnově.
- "původní" 645 dosud známá není, každopádně se také neshodují "VČ/SPZ/výroba/dodání". Nejspíš jde také opět o vozy dva.

72587 https://seznam-autobusu.cz/vuz/24873
-> přetažení historie 97-03, foto a SPZ TR-88-72 (II. použití) do 725/87
-> tento vůz ponechat jako TR-88-72 (I. použití), bez VČ, vyr. 89, zař. 8/89, vyř. 97 a záznam končí.
73587 https://seznam-autobusu.cz/vuz/24869
-> přetažení historie 97-03, foto a SPZ TR-90-38 (II. použití) do 735/87 a
-> tento vůz ponechat jako TR-90-38 (I. použití), bez VČ, vyr. 89, zař. 1/90, vyř. 97 a záznam končí.
64587 https://seznam-autobusu.cz/vuz/24866
-> rozdělení na dva vozy:
1. od 97 dále, SPZ TU-84-95 (II. použití), VČ 645, vyr. 87, zař. 87. První provozovatel a ostatní data před 1997 neznámá.
2. TU-84-95 (I. použití) ČSAD Trutnov, bez VČ, vyr. 88 zař. 8/88, vyř. 97 a záznam končí.

725/87 https://seznam-autobusu.cz/vuz/36142 sem část záznamu z 72587
735/87 https://seznam-autobusu.cz/vuz/36133 sem část záznamu z 73587
___________________________________________________
ČSAD Praha:
PH-52-33 - bude se asi jednat o záznam založený na 280.08 z článku ve Světě Motorů z roku 74, foto hůře čitelné. Vzhledem k tomu, že Vršovice v 74 Ikarusy nedostali, tak je to vůz ČSAD Praha-Klíčov. Známe jeho "bratra" PH 58-29 (foto z florence v knize ISBN: 978-80-271-3625-4). Tedy:

https://seznam-autobusu.cz/vuz/97671 -> ČSAD Praha-Klíčov, SPZ: PH 58-33
https://seznam-autobusu.cz/vuz/117897 -> vyr. 74, zař. 74

PHA-05-12 https://seznam-autobusu.cz/vuz/97663
- U vozu jako provozovatel Vršovice. Vůz zadán zřejmě na základě fotogalerie na flickru. Vršovice na Florenc s příměstem nezajížděli, max nějaká dálková linka, Ikarus na ní je krajně pravděpodobný, takže vůz bude ČSAD Praha-Klíčov.
___________________________________________________
Nedostatky v typech:
1)
https://seznam-autobusu.cz/vuz/97512 vyr. 89, typ 280.08A, ostatní zůstává.

2) 2x typ 280.09 - Typ pro Peru... Co jsem se dopátral, tam šla jedna dodávka v roce 1974. Jak .09 vypadal jsem nenašel, poté už se nejspíš nevyráběl. Každopádně zde se bude jednat s velkou pravděpodobností o nějaký překlep "8<->9", ať už v oficiálních datech, nebo při zpracovávání do statistik, typ by měl být 280.08:
https://seznam-autobusu.cz/vuz/11217 (na jedné fotografii to vypadá na SPZ UL-60-89...)
https://seznam-autobusu.cz/vuz/11218
___________________________________________________
Roky výroby:
https://seznam-autobusu.cz/vuz/39216
Ikarusy s rokem výroby 75 se do ČSSR nedodávaly -> pro vozy kde je uváděno 1975 bude platit:
280.08 - vyr. 74, zař. 74 (dodávány v 2-3/1974)
280.10 - vyr. 74, zař. 74-75 (vyrobeny v 4q 1974 a dodávány na konci 74 a začátku 75)

https://seznam-autobusu.cz/seznam?seria ... %5D=280.10
11x 280.10 série VČ 500-610, u vozů je uveden 1987, a k nim jeden vůz bez VČ odpovídající jinými parametry (ostatní vozy z roku 1987 bez VČ zkontrolovány a u nich rok výroby 87 sedí):
https://seznam-autobusu.cz/vuz/117265
-> všech 12 vozů vyr. 88

https://seznam-autobusu.cz/seznam?manuf ... 5D=280.08A
Všechny tyto vozy mají rok výroby 1990. Správně je 1989. dodány/zařazovány v roce 90. Vše typ 280.08A
___________________________________________________
Ještě návrh do "pléna", zda (i po předchozí diskusi) postupně všechny .08 vyrobené v roce 1988 a dále, nepřeznačit z 280.08 na 280.08A. Na E-D tak už většina takových vozů vedena je a další se v těchto dnech přepisují na "A".

A druhá věc k 280.10/280.02. Kdy se některé vozy z prvních let dodávek (74-80) uvádí, jako 280.02... Na S-A a v jiných zdrojích tak nějaké vozy byly vedeny už v minulosti. Víc to před lety používal na FB ve svých příspěvcích Dan Greš, nicméně, po dotazu, k tomu neměl nějaké jednoznačné vysvětlení kde se .02 vzalo a co je správně. Takže pokud nikdo netuší nic bližšího, byl bych nejspíš pro variantu, uvést u všech 280.02 na S-A u ČSSR provozovatelů typ 280.10 a do poznámky něco ve smyslu: "některé zdroje uvádějí typ 280.02" Aby se ta informace úplně neztratila, ale zároveň v tom typu byla jednotnost.
___________________________________________________
Jak už jsem psal, je několik vozů s VČ mimo intervaly, nebo dva vozy jednoho typu a roku výroby se stejným VČ. Většinou v tom je vidět, taková ta "překlepová" klasika, kdy zřejmě došlo k záměnám čísel 3/6/8/9 atd. Tak ty zase příště.


Offline
2
včera, 11:46
Informuji, že vůz SOR BN12 evidenčního čísla 4538 DPP je již ve stavu provozní, nikoliv ve stavu v dílnách.


Offline
2
včera, 11:46
Informuji, že vozy SOR NB 18 DPP evidenčních čísel 6629 a 6642 jsou definitivně odstaveny (6629 k 4/2024 a 6642 k 3/2024).
Vůz evidenčního čísla 6788 již není v dílnách, ale ve stavu provozní.


Offline
108
01 črc 2016 11:20
Nepatrila Neretva TR 71-17 pod třebíčske obuvnícke závody - https://trebicsky.denik.cz/galerie/bopo-trebic-na-cestach.html?photo=5&back=3773849402-1794-40 ?


Offline
4
28 dub 2024 14:04
Viko píše:
Tak ja neviem, 3580/89 fotený ako dvojdverák, 3583 a 3592 detto, 3594 bez fotky ale so záznamom ako .10, 3600, 3607 a 3613 foto... Nenastala chyba?

Ano, opravdu jsem si to ve spěchu špatně porovnal. I tyto tři vozy jsou .10, omlouvam se za mystifikaci

K DPB - tak to je dobré nadělení. Tak snad se to podaří dát dohromady.

Fedos: Děkuji za super přijetí.
Vše už víceméně zodpověděl Viko.
- v.č. každý rok od 1.
- 280.08A by měli být všechny vozy .08 rok 88 a dále (stejně jako na E-D).

O víkendu začnu postupně zasílat 280ky, u nichž vidím na S-A nějaké nesrovnalosti.


Offline
420
20 bře 2013 21:06
Na všechno odpovím a zareaguji, ale nyní jsem až do neděle pryč.


Offline
108
01 črc 2016 11:20
letmech píše:
ty ostatní tři (3585, 3610 a 3612) sedí na .08

Tak ja neviem, 3580/89 fotený ako dvojdverák, 3583 a 3592 detto, 3594 bez fotky ale so záznamom ako .10, 3600, 3607 a 3613 foto... Nenastala chyba?

letmech píše:
Za poslední rok se objevuje několik neurčitých vozů u DP Bratislava, které mají, SPZ (část), v.č., ale už né DP inv.č. (a v inv.č. nejsou mezery, které by mohli ty vozy vyplnit...), takže otázka co to je vlastně za vozy, odkud se čerpá, a jestli to nejsou třeba vozy z ČSAD Bratislava... Tím se zároveň začínají rozcházet počty vozů, mezi touto statistikou a jinými zdroji, (třeba imhd)

Áno, DPB je v procese. Ukázalo sa, že výdaj BA/BL/BAA nešiel tak priamočiaro ako to po starom odrážali zoznamy Ikarusov, takže to dá kus práce nejako zosúladiť zoznam evč bez špz voči zoznamu špz a v.č. bez evč. Provizórne riešenie je tých pár poloprázdnych kariet, aby sa dalo vyhľadať súvislosti. Medzičasom sa aj tak ukázalo, že ani dlhé roky uvádzaný výsledný počet Ikarusov v DPB nebol dobre spočítaný...
Zároveň v Bratislave funguje zaujímavé vodítko - DP a ČSAD neprihlasovali vozidlá v rovnaký deň. Navyše ČSAD Bratislava získal väčšinu štvordverákov až výmenným spôsobom počas 90. rokov, keď v Asku zostali neprebraté generálky do Ruska. Dovtedy mali ČSAD prioritu umiestniť nedostatkové štvordveráky do závodov s MHD, situácia sa akotak stabilizovala až dodaním 40ks jazdeniek z BKV na jar 89. Bohužiaľ Slovak Lines nefandil výskumu a so starou stanicou všetko šlo do kontajnera. Zároveň vlastné Ikarusy mali aj oba bratislavské chemické závody - a to už dnes asi nie je ako určiť.


Offline
108
01 črc 2016 11:20
fedos, letmech, Matěj: Teším sa, že vzniká šanca vylepšiť informácie o Ikarusoch 280.

Nechcem aby to znelo egoisticky, ale pri neistotách o rozsahoch výrobných čísel si to pokojne porovnajte s evidenciou dopravcov, tam sa na základe aj mojej analytiky aj znalostnej bázy ešte z čias ich premávky (podchytenej na dávno pustej md.net) podarilo dostať do toho systém.
fedos píše:
zda-li chápeme správně systém, že vzhledem ke kolísání výrobních čísel v porovnání s rokem výroby se každý rok začínalo číslovat od začátku?

Áno, rámy sa každý rok číslovali odznova, zároveň konkrétna várka čísel bola jedna verzia vyhotovenia rámu (ale nie nutne číselný podtyp, lebo podľa známych údajov zo sveta sú niekedy napr. medzi 280.10 primiešané dvojdveráky z NDR). Preto na e-d sú výrobné čísla ako xxxx/rok, ak to nekoliduje s inými údajmi o voze. Ak nejaký voz výrazne vybočuje zo svojej várky, môže ísť o GO výmenným spôsobom za voz z iného roku napr. v ČSAO Košice.
fedos píše:
280.08A - osobně jsem si to vždy vykládal jako vozy s automatickou převodovkou

Toto určite neplatí. To A je variant výbavy podtypu, podobne ako boli písmená abecedy neskôr pri 415, 435... Automaty pre ČSSR boli snáď len v 40ks 280.12 z roku 84. Označenie 280.08/A zrejme súvisí s použitím turbodúchadla, podľa zdrojov z DPB by /A-čkové mali byť všetky takto dodané vozy od zmeny počas roku 88 (znalejší nech doplnia). Papiere som nemal šancu naživo vidieť, ale na štítok sa A razilo bežne - napríklad 280 08/A 2832 88. Akurát sa to zrejme vytratilo buď už pri vystavovaní dokladov, alebo až pri digitalizácii. Nedá sa tomu vždy stopercentne veriť, aj mnohé 5xx z roku 88 majú zapísané ešte /87.

Takisto platí, ďalšie otázky kľudne aj do sz.


Offline
407
30 kvě 2011 22:12
letmech píše:
Ikarusy 280 se snažím už několik let zpracovávat z různých zdrojů do jedné statistiky. (biť ne zcela kompletně. Mne zajímá primárně vozidlo od "nova" a u prvního uživatel, popřípadě už jen nějak významná změna působiště. Nesleduji celou historii každého vozu)
Zatím se mi nepotvrdilo, že by interval výrobních čísel obsahoval v jedné souvislé řadě spolu .08 a .10. A vzhledem k tomu, kolik vozů s ev.č. je zaznamenáno, je to velmi nepravděpodobné. Zároveň jednotlivé série, byly vždy zařazovány u dopravců v podobném období a ta se u 280.10 a 280.08 často lišila. Takže pokud je známo v.č. a rok/měsíc zařazení jsou to poměrně dobrá vodítka. Doplňkově lze ještě porovnat s ostatními SPZ u daného dopravce, kdy se dá potvrdit rok, občas i měsíc (kvartál) zařazení.

Statistiky, jak online, tak i tištěné mají nějakou malou chybovost. Několik vozů má u sebe v.č. v "neplatném" tvaru. Některé vozy jsou mimo známé intervaly. A existuje i několik duplicit u v.č. v daném ročníku a typu. Nicméně i časem, už některé duplicity zmizeli, jelikož došlo mezitím k úpravě záznamu.


Zdravím vás zde mezi námi. To, co píšete zní velmi zajímavě a věřím, že spolupráce bude vítána a přínosna jak pro s-a, tak pro vás. Jednak bude dobré odstranit nějaké případné chyby už již zapsaných vozů a za druhé je pořád ještě dost Ikarusů, které zatím zapsané nejsou a tam doufám by mohlo být něco zajímavého i pro vás.

Zatím jsem byl kolegou Matějem poprosen, abych se zapojil do zdejší debaty a udělali jsme si jasno v nějakých základech jako třeba to, zda-li chápeme správně systém, že vzhledem ke kolísání výrobních čísel v porovnání s rokem výroby se každý rok začínalo číslovat od začátku? Druhá otázka se pak týká "modelu" 280.08A - osobně jsem si to vždy vykládal jako vozy s automatickou převodovkou, je to něco, co se vyskytuje poměrně často a to včetně různých oficiálních registrů, ale ty mnohdy obsahují různé blbosti...jednalo se o oficální označení od výrobce? Seznam v tuto chvíli zná pouze nějakých 22 kusů, až na jeden z roku 1989 a ačkoliv jde o jeden rok výroby, tak je tam dost velký rozptyl výrobních čísel, kdy část je trojmístná a další část poté už čtyřmístná a ještě ve dvou skupinách...čísloval se tento "podtyp" samostatně od 280.08? Pokud ano, jsou v tuto chvíli na s-a ty vozy nějak pomíchané (myslím jako 280.08 / 280.08A)?

Co se nás týká budeme se snažit chybějící vozy nějak přednostněji v dohledné době doplňovat ať se s tím dá pracovat, některé další, kde momentálně není dostatek informací přímo pro vytvoření karty pak zřejmě nějakou formou budeme sdělovat zde.


Offline
20
27 zář 2022 06:20
4ST 0703 je již od půlky dubna v červeno-šedém vizuálu PID.


Offline
117
20 črc 2020 21:55
Zaječí (okres Břeclav)
https://seznam-autobusu.cz/vuz/44303 - sice málokdy, ale provozní


Offline
420
20 bře 2013 21:06
Viko píše:
Matěj Stach: určite áno.

Inak, nedávno boli dopisované aj teplické Ikarusy, to by sa tiež dalo spresniť na podklade knihy 100 let městské dopravy (viem poslať odpis do sz, ak treba).


To bych poměrně ocenil, děkuji. K tomu materiály nemám.


Offline
7142
27 úno 2010 07:40
Zapsáno, díky.


Offline
20
27 zář 2022 06:20
3SB 1457 již zpět v provozu v novém vizuálu PID a se zmodernizovaným interiérem.


Offline
4
28 dub 2024 14:04
Matěj Stach píše:
letmech: Předělám a moc děkuju! Tohle vychází z registru vozidel a také mi to přišlo divné, ale nechal jsem si to jen do interní poznámky.

Není za co, když budu moci, doplním rád.

Matěj Stach píše:
Mmch. tyhle budou také podle Tebe .10? https://seznam-autobusu.cz/seznam?iddop ... typ=280.08 Tyhle drobné Ikarusy jsou pro mne okrajová záležitost.

U těchto čtyř jeden bude .10 a to v.č. 2849,
ty ostatní tři (3585, 3610 a 3612) sedí na .08

Ikarusy 280 se snažím už několik let zpracovávat z různých zdrojů do jedné statistiky. (biť ne zcela kompletně. Mne zajímá primárně vozidlo od "nova" a u prvního uživatel, popřípadě už jen nějak významná změna působiště. Nesleduji celou historii každého vozu)
Zatím se mi nepotvrdilo, že by interval výrobních čísel obsahoval v jedné souvislé řadě spolu .08 a .10. A vzhledem k tomu, kolik vozů s ev.č. je zaznamenáno, je to velmi nepravděpodobné. Zároveň jednotlivé série, byly vždy zařazovány u dopravců v podobném období a ta se u 280.10 a 280.08 často lišila. Takže pokud je známo v.č. a rok/měsíc zařazení jsou to poměrně dobrá vodítka. Doplňkově lze ještě porovnat s ostatními SPZ u daného dopravce, kdy se dá potvrdit rok, občas i měsíc (kvartál) zařazení.

Statistiky, jak online, tak i tištěné mají nějakou malou chybovost. Několik vozů má u sebe v.č. v "neplatném" tvaru. Některé vozy jsou mimo známé intervaly. A existuje i několik duplicit u v.č. v daném ročníku a typu. Nicméně i časem, už některé duplicity zmizeli, jelikož došlo mezitím k úpravě záznamu.

Viko píše:
Matěj Stach: určite áno.

Inak, nedávno boli dopisované aj teplické Ikarusy, to by sa tiež dalo spresniť na podklade knihy 100 let městské dopravy (viem poslať odpis do sz, ak treba).

Skoro polovina Ikarusů 280 byla zařazována v ČSSR k DP. U 280.08 to bude tvořit kolem 85% dodaných vozů. DP jsou statisticky pokryté lépe, nicméně čím menší DP, množství dat klesá. Lze říct, že z těch 85% je možné u DP určit cca 99% vozidel. Zbylé 1% zatím nejspíš neznáme. A to jsou třeba právě i ty Teplice... Dále Děčín, Most, Ústí je také spíš povrchně zaznamenané (ale počtem kusů asi kompletní, ale nikdy neříkej nikdy viz dále DPČB a DP Bratislava), celkově ty severní Čechy.
Možná něco chybí z prvních 280.08 u DPČB..., kde se teď objevil nedávno jeden vůz ročník 1980, pak je mezera až do 1983 a následují "masové" dodávky, takže otázka: byl v tom roce 80 dodán jen jeden vůz? 81-82 nic nedodáno?
A za poslední rok se objevuje několik neurčitých vozů u DP Bratislava, které mají, SPZ (část), v.č., ale už né DP inv.č. (a v inv.č. nejsou mezery, které by mohli ty vozy vyplnit...), takže otázka co to je vlastně za vozy, odkud se čerpá, a jestli to nejsou třeba vozy z ČSAD Bratislava... Tím se zároveň začínají rozcházet počty vozů, mezi touto statistikou a jinými zdroji, (třeba imhd)...

Já k Teplicím jednu statistiku nakonec "vyšťoural" na ČNDS, ale otázka, zda je kompletní a navíc je dost strohá. Ročník 1989 (3ks) a vůz ev. č. 60 budou zřejmě provázány s vozy DP Děčín.

P. Haluza píše:
Určitě 280.10, pokud teda ČSAD Brno nemělo nějaký měšťáky.

Nejspíš mít mohlo, minimálně ty tři vozy zmíněné výše na 280.08 sedí. Určitě není rovnítko mezi tím, že ČSAD neprovozovalo MHD = nedostávalo 280.08. Jen namátkou, rok 1974: ČSAD Praha-Klíčov, dostalo 5-8 kusů 280.08, na linky do Brandýsa. Smíchov, min. tři na linku do Zbraslavi. Minimálně jeden 280.08 z první dodávky zachycen v roce 1975 v provozovně ČSAD Ostrov. LMS

Dále jeden 280.08 jezdil mimo MHD třeba u ČSAD Kladno. U ČSAD Teplice také jezdili i 280.08, i když závod žádnou MHD nejezdil. ČSAD Plzeň-sever, také. Podobné to bylo v oblasti Karviná/Havířov/Ostrava. U ČSAD Bratislava jsou evidovány také. Takže i u ČSAD Brno mohli 280.08 jezdit v linkové dopravě.


Offline
108
01 črc 2016 11:20
Matěj Stach: určite áno.

Inak, nedávno boli dopisované aj teplické Ikarusy, to by sa tiež dalo spresniť na podklade knihy 100 let městské dopravy (viem poslať odpis do sz, ak treba).


Offline
420
20 bře 2013 21:06
letmech: Předělám a moc děkuju! Tohle vychází z registru vozidel a také mi to přišlo divné, ale nechal jsem si to jen do interní poznámky.

Mmch. tyhle budou také podle Tebe .10? https://seznam-autobusu.cz/seznam?iddop ... typ=280.08 Tyhle drobné Ikarusy jsou pro mne okrajová záležitost.


Offline
2802
01 črc 2006 22:24
Bedřichovice
Určitě 280.10, pokud teda ČSAD Brno nemělo nějaký měšťáky.


Offline
4
28 dub 2024 14:04
Zdravím

https://seznam-autobusu.cz/vuz/120517
https://seznam-autobusu.cz/vuz/120516
https://seznam-autobusu.cz/vuz/120434

Tři nově přidané Ikarusy 280 ČSAD Brno.
Vozy uvedeny jako typ 280.08. Nicméně při porovnání s ostatními známými vozy Ikarus 280 dodanými do ČSSR (i s ostatními
evidovanými "bratry" přímo u ČSAD Brno), odpovídají parametry "výrobní číslo/rok výroby/rok(+měsíc) zařazení" typu 280.10.


Offline
2802
01 črc 2006 22:24
Bedřichovice
Podle umístění nápisu na levém boku to vypadá spíš na HKB 32-01.


Offline
2802
01 črc 2006 22:24
Bedřichovice
https://seznam-autobusu.cz/dokumentacka/93690
https://seznam-autobusu.cz/dokumentacka/93691
Není to stejný vůz. Na první fotce je patrně CR 86-46 nebo nějaká jiná s malou Rábou vzadu.


Offline
186
25 kvě 2020 08:33
https://seznam-autobusu.cz/vuz/23706
Od 4/2024 bez CVR.


Offline
7142
27 úno 2010 07:40
Vyřídím v sobotu v Řečkovicích. :D


Offline
Uživatelský avatar

474
31 črc 2015 19:56
Kladno
Taky Luďka zdravím. e_smile


Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 9525 ]  Přejít na stránku 1, 2, 3, 4, 5 ... 381  Další

Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Jirka R. a 3 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Přejít na:  
Právě je 05 kvě 2024 21:44
Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Fórum běží na systému phpBB
Pro BMHD.cz vytvořil mceza | © 2011-12 [mceza.com]