Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata



Odpovědět na téma Stránka 26 z 110    Přejít na stránku Předchozí  1 ... 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29 ... 110  Další
Autor Zpráva
Offline
Uživatelský avatar

1577
11 lis 2008 15:56
Hodonín, zóna 900 IDS JMK
Ty si prostě nedáš pokoj, že ne. I kdyby ten samotný terminál byl schopen pojmout 100 busů za hodinu, okolí na takový provoz prostě připraveno není a nikdy nebude. A je to tak dobře, protože centrum města nemá být určeno pro dálkové autobusy. Ty mají svůj terminál o cca. půl kilometru jižněji, kde se s jejich provozem počítá.
Ostatně, věřím tomu, že kdyby ke Grandu jezdil kdokoliv jiný, než velkohubý Radim, tak už se dávno zakáže vjezd autobusů mimo MHD (a možná NAD za vlaky, i když ani ta tam nutně jezdit nemusí) na Nádražní a autobusák předělají např. na parkoviště, stanoviště taxíků nebo třeba právě na zastřešené stanoviště NAD, s garantovanými místy pro záložní autobusy DPMB. Jenže Jančuru si proti sobě nikdo poštvat nechce.

_________________________________
Zákaz kouření není zádná sranda!

Ares: To nejlepší z Irisbusu ;-)


Offline
Prznitel češšššššštiny
Uživatelský avatar

Prznitel češšššššštiny
1977
07 dub 2006 09:03
Couvací kameru už dnes má snad každý slušnější bus. Pilovitá stání měl i autobusák u grandu, to by byla cesta zkapacitnění tohoto terminálu. Mmch možná by někdo informovanější dohledal, kolik spojů odsud odjíždělo před zrušením. Pak by se vidělo, zda to místo má dostatečnou kapacitu,m nebo ne,


Offline
2843
23 říj 2012 11:06
na křížení trolejbusu 25 s devítkou
Kusá nástupiště konkrétně kde? Zvonařku znám jen rámcově a vím, že jsou na ní ostrůvky s několika řadama stanovišť, což mi přijde v pořádku.
Co se couvání týče, proč to třeba v Blansku na terminálu Ids Jmk jde a v Brně ne? Přece předpisy pro kolaudaci nádraží jsou stejné v obou městech a namontovat couvací kamerku do busu přece nestojí sto tisíc, že by se tomu měl někdo bránit.
Přivedení šaliny po Plotní mi nepřijde jako moc velké zatraktivnění Zvonařky, atraktivitu možná přináší až ten fakt, že šalina propojí bez přestupu Zvonařku, hlavní vlakové nádraží a Českou, možná by v tomhle měl SJKD (případně v tramvajové formě jako lehčí metro) svůj přínos.

_________________________________
Jaro, léto, podzim a zima: nejlepší podnební pás.


Offline
7338
27 úno 2010 07:40
Tak ja jsem to vztahoval k soucasne Zvonarce, kde by ten pohyb nejen hrozil, ale byl by i pochopitelny.


Offline
61
13 zář 2016 09:04
MartinV: tak jedna věc je, že by tam lidi být neměli, druhá věc je, že u nás nejsou po této stránce lidi dvakrát ukáznění - však tam ten autobus jen stojí, tak si zkrátím cestu, však se nic neděje...

A kdyby se nedejbože něco stalo, tak by to šlo pravděpodobně k tíži řidiče - měl předvídat, přesvědčit se, atp.


Offline
Uživatelský avatar

6976
15 dub 2008 16:23
Žlutý kopec
...ale couvat v mistech, kde hrozi pohyb lidi za autobusem, je pekne o hubu...
Pochopitelně by v takovém místě lidé neměli co dělat. Město srovnatelné velikostí je třeba Göteborg, kde takové nádraží mají. Plocha parkoviště i stanovišť je pro smrtelníka uzavřená. Ale nepopírám, že to u nás nemusí fungovat.

Jen mi přijde, že by s tím nemusel být problém (pokud ho člověk hledá, vždycky se něco najde).


Offline
7338
27 úno 2010 07:40
Proboha, jen to ne. Tohle je realizovatelne na nadrazi typu Ceske Budejovice, kde se lidi za autobus nemaji jak dostat, ale couvat v mistech, kde hrozi pohyb lidi za autobusem, je pekne o hubu.
Nad nejakou rekonstrukci Zvonarky se nicmene muzu jen pousmat.


Offline
Uživatelský avatar

6976
15 dub 2008 16:23
Žlutý kopec
Na Zvoncu je více možností, jak místo zlepšit. Jedno z nich se už snad v příštích letech realizuje (přivedení šaliny), další možná někdy v budoucnu, pokud bude vůle. Možná jsem to tu psal, už nevím: díky zastávce tramvaje přímo vedle nádraží by nebylo od věci investovat do odbavovací haly, aby nepřipomínala období 50 let zpět, ale byla opravdu odbavovací halou (zázemí pro cestující, zázemí pro řidiče, obchody, sociální zařízení atp. pod jednou střechou).
Na opačné straně od šaliny by mohla vzniknout kusá nástupiště (kdy autobus při odjezdu vycouvává), čímž by opět odpadla nutnost trajdání, když mi jede bus z druhé strany ÚAN.


Offline
Uživatelský avatar

Administrátor
2499
28 lis 2007 23:00
Brno
goldfinger píše:
Jedna šalina Zvonařku nezatraktivní.


To si povíme za 3 roky až bude hotovo.

_________________________________
Smyslem života je, aby byl rozum a instinkt v rovnováze.


Offline
61
13 zář 2016 09:04
Jedna šalina s dobrým intervalem projíždějící oba hlavní uzly (Hlavas a Česká).

Hlavní tragédie Zvonařky je cesta od šaliny k nástupištím, což nyní odpadne.


Offline
Prznitel češšššššštiny
Uživatelský avatar

Prznitel češšššššštiny
1977
07 dub 2006 09:03
Jedna šalina Zvonařku nezatraktivní.


Offline
Uživatelský avatar

Administrátor
2499
28 lis 2007 23:00
Brno
Zvonařka ještě zažije velkou renesanci, až bude za tři roky hotová Plotní a zastávka šaliny bude přímo u autobusáku.

_________________________________
Smyslem života je, aby byl rozum a instinkt v rovnováze.


Offline
Prznitel češšššššštiny
Uživatelský avatar

Prznitel češšššššštiny
1977
07 dub 2006 09:03
Někam, kde je MHD. Ať se dívám kterýmkoli směrem, žádné jiné vhodné místo, které by splňovalo tyto parametry, nevidím. Teda kromě veleodporné Zvonařky.

Místa na upgrade terminálu je teoreticky dost. Spěšninová podatelna už se nevyužívá a kdyby se chtělo, může tam klidně vyrůst několikapatrový objekt jako např. nádraží v Tel Avivu. Každý příjezd do centra je svým způsobem složitější, ale je to vyváženo komfrotem (dostupností), která je na tomto místě bezkonkurenční včetně návaznosti na vlaky. Takže dokud bude rola stát tam, kde je teď, nemá smyslu cokoli vymýšlet s grandem (kromě jeho vylepšení).


Offline
Uživatelský avatar

1577
11 lis 2008 15:56
Hodonín, zóna 900 IDS JMK
Goldginger: A kde je psáno, že musí Jančura jezdit na ÚAN? Klidně ať si jezdí někam jinam, kde je MHD a kam ho pustí. Případně ať si nějaký ten terminál sám postaví. Ale terminál u Grandu nesplňuje základní představy o dopravním terminálu 21. století a jeho zrušení, ať už pro linkovou dopravu, nebo pro MHD, byl jeden z nejrozumnějších kroků, které se v Brně v minulosti udělali. Naopak, jeho udržování kvůli Jančurovým busům, je to nejhorší, co se v Brně dělá. Přitom by se místo toho dalo udělat tolik rozumnějších věcí a to i při zachování té, pro mě nesmyslně, památkově chráněné betonové ohyzdnosti.

_________________________________
Zákaz kouření není zádná sranda!

Ares: To nejlepší z Irisbusu ;-)


Offline
Uživatelský avatar

Moderátor
6180
11 dub 2010 15:05
Juliánov
Právě, nádraží u grandu chybí tolik základních věcí, které ani nejsou prakticky vybudovatelné, že je nesmysl uvažovat o jeho obnově. Soudruzi dobře věděli, proč ho zrušili.

_________________________________
Šotouš bez foťáku, je jako tělo bez duše. :-)

"fejsbůk" BMHD.cz


Offline
7338
27 úno 2010 07:40
Mne by tam nadrazi nevadilo, pokud by tam byl rozumny prijezd, vyjezd, zazemi, odstavna plocha atd. Nic z toho tam neni.


Offline
Prznitel češšššššštiny
Uživatelský avatar

Prznitel češšššššštiny
1977
07 dub 2006 09:03
Robert: Tvému přístupu se říká sociální inženýrství. Autobusák byl u grandu od nepaměti, památkově chráněná skořepina stěží umožní něco jiného, než zase terminál pro busy (vím, architekti by tam dali i open air tržniícii). Argument se Svoboďákem je absurdní.
Nerozumím ale snaze ostrakizovat dálkové busy a snažit se je vyhánět do míst, kde není pořádná návaznost na MHD (a ani po přeložce šaliny do Plotní se výrazně nezlepší.
Peno: Mám trošku jiné poznatky o národnostním složení ve žlutých busech, ale to není podstatné. Souhlasím, že se RJ asi podaří navýšit počet vlaků na hlavní destinaci (otázkou je, jak dlouho to potrvá, bo kapacita štreky), ale těch zbývajících spojů se mi pár nezdá. Mezinárodní linky včetně Vídně, Ostrava, Zlín, České Budějovice, to není zrovna málo.
Hrůzou bych se zdráhal současný stav nazývat, i když má do ideálního stavu daleko.


Offline
Uživatelský avatar

1577
11 lis 2008 15:56
Hodonín, zóna 900 IDS JMK
goldfinger píše:
Peno: Nepatříš náhodou k podporovatelům vyloučení IAD z Nádražní? Nevybavuju si, že by se kdy terminál u grandu využíval pro M[b]HD[/b].Trošku Ti uniká rozdíl mezi městskými a dálkovými busy. Zkrácení městských bus linek bylo provedeno kvůli souběhu s kolejovou dopravou.

Obávám se, že ten rozdíl uniká spíš tobě. A ona i ta dálková autobusová doprava má souběh s kolejovou, ať už od Vídně, nebo od Prahy.
A ne, nejsem pro úplné vyloučení aut z Nádražní, protože to by v současné době způsobilo víc škody, než užitku. Nicméně opravdu není nutné, aby tam tu dopravu ještě zahušťovala hromada autobusů.

goldfinger píše:
Chápu, že někomu žluté busy nevoní, ale majitel si vybral ideálně dostupné místo, které je v bezprostřední návaznosti na vlak na nejmíň 11 (denních) linek MHD a vyhovuje cestujícím a nevidím jediný důvod, proč mu házet klacky pod nohy. Žluťákem do Vídně i cajzlohradu jezdí spousta cizinců a ty bych raději na Zvonařku netahal.

Nikoliv, cizinci jezdí většinou vlakem. Autobusem jezdí většinou našinci. A já jsem jezdíval na ÚAN dlouhá léta pravidelně a ještě i dnes tam občas jedu a nemám pocit, že by mi to způsobilo nějakou psychickou újmu.
Nicméně zrušení Grandu je stejně jen otázka času, protože až Jančura navýší počet vlaků mezi Prahou a Brnem, autobusy stejně zruší a kvůli těm pár busům do jiných směrů, se mu už nevyplatí platit pronájem toho placu :wink: Proto je taky v současné situaci naprostý nesmysl se vůbec bavit o nějakém rozšíření té hrůzy. Tuplem na úkor parkovacích míst, kterých není v centru nikdy dost. Spíš bych naopak parkovací místa přidal, na úkor toho autobusáku. Alespoň dokud zůstane vlakové nádraží v současné poloze. Pak už možná potřeba nebudou. Ale do té doby je každé parkovací místo v této oblasti ceněno zlatem.

_________________________________
Zákaz kouření není zádná sranda!

Ares: To nejlepší z Irisbusu ;-)


Offline
7338
27 úno 2010 07:40
A kdyby lidi chteli, aby to jezdilo ze Svobodaku, taky budes hykat nadsenim? Lidi to chteji, tak to zavedeme, i kdyz je to z dopravniho hlediska blbost?


Offline
Prznitel češšššššštiny
Uživatelský avatar

Prznitel češšššššštiny
1977
07 dub 2006 09:03
Proč Vám ten terminál u grandu tak leží v žaludku? Když je přetížený, tak to signalizuje zájem o něj a měly by se hledat cesty, jak jeho kapacitu zvýšit, třeba zrušením příčných parkovacích stání podél Benesovy.Parkoviste je kousek na výjezdu.Fakt jak z Járy Cimrmana hospoda na mýtince.

Zkuste se zeptat cestujících, zda by raději jezdili na Zvonarku nebo nevim kam. Nechci za nikoho mluvit, ale úplně staci, ze i ČSAD vypracovalo některé spoje od grandu. Proč asi?


Offline
1093
09 lis 2006 18:16
qwasar: Jak už tu bylo zmíněno, v případě odsunu bude autobusák přesunut pod vlakové nádraží. Tam by tomu nemělo nic bránit. Troufnu si tvrdit, že v případě přisunuté varianty se o tom bude ještě dlouze diskutovat. Protože bude nárůst IAD a autobusů do centra.
goldfinger: Grand byl hlavní autobusák pro MHD, dokonce ještě teď patří DPMB. Autobusy byly přesunuty na dnešní Úzkou. Ano, je vtipné, že se MHD odsunula, aby se tam za pár let vrátily dálkové busy.
A ohledně nádraží u Grandu, myslím, že bude stačit, aby někdo dal udání (nebo někoho něco zajelo), že autobusy nechávají lidi vystupovat tam, kde nemají (protože je autobusák zasekaný) a bude po problému. Tam dochází k porušování předpisů každý den.


Offline
Prznitel češšššššštiny
Uživatelský avatar

Prznitel češšššššštiny
1977
07 dub 2006 09:03
Peno: Nepatříš náhodou k podporovatelům vyloučení IAD z Nádražní? Nevybavuju si, že by se kdy terminál u grandu využíval pro M[b]HD[/b].Trošku Ti uniká rozdíl mezi městskými a dálkovými busy. Zkrácení městských bus linek bylo provedeno kvůli souběhu s kolejovou dopravou.

Chápu, že někomu žluté busy nevoní, ale majitel si vybral ideálně dostupné místo, které je v bezprostřední návaznosti na vlak na nejmíň 11 (denních) linek MHD a vyhovuje cestujícím a nevidím jediný důvod, proč mu házet klacky pod nohy. Žluťákem do Vídně i cajzlohradu jezdí spousta cizinců a ty bych raději na Zvonařku netahal.

Nota bene časné ranní nebo pozdní večerní příjezdy mívají těsnou návaznost na rozjezdy a to by se Zvonařkou padlo.


Offline
7338
27 úno 2010 07:40
Prave jsem dorazil s Flixbusem z Prahy, tak jsem si nadrazicko omrknul. Vyjezd za Tuzex opravdu zakazany neni, nicmene je tam omezeni do 3,5 tuny a ulice ve stavajici podobe urcite neni pro prujezd autobusu pouzitelna.


Offline
1792
04 bře 2012 23:26
Nic jako silně naddimenzované nádraží se stavět nebude.
Něco jako spojení pomocí MHD těchto nádraží…? Hm? Ano, tohle by se mělo stavět a je to řešení na nějaké přestupy.

_________________________________
1901 – 1919 = 13TA (ty špatný)
1920 – 1949 = 13TB (ty dobrý)


Offline
79
13 úno 2012 18:04
Trivia fact: V odsunuté variantě by trasa pěšího přestupu z vlaku na Zvonařku byla pouze o cca 25% kratší než v současné poloze (450m vs. 600m). Měřeno na střední délku nejbližšího podchodu. V případě kolejí pro VRT a kusých kolejí na východním zhlaví by pak délka pěšího přestupu byla dokonce až 650m! To vše kvůli silně naddimenzovanému kolejišti a jeho zcela nevhodné konfiguraci.

Samozřejmě nikomu neupírám víru v to, že součástí investice SŽDC by byla i výstavba nového ÚAN blíže odsunutému nádraží, nicméně i v tom případě by přestupní vazba z jižní skupiny nástupišť měřila 350-450m.

Pro srovnání - délka pěšího přestupu mezi VRT kolejemi (8. nástupiště) a metrem v Praze hl.n. je cca 250m.


Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.


Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 2737 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29 ... 110  Další

Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Přejít na:  
Právě je 24 lis 2024 05:55
Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Fórum běží na systému phpBB
Pro BMHD.cz vytvořil mceza | © 2011-12 [mceza.com]