Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata



Odpovědět na téma Stránka 18 z 145    Přejít na stránku Předchozí  1 ... 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21 ... 145  Další
Autor Zpráva
Offline
Uživatelský avatar

496
31 led 2011 13:46
Fantomas píše:
Myslel jsem třeba něco takového. Je to moc velká šoto-fantasmagorie? 13 km trati v polích. Na obou koncích by se to dalo napojit i na opačný směr, takže by šlo projet i ze západu na východ a další kombinace (pokud by se ještě dodělal triangl u křižovatky D1 x I/52), ačkoliv předpokládám, že hlavní směr je sever-jih.

mně to připadá jako velká fantasmagorie.

Nestačila by jen krátká propojka v železničním brownfieldu v Horních Heršpicích?
https://mapy.cz/turisticka?mereni-vzdal ... 4NfjUN1fUn

_________________________________
*** I am a signature virus. Please help me spread by copying me into your signature.


Offline
101
13 zář 2007 19:58
goldfinger píše:
NTM je jenom od Cejlu na jih, severní část z ÚP vypadla, bo by se kvůli ní zbourala půlka Staré a Traubovy. Takže kudy by vedly ty trajfy ze Žabin?


NMT "je" v návrhu ÚP od jihu po křižovatku Bratislavská x Příční. Trolejbusy dál vede částí zobousměrněné Bratislavské a Příkopu. V rámci aktuálních změn se ale spíš počítá za Cejlem s MHD spojkou mezi NMT a Ponávkou a dále opět obousměrně Příkopem.

https://1gr.cz/fotky/idnes/20/063/cl8h/ ... _plnek.JPG


Offline
808
25 led 2006 09:46
zatímco argumentace nákladní dopravou je jednoznačně relevantní, argumenty, že k novému nádraží by nevedla kloudná dopravní obslužnost jsou dost laciné (řadil bych je hned na druhé místo za motivaci ODS s pozemky). Ten Starý Lískovec je úplně jiná situace - doprava měla vést obydleným územím a nastalo typické NIMBY. Proti tomu okolí plánovaného nového nádraží je pustina a to je naprosto nesrovnatelná situace. Každopádně nové nádraží narazí hlavně na aktuální ekonomickou realitu, takže je dost možné , že se ho nedožije ani zdejší kindermafie.[/quote]

O tom, že bude v Lískovci železniční zastávka s terminálem MHD se mluví nějakých 10-15 let. Ta ulice tam byla budována s tím, že tudy MHD pojede. Pak přišla verze, že postavené domy nemají protihlukové omítky, takže tam pojede jen trolejbus. Nyní se má dělat nová komunikace za baráky. A zatímco zastávka už bude hotová, na terminálu se ani nekoplo. Prostě se na to město vykašlalo. Proč to nebylo připraveno a nezačalo se stavět zároveň se zahájením modernizace trati? A s odsunutým nádražím by to dopadlo stejně - plno keců a skutek utek.


Offline
Uživatelský avatar

1342
17 črc 2010 21:41
Krno
TMB píše:
vybudování alternativy jinudy je ještě nereálnější, než samotný odsun. I kdyby k tomu nakonec jednou muselo dojít, tak se zpožděním desítek let a za mnoho dalších desítek miliard. To už by byl přínosnější ten severo-jižní diametr pro osobní dopravu.

Myslel jsem třeba něco takového. Je to moc velká šoto-fantasmagorie? 13 km trati v polích. Na obou koncích by se to dalo napojit i na opačný směr, takže by šlo projet i ze západu na východ a další kombinace (pokud by se ještě dodělal triangl u křižovatky D1 x I/52), ačkoliv předpokládám, že hlavní směr je sever-jih.

_________________________________
Ano, jsem to já, Fantomas...


Offline
Prznitel češšššššštiny
Uživatelský avatar

Prznitel češšššššštiny
1975
07 dub 2006 09:03
xcav8 píše:
Hlavně že koukám na připravovaný územní plán a městská třída tam je.
Tebe je tu pro tohle fórum škoda, měl jsi jít do politiky.

NTM je jenom od Cejlu na jih, severní část z ÚP vypadla, bo by se kvůli ní zbourala půlka Staré a Traubovy. Takže kudy by vedly ty trajfy ze Žabin?


Offline
Uživatelský avatar

9290
10 čer 2004 11:19
Mno nový nádraží...
Starý nádraží 4 koleje a rozjezd do 6 směrů.
Nový nádraží 2 koleje 2 směry

Navíc několik křižovatek . A pokud se mimo plán nevytvoří expres linky, který by nádraží vynechávaly a jely přes stávající, tak pro většinu cestujících to bude solidní prodloužení přepravy. Každej den 2x navíc 5-10 minut. To je za rok solidní ztráta času. Navíc se nepočítá s vícenákladama na navýšené vozokm, s navýšením vozového parku, s dalšíma řidičema. S tím související nutnost nové vozovny. Úplně stejnej případ jsou tu plánovaný trolejbusový tratě.


Offline
Uživatelský avatar

Administrátor
2497
28 lis 2007 23:00
Brno
Hlavně že koukám na připravovaný územní plán a městská třída tam je.
Tebe je tu pro tohle fórum škoda, měl jsi jít do politiky.

_________________________________
Smyslem života je, aby byl rozum a instinkt v rovnováze.


Offline
Prznitel češšššššštiny
Uživatelský avatar

Prznitel češšššššštiny
1975
07 dub 2006 09:03
Optimismus je krásná věc, ale občas neškodí zdravá dávka realismu. Jak dlouho trvalo, vlastně pořád trvá napojení Zvonařky na MHD? Šalina po Plotní ještě neprojela. Okolí Rosické je pustinouk, pravda, ale na sever už je civilizace - křižovatka na Nových sadech, u viaduktu a jinudy se MHD na Rosickou přivést nedá. Nejzábavnější je trasování trolejbusů, které mají jet po Nové městské třídě, co z územního plánu vypadla, takže by se mezi 28.10. a Cejlem v jednom směru asi teleportovaly.


Offline
Uživatelský avatar

3221
14 čer 2004 18:56
blekfild
TMB píše:
Řekl bych, že přístup města k budování terminálu u zastávky Starý Lískovec je skutečně charakteristickým příkladem, jak to dopadne s obsluhou odsunutého nádraží. Bude se chodit pěšky do centra kolem Vaňkovy nebo na tramvaj v Plotní ulici.


zatímco argumentace nákladní dopravou je jednoznačně relevantní, argumenty, že k novému nádraží by nevedla kloudná dopravní obslužnost jsou dost laciné (řadil bych je hned na druhé místo za motivaci ODS s pozemky). Ten Starý Lískovec je úplně jiná situace - doprava měla vést obydleným územím a nastalo typické NIMBY. Proti tomu okolí plánovaného nového nádraží je pustina a to je naprosto nesrovnatelná situace. Každopádně nové nádraží narazí hlavně na aktuální ekonomickou realitu, takže je dost možné , že se ho nedožije ani zdejší kindermafie.

_________________________________
přeprava šotoušů je povolena pouze ve schránkách s nepropustným dnem


Offline
808
25 led 2006 09:46
Zastánci varianty odsunutého nádraží jednoduše s nákladní dopravou moc nepočítali a problém nedostatečné kapacity uzlu si nechtěli připustit. Zrušení nákladního průtahu je opravdu asi největší průšvih a vybudování alternativy jinudy je ještě nereálnější, než samotný odsun. I kdyby k tomu nakonec jednou muselo dojít, tak se zpožděním desítek let a za mnoho dalších desítek miliard. To už by byl přínosnější ten severo-jižní diametr pro osobní dopravu.
Druhým problémem je pochopitelně adekvátní napojení MHD. Řekl bych, že přístup města k budování terminálu u zastávky Starý Lískovec je skutečně charakteristickým příkladem, jak to dopadne s obsluhou odsunutého nádraží. Bude se chodit pěšky do centra kolem Vaňkovy nebo na tramvaj v Plotní ulici.


Offline
Uživatelský avatar

1342
17 črc 2010 21:41
Krno
goldfinger píše:
https://www.idnes.cz/brno/zpravy/nove-nadrazi-brno-nakladni-doprava-vlaky-napor-zesnad.A201207_584485_brno-zpravy_krut

To je zase komedie... A vůbec, neexistuje nějaká studie na nákladní "obchvat" Brna? Přece nemusí jezdit nákladní vlaky přes centrum (spíš by byl žádoucí opak). Sice nemám tušení, kudy by tak mohl vést, ale oproti tomu přesunout za těžké love nádraží a pak zjistit, že se mi v Maloměřicích hromadí náklady jak Cimrmanovi v dole horníci, to mi přijde jako horší varianta.

_________________________________
Ano, jsem to já, Fantomas...


Offline
Uživatelský avatar

1082
22 pro 2008 22:51
PoŠuKov, 2. část
Cracatit: Co mám poslední přes půl roku staré informace, tak příprava terminálu není zatím "nikde". Ale rád se nechám vyvést z omylu. Každopádně do dostavby tratě až do Zastávky bude vůbec problém tam s něčím zastavit, i kdyby terminál byl. Jízdní doby na trati 240 jsou bez rezerv a časové polohy jsou fixované jak v Brně, tak v Zastávce a není moc časového prostoru pro přidávání zastavení.


Offline
2806
23 říj 2012 11:06
na křížení trolejbusu 25 s devítkou
Tak ona byla výluka obou kolejí minulý týden, kromě busu A/B na Zastávku jezdilo ještě K/I do Krumlova a Bránic plus cosi do Ivančic, takže určitě to jde a ani to není takový nářez jako výluka do Blanska.
Díky za odpověď, v diskusi u článku na Zdopravy to někdo označil na mapách, kde je těch 800 m nové dvoukolejky, takže opravdu zřejmě Střelice, i tak to přijde vhod.
Neví tu, prosím, někdo, jak daleko je příprava termnálu mhd a lávky přes Leskavu u zastávky Starý Lískovec?

_________________________________
Jaro, léto, podzim a zima: nejlepší podnební pás.


Offline
Uživatelský avatar

6616
21 pro 2005 17:01
Na Káčku se řešilo, že bude od prosince výluka obou traťových kolejí, protože to prý technicky nejde jinak udělat. A najednou to jde.


Offline
Uživatelský avatar

1408
29 dub 2006 12:26
Sebrowitz
Citace:
Celkem projde elektrizací 8,5 kilometru trati, na 0,8 kilometrech dojde ke zdvojkolejnění.

https://zdopravy.cz/obrazem-dvoumiliard ... ych-68235/


Tak to bude asi 800m na konci Střelic.

_________________________________
… účastníkům provozu v tomto pořadí důležitosti - chodci, veřejná osobní doprava, cyklisté, motorová vozidla.


Offline
52
16 lis 2018 09:17
Cracatit píše:
Takže bude dvoukolejka v téhle etapě až do Tetčic? To by bylo fajn.

Ne. Myslím si, že to je jen "příprava" na další etapu.


Offline
2806
23 říj 2012 11:06
na křížení trolejbusu 25 s devítkou
Takže bude dvoukolejka v téhle etapě až do Tetčic? To by bylo fajn.

_________________________________
Jaro, léto, podzim a zima: nejlepší podnební pás.


Offline
Prznitel češšššššštiny
Uživatelský avatar

Prznitel češšššššštiny
1975
07 dub 2006 09:03
https://www.idnes.cz/brno/zpravy/nove-n ... pravy_krut


Offline
Uživatelský avatar

435
10 bře 2006 08:34
u Gagarina, Armstronga a Remka
To je za Střelicema směrem na Omice, kde se už v rámci této etapy připravuje několik set metrů dvoukolejky.

_________________________________
Moravská národní obec - od roku 1985 Za Moravu!


Offline
1591
18 led 2009 10:06
Video: Z Brna zase do Zastávky. Na zrekonstruovanou kolej vyjely první vlaky

Moc hezky udělaný video. Tušíte někdo, co je ten poslední svah ja je na něm několik bagrů? Ostopovice?

_________________________________
Děkujeme, že používáte IDS JMK. Šetříte životní prostředí pro své děti.


Offline
2806
23 říj 2012 11:06
na křížení trolejbusu 25 s devítkou
Mouka: Ano, do Letovic. Bratránek v té době jezdil na VŠB-TUO a taky tím občas jel z Letovic do Třebové, tam rychlý přeskok na něco do Ostravy a pochvaloval si to. Nevím, co to bylo za propagační jízdy, ale pár jich určitě bylo. Jestli tak jezdilo Pendolino třeba tři měsíce podle pravidelného řádu, si nevzpomenu, fakt je to dávno.

_________________________________
Jaro, léto, podzim a zima: nejlepší podnební pás.


Offline
76
29 lis 2017 11:29
Zastavovat v Krpoli by se rozhodně hodilo, pro značnou část Brna by to byla celkem solidní kompenzace...Kolín bych klidně u většiny vlaků vypustil nebo dal na střídačku s Brodem, dnes taky EC staví v Pardubicích a buď v Kolíně nebo Třebové. Kdyby se v takovém případě dostal čas Krpole-Praha aspoň pár minut pod 3 hodiny, považoval bych to za přijatelnou ztrátu. Díky modernizaci D1 jsem se naučil vlak dost využívat (pokud jedu jen do Prahy a ne někam dál) a řekl bych, že takových lidí bude určitě víc. Byla by škoda, kdyby teď, když skončí modernizace ještě k tomu na rok dost výrazně zpomalil vlak a řada lidí si zase navykla na auto...Čím víc by jízdní doba převyšovala 3 hodiny, tím víc nás bude těch co sednou zpět do aut a nebo dokonce do autobusu, který mi je z duše nepohodlný, ale pokud by byl o hodinu rychlejší za stejnou cenu, tak asi není co řešit. Jančura by se toho jistě chytil a busy opět posílil.


Offline
449
24 lis 2017 11:40
michalk píše:
mnadenicek: Těch zhruba 2:40 plyne z tabulky s jízdními dobami po rekonstrukci všech úseků mezi Brnem a Kolínem. Přesné číslo si už bohužel nepamatuji, ale obecně současný rychlík by měl být schopen přijet do Brna o 15 minut dříve, než teď, a z Prahy odjet jako poslední vlak po budoucím uzlu v celou, tedy v nějakých X:12. Byla tam uvedena i jízdní doba potencionálního expresu (tu si nepamatuji, ale mám zafixováno, že stejně byla oproti Třebové o ničem) a expresu jedoucího dle Vk, u kterého jsem si zapamatoval, že až tady se to začne vyrovnávat. Mlhavě si vybavuji, že tu tabulku postoval někdo někde na káčku, ale možná taky jsem ji viděl někde jinde... No a samozřejmě, že ji nemůžu teď najít..


Škoda, to bych se rád podíval, je fakt, že jsem někde zaslechl, že to Správa počítá, ale otázka z čeho vychází, jaké jsou vstupní údaje. Jako obyčejný rychlíky s lokomotivou budou mít v dynamickém grafu rychlostí jiný čas než "mrštnější" soupravy (třeba 380+vagony vs. region/interpanter je rozdíl docela i při stejný povolený rychlosti - zvlášť, když to často zastavuje nebo právě zpomaluje v lokálních propadech rychlosti a rozjíždí se do stoupání a pendo bude mít dynamiku spíš jako panter; btw Panter se taky z tohoto důvodu víc hodí podle mě sem než přes třebovou). Netvrdím, že by to bylo nějak rychlejší, ale prostě velmi zajímavé. K plejádě argumentů, co jsem rozepsal ještě připojím poslení na misku vah - skoro půlka Brna by mohla jet z krpole, což je pro ně dalších 11minut k dobru. A také do budoucna, pokuď se postaví VRTka od Brna s napojením sjezdem u Velkého Meziříčí někde..i když pravda, to už asi budu v důchodě:)


Offline
Uživatelský avatar

6616
21 pro 2005 17:01
Cracatit píše:
Mouka: Díky za připomenutí. Táta tím občas jezdil do práce, když jako geodeti měli nějaké měření u Břeclavi, nebo tím jel párkrát do Letovic a pochvaloval si rychlejší jízdu do míst, kam by autem jel nesrovnatelně delší dobu.


Pendolinem do Letovic? :roll:


Offline
615
17 říj 2011 09:57
Brno-Bystrc
mnadenicek: Těch zhruba 2:40 plyne z tabulky s jízdními dobami po rekonstrukci všech úseků mezi Brnem a Kolínem. Přesné číslo si už bohužel nepamatuji, ale obecně současný rychlík by měl být schopen přijet do Brna o 15 minut dříve, než teď, a z Prahy odjet jako poslední vlak po budoucím uzlu v celou, tedy v nějakých X:12. Byla tam uvedena i jízdní doba potencionálního expresu (tu si nepamatuji, ale mám zafixováno, že stejně byla oproti Třebové o ničem) a expresu jedoucího dle Vk, u kterého jsem si zapamatoval, že až tady se to začne vyrovnávat. Mlhavě si vybavuji, že tu tabulku postoval někdo někde na káčku, ale možná taky jsem ji viděl někde jinde... No a samozřejmě, že ji nemůžu teď najít.

Naposledy, co jelo EC přes Vysočinu, mělo jízdní dobu 3:12 se zastavením Kolín, HavlBrod a Žďár. Bez Žďáru by to na současné infrastruktuře za ty 3 hodiny teoreticky mohlo dát, ale bude záležet, jak se to podaří napasaovat mezi další vlaky. Pokud bych si pokusil zavěštit, tak: Brno X:42, Krpole průjezd X:52 předjíždí ve špičce S3, Tišnov X:06, Křižanov X:26, Žďár X:41, Havl Brod X:04-05, Světlá X:17 (předjíždí R), Čáslav X:49, Kutná Hora X:55, Kolín X:03-04, Praha X:41. To zhruba sedí na ty tři hodiny.

Rozdělaný úsek Křižanov - Sklenné patří do mnou zmíněného úseku Křižanov - Žďár ;-), akorát jsem si nebyl z hlavy jist, jestli se dělá včetně stanic, nebo mimo.


Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 3617 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21 ... 145  Další

Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Přejít na:  
Právě je 26 zář 2024 06:51
Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Fórum běží na systému phpBB
Pro BMHD.cz vytvořil mceza | © 2011-12 [mceza.com]