Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata



Odpovědět na téma Stránka 16 z 145    Přejít na stránku Předchozí  1 ... 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19 ... 145  Další
Autor Zpráva
Offline
74
17 lis 2012 23:31
A ještě historické okénko:
JŘ 1992/1993, EC 9 Praha-Holešovice 17:16 - Brno hl.n. 20:12, naopak 8:59 - 11:57. Tedy rekonstrukce Praha - Kolín a dalších cca 60 km zbývající trasy zkrátila jízdní dobu o 3 minuty. Pravda, docela bych pochyboval, že tehdejší nejsledovanější nadvlak (kterému muselo jít všechno z cesty a při pouhém zahlédnutí výstrahy fírou se pomalu posílal dispečerák) měl přirážky k jízdním dobám dle dnešní metodiky. Naopak bych čekal, že dnešní jízdní doba takového teoretického nadvlaku by mohla být někde kolem 2:45.[/quote]

Jo, pamatuju si to. Otce jsem přesvědčil k cestě s tím z Prahy včetně nákupu nekřesťansky drahých jízdenek s EC příplatkem 60 Kč(s) na každého, abychom strávili hodinu a půl ve stojícím nadvlaku v Holešovicích čekáním na zpožděný EC Porta Bohemica z Německa, ze kterého přestoupili asi dva lidi :-) Vagony asi jako Bmz234 před rekonstrukcí - žádná klima, stahovací okna, ale nelámací dveře, což byl proti B pokrok :-) Měli jsme doma rakouský letáček jako reklamu na EC vlaky, kde psali, že jsou řazeny z "nových moderních rakouských klimatizovaných vozů", na které jsme se těšili. Z toho jsme si udělali představu, že Rakušák nám na tenhle nadvlak posílá největší šrot co má a už nás víckrát ani nenapadlo tím jet.


Offline
Prznitel češšššššštiny
Uživatelský avatar

Prznitel češšššššštiny
1972
07 dub 2006 09:03
Žluťák je hlupák. Na výluku nechává zastavení v Šimicích, které je při vedení přes vysočinu úplně k... ničemu, nezastaví v Kéniku a naopak zastaví v Kolíně (některými spoji, ale JD stejná s i bez). Takže jestli nenasadí na D1 busy, může počítat s úbytkem kaštanů. Možná si myslí, že chybějící jízdné nažene na servisu.


Naposledy upravil xcav8 dne 17 bře 2021 17:26, celkově upraveno 1
Vulgarismus.


Offline
615
17 říj 2011 09:57
Brno-Bystrc
Mouka: S trefováním do GVD souhlas, proto se taky vypustil "závlek" na hlavní nádraží v Praze, aby to bylo vůbec teoreticky stihnutelné. Ale detailně jsem to zatím neměl čas zkoumat, přiznávám se, že jsem docela zvědavý na sešiťáky těchto vlaků.
A ještě historické okénko:
JŘ 1992/1993, EC 9 Praha-Holešovice 17:16 - Brno hl.n. 20:12, naopak 8:59 - 11:57. Tedy rekonstrukce Praha - Kolín a dalších cca 60 km zbývající trasy zkrátila jízdní dobu o 3 minuty. Pravda, docela bych pochyboval, že tehdejší nejsledovanější nadvlak (kterému muselo jít všechno z cesty a při pouhém zahlédnutí výstrahy fírou se pomalu posílal dispečerák) měl přirážky k jízdním dobám dle dnešní metodiky. Naopak bych čekal, že dnešní jízdní doba takového teoretického nadvlaku by mohla být někde kolem 2:45.


Offline
Uživatelský avatar

6607
21 pro 2005 17:01
michalk:
Ještě doplním jízdy doby Brno hl.n. - Praha-Holešovice bez zastavení:
EC 172: 2:56
rj 256: 2:54
EC 173: 2:53
rj 257: 2:53

Tyto vlaky mají nějaký grafikonový čas, kdy vstoupí na území ČR a kdy jej opustí. Vzhledem k tomu, že je snaha tyto časy dodržet, nebudou mezi Brnem a Prahou nikde zastavovat, aby to vyšlo.


Offline
615
17 říj 2011 09:57
Brno-Bystrc
Vrátil bych se k loňské podzimní debatě o jízdních dobách Praha - Brno přes Vysočinu.
Prvně se musím trochu pochválit, že jsem na minutu přesně :shock: odhadl JD odklonů, jen jsem se o 3 minuty seknul v poloze.
Z citace odstraněny mezičasy.
michalk píše:
Pokud bych si pokusil zavěštit, tak: Brno X:42 ... Praha X:41. To zhruba sedí na ty tři hodiny.

Nebude to X:42-X:41, ale X:39-X:38

A teď k tomu důležitějšímu. Podařilo se mi dohledat jízdní doby po rekonstrukci všech úseků mezi Brnem a Kolínem. Studie proveditelnosti říká toto:
Expres jedoucí dle V130 (nyní používané soupravy): Brno - Praha bez zastavení 151 minut, expres jedoucí dle Vk (pendolino) bez zastavení 137,5 minuty. Jen pro úplnost přidám, že současná reálná jízdní doba pro V130 je přes Pardubice se zastavením v Pardubicích a České Třebové/Kolíně jsou 143 minuty (v aktuálních jízdních dobách je dost vaty pro stavby Poříčany - Pečky a zhruba 8 minut Č.Třebová - Brno kvůli správnému trefení se do Brna). Pokud si připočteme plánované úpravy na téhle trati (tunely Ústí - Choceň, DOZ Č.Třebová - Brno, kde se mají dělat i nějaké drobné přeložky oblouků u Opatova a Svitav pro dosažení konstantní V130=160 od Hradce nad Svitavou až po odb. Zádulka před Č.Třebovou), tak je jízdní doba o další 4+2 minuty kratší. Naopak při jízdě přes Vysočinu bych očekával jedno zastavení (nabízí se střídavě H.Brod a Kolín), tak bych očekával celkovou jízdní dobu o 3 minuty delší.

Suma sumárum:
Přes Vysočinu Brno - Praha 154 minut pro klasiky, 140,5 minut pro pendolino. Obsloužím pouze Havl.Brod s Jihlavou (zhruba 75 tis. obyv), které mají však do Prahy i Brna za humny D1, která bude rychlejší.
Přes Pardubice Brno - Praha 137 minut pro klasiky, 130 minut pro pendolino. Obsloužím Hradec a Pardubice (zhruba 200 tis. obyv) a oblast okolo Č. Třebové (zhruba 25 tis. obyv), obě hlavně kvůli vazbě na Brno, která je zatím (do dostavby D43) bezkonkurenční.
Obsluha Kolína by zůstala v obou variantách. Je to důležitý přestupní uzel pro relaci Brno - severní Čechy od Liberece až po Litoměřice/Ústí.
Pod čarou, rychlík přes Vysočinu v úseku Brno - Kolín dnes 169 minut, po reko 143,5 minuty.


Offline
Uživatelský avatar

6607
21 pro 2005 17:01
České dráhy mají novou opravárenskou halu, vejdou se do ní celé vlakové soupravy


Offline
487
07 úno 2006 10:26
Cracatit píše:
Když čtu další debatu v posledních příspěvcích, tak mě napadlo, proč vlastně Pindalíno nejezdí na něčem z Krakova nebo Varšavy do Vídně, zvlášť v situaci, kdy z původních párů fachá jen Košičan a nejezdí se snad ani do Frantovek/KV.


Protože o to zahraniční partneři z mnoha důvodů moc nestojí... + je jich málo a na dané relaci by byla moc kapacitní. PKP-IC si nakoupila svoje Pendolína (technicky odlišná), která se v loňském roce za značného ohlasu tisku i fandů schvalovala v ČR. Měla jezdit pro Ferdinadce do Vídně... a taky nejezdí. Ona by tam už před covidem vozila vzduch. Dnešní reálné vytížení... a v dohledné době to lepší nebude. :-(


Offline
2730
23 říj 2012 11:06
na křížení trolejbusu 25 s devítkou
Když čtu další debatu v posledních příspěvcích, tak mě napadlo, proč vlastně Pindalíno nejezdí na něčem z Krakova nebo Varšavy do Vídně, zvlášť v situaci, kdy z původních párů fachá jen Košičan a nejezdí se snad ani do Frantovek/KV.

_________________________________
Jaro, léto, podzim a zima: nejlepší podnební pás.


Offline
487
07 úno 2006 10:26
adam_r píše:
Jeden rok se jezdilo do Vidne, takze nejaka verze schvaleni pro Rakousko probehla (mozna ne plnohodnotna) a asi by se dala obnovit.


Otázka ani tak není kam smí pendolíno, ale kde na něj mají strojvedoucí partnerských dopravců zácvik. Ono by teoreticky mohlo jat dál za Břaclav. Jen by byl problém kdo by ho tam řídil... Za dané situace se partnerům za hranicí nevyplatí proškolovat tolik lidí, takže ho prostě na "své" síti nechtějí.


Offline
Uživatelský avatar

925
14 čer 2004 18:43
Brno - Bystrc
mnadenicek píše:
Kde všude je vlastně naše Pendo schváleno krom nás a na Slovači?

Jeden rok se jezdilo do Vidne, takze nejaka verze schvaleni pro Rakousko probehla (mozna ne plnohodnotna) a asi by se dala obnovit.


Offline
444
24 lis 2017 11:40
vlakofil píše:
Tak Pinďour by určitě měl potenciál stáhnout dost, může ale vůbec po těch starých kolejích mezi HavlBrodem a Kolínem jezdit rychleji? Navíc se ho těžko dá na ten rok implementovat do GVD, protože railjety a Metropolitana nenahradí, jedině těch několik původně vnitrostátních expresů mezi Prahou, Brnem a Břeclaví, co dělí ve špičce takt na půlhodinový, jejichž polohy už ale obsadil Jančura.


Kde všude je vlastně naše Pendo schváleno krom nás a na Slovači?


Offline
487
07 úno 2006 10:26
geograf píše:
Přibudou nějaké vlaky, které by zastavovaly v Tišnově?


Pokud bude covid a zadlužování veřejných financí pokračovat, bude se jen škrtat... :-( Další redukce je za dveřmi.


Offline
487
07 úno 2006 10:26
Cracatit píše:
Jenom bacha na ty dva páry Hungárky a Railjetu do Německa...
A souhlas s Prstem, Pindalíno by se na Vysočinu hodilo, i když pochybuju, že by stáhlo o moc víc času, ale průjezd Kolínem by byl fajn, aspoň takovejhle "nadvlak" by ho mohl dostat, když tam ostatní staví.


Žel zatím na Brodské je relativně málo verifikovaných úseků (...kde může pendolíno naklápět), takže efekt by nebyl tak zásadní. Navíc by byl velký problém se zajížděním za Břeclav. Kolín bych osobně tak nehaněl. Přece jen na koridoru bude hodně výluk a grafikon i covidem dosti proředěný. Dnes už dávno zastavovaní neznamená +5 a více. Spíše je to nasazení vhodné moderní techniky. Přece jen i ta Avala před lety... řady 350 či 362 nejsou zrovna vhodné stroje na krátké jízdní doby v "horském" prostředí v 21. století.


Offline
24
22 dub 2010 00:09
Přibudou nějaké vlaky, které by zastavovaly v Tišnově?


Offline
74
17 lis 2012 23:31
Tak Pinďour by určitě měl potenciál stáhnout dost, může ale vůbec po těch starých kolejích mezi HavlBrodem a Kolínem jezdit rychleji? Navíc se ho těžko dá na ten rok implementovat do GVD, protože railjety a Metropolitana nenahradí, jedině těch několik původně vnitrostátních expresů mezi Prahou, Brnem a Břeclaví, co dělí ve špičce takt na půlhodinový, jejichž polohy už ale obsadil Jančura.


Offline
487
07 úno 2006 10:26
Domis píše:
Falkon: Ta budoucí výhybna není až tak budoucí, ale bude už letos. Začne se cca v květnu a v srpnu by mělo být hotovo.
A ani není moc co popisovat, dvě jednoduché kolejové spojky jižně od nástupišť zastávky. Dlouho to bude trvat proto, že součástí stavby je výměna mostu směrem na Holasice.


Přípravné práce už jsou započaty. A to nejen odkřovení. Krom novostavby nadjezdu do Holasic (viz stavby z posledních let: Modřice, Zaječí, Pouzdřany, Šakvice, Ladná) jsou tam i další přidružené stavby, které na první pohled nebudou až tak viditelné.


Offline
2730
23 říj 2012 11:06
na křížení trolejbusu 25 s devítkou
Jenom bacha na ty dva páry Hungárky a Railjetu do Německa...
A souhlas s Prstem, Pindalíno by se na Vysočinu hodilo, i když pochybuju, že by stáhlo o moc víc času, ale průjezd Kolínem by byl fajn, aspoň takovejhle "nadvlak" by ho mohl dostat, když tam ostatní staví.

_________________________________
Jaro, léto, podzim a zima: nejlepší podnební pás.


Offline
Prznitel češšššššštiny
Uživatelský avatar

Prznitel češšššššštiny
1972
07 dub 2006 09:03
Zastavení v Kolíně je modrogumní vopruz. Jako by tam jezdilo málo spojů, co míří na sever Moravy. A nenasazení pendolina na vysočinu je těžkej marketingovej propadák.


Offline
444
24 lis 2017 11:40
To není tak strašný. Tu čtvrt hoďku oproti pernerce by podle mě Pendolino a dokončení výhledových rekonstrukcí stáhlo, samo o sobě skoro taky.


Offline
Uživatelský avatar

6607
21 pro 2005 17:01
eriksson1505 píše:
Zastavovat v Krpoli by se rozhodně hodilo, pro značnou část Brna by to byla celkem solidní kompenzace...Kolín bych klidně u většiny vlaků vypustil nebo dal na střídačku s Brodem, dnes taky EC staví v Pardubicích a buď v Kolíně nebo Třebové. Kdyby se v takovém případě dostal čas Krpole-Praha aspoň pár minut pod 3 hodiny, považoval bych to za přijatelnou ztrátu. Díky modernizaci D1 jsem se naučil vlak dost využívat (pokud jedu jen do Prahy a ne někam dál) a řekl bych, že takových lidí bude určitě víc. Byla by škoda, kdyby teď, když skončí modernizace ještě k tomu na rok dost výrazně zpomalil vlak a řada lidí si zase navykla na auto...Čím víc by jízdní doba převyšovala 3 hodiny, tím víc nás bude těch co sednou zpět do aut a nebo dokonce do autobusu, který mi je z duše nepohodlný, ale pokud by byl o hodinu rychlejší za stejnou cenu, tak asi není co řešit. Jančura by se toho jistě chytil a busy opět posílil.


V Idosu už jsou u většiny vlaků nahraná data s platností od 6. dubna (kromě 172/173 a 256/257). Bude se zastavovat v Kr. Poli a pak až v Kolíně (všechny IC, EC, rj).
Dojde i ke změnám u rychlíků Svitava a Vysočina. V Havlíčkově Brodě bude pravděpodobně docházet k předjíždění rychlíku EC/rj.
Jízdní doba Kr. Pole - Praha 2:44/2:48.


Offline
Uživatelský avatar

1082
22 pro 2008 22:51
PoŠuKov, 2. část
Falkon: Ta budoucí výhybna není až tak budoucí, ale bude už letos. Začne se cca v květnu a v srpnu by mělo být hotovo.
A ani není moc co popisovat, dvě jednoduché kolejové spojky jižně od nástupišť zastávky. Dlouho to bude trvat proto, že součástí stavby je výměna mostu směrem na Holasice.


Offline
312
21 dub 2009 20:30
Leccos může být tady. Do prvního řádku zadat třeba Rajhrad


Offline
589
25 říj 2019 10:12
Falkon: Historická ortofota by nepomohla? https://ags.cuzk.cz/archiv/?start=lms


Offline
Uživatelský avatar

357
03 črc 2007 20:00
IDS JMK, zóna 535
Nemáte někdo náhodou nějakou fotku z Rajhradu před redukcí tamního kolejiště? Zkoušel jsem to pohledat přes strejca googla, ale vyplivuje mi to jen samý aktuální fotky. Plus by se mi i hodilo info o tom, kdy k redukci kolejiště došlo; vím, že to bylo někdy na přelomi milénia, ale už nevím, kdy přesně a buďto neumím pořádně hledat, nebo google fakt nic neví… (koukal jsem i na wikičlánek o rajhradské železniční stanici a veskrze žádné kloudné info, krom zmínky, že 29.3.2000 byla stanice změněna na zastávku).
Mimochodem, kdyby bylo i nějaký podrobnější info ohledně připravované výhybny, která se tam má v budoucnu postavit, taky bych nepohrdnul. O tom jsem teda nějaké letmé zmínky na netu našel, ale doopravdy taky nic konkrétního, i když chápu, že je zatím vše pouze v plánu.
Díkec


Offline
Uživatelský avatar

6607
21 pro 2005 17:01
Cracatit píše:
Mouka a Robert: Jasně, už jsem si to přečetl i na Zdopravy, ty odklony Railjetů nach Berlin, jen by mě zajímalo, kolik se ušetří touhle jízdou. Co vím, tak tyhle přímé vlaky mají v současném stavu stání na hlavním nějakých 20 minut cca. Průjezd Vysočinou přidá oproti normálu půl hodiny, nebo víc?


Je to v tom článku, jízdní doba se prodlouží o 21 - 24 minut.


Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 3613 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19 ... 145  Další

Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Přejít na:  
Právě je 23 čer 2024 21:15
Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Fórum běží na systému phpBB
Pro BMHD.cz vytvořil mceza | © 2011-12 [mceza.com]