Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata



Odpovědět na téma Stránka 14 z 110    Přejít na stránku Předchozí  1 ... 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17 ... 110  Další
Autor Zpráva
Offline
3342
21 led 2011 14:19
Tak si to možná přečti ještě jednou. Třeba se tam dopátráš, kudy že ty vlaky od Petrova do Židenic budou jezdit.

_________________________________
Definitivně možná.


Offline
Uživatelský avatar

2584
13 črc 2009 13:42
O obou variantách jsem četl. Různé studie v různých zdrojích.


Offline
3342
21 led 2011 14:19
xxx píše:
Proto by se měla co nejdříve uskutečnit varianta Petrov.
Takže tu variantu ani neznáš. Tak to mě těší, že máš jasno, kterou variantu chceš, ale nějak nevidím další potenciál této debaty. Nastuduj si to. Zdarec.

_________________________________
Definitivně možná.


Offline
Uživatelský avatar

Administrátor
2491
28 lis 2007 23:00
Brno
Co je toto za argument?

_________________________________
Smyslem života je, aby byl rozum a instinkt v rovnováze.


Offline
Uživatelský avatar

2584
13 črc 2009 13:42
Fafner píše:
Akorát moc nevím, na čem vlaky ušetří, když budou muset aspoň dalších sto let kličkovat po trati na Židenice...

Proto by se měla co nejdříve uskutečnit varianta Petrov.


Offline
Uživatelský avatar

Administrátor
2491
28 lis 2007 23:00
Brno
A pořád dokola, průzkum ukázal pouze to, že se nenašlo tolik lidí, aby mohlo být uznáno jako právoplatné.

_________________________________
Smyslem života je, aby byl rozum a instinkt v rovnováze.


Offline
Uživatelský avatar

757
27 úno 2015 21:19
Zlín
Fafner píše:
Jako že ty ses rozhodl, tak si to musí myslet všichni? Nemyslím si.

Nepovedlo se mi najít průzkum, kde by Brňané preferovali nádraží u řeky. Všechny průzkumy, co jsem našel, preferovali buď polohu pod Petrovem, nebo jim to bylo jedno.
Tj. dají se najít všechny výsledky jen ne ten, že většina podporuje řeku.


Offline
3342
21 led 2011 14:19
xxx píše:
Brňané se rozhodli. Chtějí nádraží pod Petrovem.
Jako že ty ses rozhodl, tak si to musí myslet všichni? Nemyslím si.
xxx píše:
Varianta pod Petrovem by byla dražší pouze řádově o několik miliard. U takové investice na dalších mnoho desítek či stovek let jde o malý rozdíl v ceně. Peníze se vrátí v podobě ušetřených provozních nákladů na vozidla, ať už MHD, nebo vlaků. U varianty pod Petrovem bude kratší jízdní doba do Prahy, nebude nutnost úvraťování vlaků jedoucích Praha - Vídeň a nebude potřeba tolik investovat do MHD.
Akorát moc nevím, na čem vlaky ušetří, když budou muset aspoň dalších sto let kličkovat po trati na Židenice...

_________________________________
Definitivně možná.


Offline
Uživatelský avatar

2584
13 črc 2009 13:42
Citace:
Tak v tom případě je nejvhodnějším stanoviskem nádraží odsunout. Obávám se sice, že to pak bude napadáno všemi, kterým se to líbit nebude. Myslím si ale, že Brňané by se měli hlavně jakkoli rozhodnout. Nerozhodnost, která trvá už desítky let, škodí městu nejvíce. Mohlo by se dál rozvíjet a pokračovat v dalších potřebných pracích. Už se mohlo investovat do věcí, které by rozvoji bezesporu pomohly.
Zdroj: https://brno.idnes.cz/nadrazi-brno-mini ... pravy_krut

Brňané se rozhodli. Chtějí nádraží pod Petrovem.

Citace:
Přiznám se, že za sebe se přikláním k variantě, která ten problém vyřeší. Z dnešního pohledu pragmatického a ekonomického je to odsunutá varianta. Nulová varianta, tedy že se nebude dělat nic, znamená, že se Brno vrátí do minulosti. Stane se z něj takový skanzen. A varianta pod Petrovem by byla technicky komplikovaná a mnohem dražší.
Zdroj: https://brno.idnes.cz/nadrazi-brno-mini ... pravy_krut

Varianta pod Petrovem by byla dražší pouze řádově o několik miliard. U takové investice na dalších mnoho desítek či stovek let jde o malý rozdíl v ceně. Peníze se vrátí v podobě ušetřených provozních nákladů na vozidla, ať už MHD, nebo vlaků. U varianty pod Petrovem bude kratší jízdní doba do Prahy, nebude nutnost úvraťování vlaků jedoucích Praha - Vídeň a nebude potřeba tolik investovat do MHD.

Citace:
Je potřeba říct, že odsunutá varianta neznamená, že se prodlouží doba cestování do zaměstnání nebo za zábavou do centra.
Zdroj: https://brno.idnes.cz/nadrazi-brno-mini ... pravy_krut

K tomuto nesmyslu se snad ani vyjadřovat nebudu.

Typický člen strany ANO. Jenom škodit lidem. Nic jiného nedovedou.


Offline
Uživatelský avatar

Administrátor
2491
28 lis 2007 23:00
Brno
xxx píše:
To je hňup.


To je odpověď tak maximálně do diskuze na novinkách.

_________________________________
Smyslem života je, aby byl rozum a instinkt v rovnováze.


Offline
Uživatelský avatar

3090
29 srp 2009 19:30
Za mě zase rozumný názor. Hňupa nevidím.

_________________________________
Brnem hrne šmirgl, trajf a basík. Vo tym ani nedéché.


Offline
Uživatelský avatar

2584
13 črc 2009 13:42
To je hňup.


Offline
Uživatelský avatar

Administrátor
2491
28 lis 2007 23:00
Brno
Fandím nádraží u řeky, je ekonomičtější a výhodnější, řekl v Brně ministr

_________________________________
Smyslem života je, aby byl rozum a instinkt v rovnováze.


Offline
615
17 říj 2011 09:57
Brno-Bystrc
abcde: Ne nutně musí být SP nekonzistentní. Předpokládám, že růst kapacity MHD bude zahrnut v magickém spojení špičková hodina. Jestliže dnes špičková hodina (s výjimkou d-12) trvá cca jednu hodinu (cca 7-8), tak v horizontu 2050 to může být po dobu celé špičky, takže třeba klidně 8-10 hodin. Navíc pojem obrat nutně neznamená, že na nádraží přijede MHD dvojnásobek lidí. Je tam výslovně uvedeno, že obrat = nastupující + vystupující a přestupující vlak-vlak jsou zahrnuti dvakrát. S VRT předpokládám, že těch přestupujících může být i ne úplně zanedbatelná část z tohoto obratu.
Jinak i kdyby byla SP nekonzistentní, tak to stále znamená větší nároky MHD pro variantu řeka se všemi důsledky. A pro jistotu i já opakuji: Pokud nepůjde vyjezdit kvůli současnému přednádraží var. Petrov, tak řeka tuplem ne (v základním stavu více než 20% spojů v přednádraží navíc).
Novou městskou třídu nezmiňuji, s tou obě varianty počítají (ale kdybych chtěl argumentovat, že nebude, tak ve var. řeka má pobrat více než dvojnásobný proud cestujících, jak ve var. Petrov, takže opět větší komplikace pro řeku - ale opakuji, tady nevidím zas až tak zásadní problém).
Přisunutí AN nevidím jako důvod skokového nárůstu cestujících MHD. Ti, co dnes přijedou na Zvonařku, buď jedou d-12, nebo jdou pěšky na hlavák, takže jsou započítáni již v dnešních číslech.

Mouka: Autem na vlak bude fungovat jedině u VRT a možná u dálkové dopravy, v regionálce určitě ne (pokud autem, tak celou cestu).


Offline
Uživatelský avatar

6607
21 pro 2005 17:01
Robert: Já to myslel takto: Doma vezmu auto, dojedu na nové nádraží u řeky a sednu na vlak, případně pak autem dojedu tam, kam potřebuju a na vlak se vykašlu úplně.


Offline
101
13 zář 2007 19:58
Nevím, jestli má valnej smysl opakovat stejnou věc stále dokola, ale třeba se to jednou uchytí. SP je v tomto nekonzistentní. Jestliže se dvojnásobně zvýší obrat a přisune se AN, tak to asi těžko vyjezdí současný počet tramvajových spojů. Ano, i v případě Petrova má uzlu odlehčit trolejbusová trať NMT, ale jednak pokryje jen část nárůstu obratu, druhak pokud se NMT u Řeky vytýká, že neexistuje a možná nikdy existovat nebude, asi se u Petrova nebudeme chovat jinak, že? Navíc není pravda, že u Petrova bude růst obrat postupně. Hned od počátku by pravděpodobně došlo ke skokovému navýšení právě díky přisunutí AN a novým železničním spojům.


Offline
615
17 říj 2011 09:57
Brno-Bystrc
Martine, to jsou čísla, které se dají vyčíst ze studie proveditelnosti. Je to bohužel přesně tak, jak píšu.
Pokud se sám chceš přesvědčit, tak:
- počty tramvají část B4, str. 92 a další
- počty nákladních vlaků část B2, str. 80 a okolo, možné trasy pro ND část B2, str. 130-136, posouzení stability a zatížení část B2, str. 336 a dále


Offline
7191
27 úno 2010 07:40
Urcite, protoze ho pak v tom centru, kam logicky miri, v pohode odstavi.


Offline
Uživatelský avatar

6607
21 pro 2005 17:01
MartinV píše:
V případě Řeky bude pravděpodobně víc lidí využívat okrajova nádraží


Nebo auto...


Offline
Uživatelský avatar

6928
15 dub 2008 16:23
Žlutý kopec
Michalk: nevím, odkud máš ty propočty. Ale bude to spíš naopak. V případě Petrova bude víc lidí využívat hlavas, proto dojde k navýšení počtu tramvají.
V případě Řeky bude pravděpodobně víc lidí využívat okrajova nádraží, proto pokud dojde k nárůstu počtu tramvají, tak k nizsimu oproti Petrovu.


Offline
Prznitel češšššššštiny
Uživatelský avatar

Prznitel češšššššštiny
1972
07 dub 2006 09:03
MartinV píše:
Obě varianty mají své výhody a nevýhody. Pro každého jsou důležitější nějaké jiné. Já se na problematiku zkouším dívat i z hlediska budoucího vývoje města a dopravy v ČR a Evropě. A vychází mi z toho líp Řeka, nejen kvůli brněnskému podloží.
Uznávám, že velmi důležitá je pro odsunuté nádraží SJKD, a proto mi přijde dobré, když Ťok řekl, že by to měla být přidružená stavba k brněnskému novému nádraží.
Výhody Řeky, které mi přijdou důležité:
- kapacitní přednádražní prostor,
- nádraží přístupné všem druhům dopravy, a to platí i pro IAD,
- stavba na zelené louce a nerozbití centra na X let,
- v budoucnu jednodušší přivedení VRT,
- blízkost ÚAN,
- a koneckonců tak daleko od centra to nebude.

P. S. zastavění dnes nevyužívaných ploch tzv. Jižního centra nepovažuji za výhodu Řeky, protože k zastavění dojde v jakémkoliv scénáři přestavby nádraží.


Současná podoba Nádražní je nevyhovující, ale celý prostor může mít dvě úrovně. což by tento nedostatek vyřešilo.
Na rolu se dnes dá dostat všemi způsoby dopravy, tedy s výjimkou lodní a letecké a pro auta je kapacitní rezerva u Tesca.
O "rozbití" centra už tady řeč byla, to je akorát strašení odsunovačů.
Přivedení VRT je úplně stejné pod Petrov, jako na Dolní.
Blízkost ÚAN je hodně diskutabilní - klíčové linky stejně jezdí od Grandu a tam je to blíž a dokonce bezbariérově na stávající rolu.
Dolní daleko je a nerad bych se dostal na úroveň Hradce, Pardubic nebo Olmiku. Mít město orientované na sever a vlaky posunout na jih je nerozum.
Pak ještě argument o lepším využívání nácestných zastávek, ale ty lze využít i u Petrova, včetně Hornbachu.


Offline
796
25 led 2006 09:46
Dojímá mě hlavně argument o rozkopaném centru v případě varianty Petrov. Za prvé se bude stavět víceméně na drážních pozemcích. A za druhé - to se v případě odsunu na těch pozemcích vůbec nic stavět nebude?


Offline
615
17 říj 2011 09:57
Brno-Bystrc
Ech, jen na téhle stránce jsou mnou vypsané možná několikrát. Takže hlavní průšvihy Řeky jen v bodech:
- přetížení současného přednádražního prostoru (a okolních křižovatek) dalšími tramvajemi, které se tam nevejdou (Nádražní: dnes 82, Řeka 106, Petrov 76 párů spojů ve špičkové hodině, křižovatka Nové sady: dnes 64, Řeka 100, Petrov 58 párů spojů ve špičkové hodině)
- potenciálně nedostatečná kapacita pro nákladní dopravu (pouze 2 trasy za hodinu přes den, očekává se, že počet nákladních vlaků stoupne někam k 69 v jednom směru, což by znamenalo, že během 16 hodin ve dne projede 32 vlaků, v noci musí projet zbývajících 37 vlaků - cca 4-5 za hodinu, ale hlavně denní nákladní vlaky budou limitovány přesnou minutovou polohou v uzlu, což u Petrova nebude tak fatální)
- přetížení severního zhlaví již ve střednědobém horizontu natolik, že při reálném provozu mají linky severním směrem nižší stabilitu (bude docházet ke zpožďování dalších vlaků při jakýchkoli mimořádnostech), než ve variantě Bez projektu, tedy dalo by se říci dnes (linky R9, R19, R56, S6 na tom budou výrazně hůř než dnes - zhoršení z A-B až na C, polepší si pouze linka S2 - z C na A, ostatní jsou srovnatelné; i celkově se stabilita, sice nepatrně, zhorší: ze současného A-B na B). U Petrova toto není, zde dochází jen ke zhoršení u R11 z A na B, ostatní linky si buď polepší, nebo zůstanou téměř stejné.
Tohle jsou fakt průšvihy Řeky, pak tu jsou ještě "drobnosti" typu prodloužení cestovní doby do většiny města, větší potřeba vozů pro provoz MHD (a tím i větší náklady) na tu samou službu, které jsou jenom nevýhody varianty Řeka.

Dovolil bych si citovat z k-repu, který problém ŽUBu poměrně hezky vystihuje:
Citace:
Cílem totiž není ani tak řešit dopravu, ale uvolnit co nejvíc pozemků blízko centra. A tak to prezentuje i KAM - podstatné je uvolnit co nejvíc pozemků pro výstavbu, doprava se přizpůsobí. A v tomto jasně vítězí řeka - méně železniční infrastruktury ve městě.

Tenhle přístup je u dopravní stavby docela dost problém a ty neřešené průšvihy tento přístup jen potvzují.


Offline
1589
18 led 2009 10:06
Z čistě neodborné stránky bych zmínil např. jednu z pro mě nejzásadnějších věcí a to fakt, že nedojdeš pěšky z centra na nádraží, což se skutečně cení hlavně večer/v noci. Totéž vazba rozjezdů a nočních spojů z regionu/do regionu. Odborným věcem, hlavně těm vlakovým, nerozumím. To však ani cestující.

_________________________________
Děkujeme, že používáte IDS JMK. Šetříte životní prostředí pro své děti.


Offline
Uživatelský avatar

2571
05 úno 2007 18:12
Malečkův rajón
michalk píše:
Řeka má několik fatálních chyb, které příšerně podvazují provoz jak železnice, tak návazné MHD.

Chci se poučit. Prosím o vypsání konkrétních fatálních chyb.

_________________________________
Mrtvole je naprosto fuk, kdo tu válku nakonec vyhraje! - Yossarian Yossarian

Můj nový web o severním okolí Brna


Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 2733 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17 ... 110  Další

Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Přejít na:  
Právě je 16 čer 2024 11:24
Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Fórum běží na systému phpBB
Pro BMHD.cz vytvořil mceza | © 2011-12 [mceza.com]