Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata



Odpovědět na téma Stránka 116 z 145    Přejít na stránku Předchozí  1 ... 113, 114, 115, 116, 117, 118, 119 ... 145  Další
Autor Zpráva
Offline
7192
27 úno 2010 07:40
Proč tomu tak je, nevím, ale i od nás jede podstatně více lidí kombinací linek 522+505 než do Hrušovan a vlakem. Řekl bych, že hodně dělá větší spolehlivost autobusu, kdy lidé vědí, že to pojede hned a nevystavují se riziku, že vlak bude mít sekeru. A také řada lidí vystupuje na oblužné komunikaci u Vídeňské a u hřbitova. Hodně markantní to je v Rajhradě, kde je také počet cestujících vlakem spíše menší než autobusem.


Offline
615
17 říj 2011 09:57
Brno-Bystrc
Robert: Díky za info, ale přijde mi to trochu zvláštní, minimálně pro hustopečské (nebavím se teď o dalších vesnicích za nimi) by měl být vlak lepší volba, viz následující srovnání:
Autobus: Zvonařka X:07 - Židlochovice X:39, Židlochovice X:44 - Hustopeče X:07, tj. přesně 1h,
Vlak Os/Os: Hlavní nádraží X:10 - Šakvice X:54, Šakvice X:03 - Hustopeče X:13, tj. 63 minut,
jenže Sp/Os: Hlavní nádraží X:36 - Šakvice X:58, Šakvice X:03 - Hustopeče X:13, tj. 37 minut, což je skoro polovina času, v pracovní dny odpoledne hodinový interval, nádraží v Hustopečích ve stejné pozici jak autobusák...
Docela by mě zajímal důvod hustopečských, proč jezdí do Brna zrovna kombinací 521/505 a ne S51/R5. Vždyť dokonce i když hledám spojení např. do Brna na Mendlák (a cokoliv dál mimo d-2), tak je v současnosti vlak rychlejší. Pokud zkusím spočítat jízdní dobu přímého vlaku, který by byl patrně zastávkový, tak se dostanu na cca 52-55 minut, což je stále rychlejší než autobus, ale paradoxně má kromě výhody cesty bez přestupu dvě nevýhody: Mendlák už asi s autobusem prohraje a prodlouží jízdu oproti Sp v nejlepším případě o 15 minut.

Pokud se bavíme o přestupujících dál za Hustopeče, tak tam má význam přestup právě jen částečně na 542 a pak na 541, který se ale děje už v Šakvicích.

Mmch, v odkazu na plán dopravní obslužnosti, uvedeném v jiném vlákně, je potvrzeno, že se uvažuje o drátizaci jak Židlochovic, tak Hustopečí. Dále se v něm uvádí přepravní tok vlakem do Hustopečí mezi 250-500 lidmi denně v jednom směru, což je 14-27 lidí na vlak, stejný počet údajně jezdí i autobusem jak z Brna, tak z Šakvic. Pokud by bylo z nějakého důvodu výhodné pro tyto lidi jet vlakem z Brna, tak máme do Hustopečí průměrný proud cca 40-80 (záleží taky na tom, kolik lidí je skutečně do Brna a ne třeba do Šakvic/Židlochovic) lidí na vlak, tj. ve špičce klidně 3x tolik, což by vlak mohlo ospravedlnit. V okrajových spojích to samozřejmě bude mizérie pořád. Proto ta moje úvaha na přímý vlak do Brna.


Offline
7192
27 úno 2010 07:40
Michalk: celý problém tkví v tom, že ten vlak je jen pro Hustopeče, a to ještě okrajově. Min. 80% lidí z Brna jede linkou 521, ať už z vlaku nebo z a-505. Na hustopečský vlak nenavazuje nic rozumného, od Brna jedou všichni busy 521/522.


Offline
Uživatelský avatar

925
14 čer 2004 18:43
Brno - Bystrc
Martan píše:
Předpokládám, že je možné vyrobit elektrickou jednotku, která může část výkonu jezdit i po neelektrifikovaných tratích (hybridní pohon), pak by zavedení přímých spojů Brno - Židlochovice a Brno - Hustopeče v lákavé jízdní době mohlo být realizovatelné za předpokladu opravy trati Šakvice - Hustopeče, výstavby trati Hrušovany - Židlochovice a samozřejmě Přestavby uzlu Brno ať už v jakékoliv podobě.

http://en.wikipedia.org/wiki/SNCF_Class_B_81500
http://en.wikipedia.org/wiki/SNCF_Class_B_82500

Podrobnejsi informace jsou na franzouzske wiki: http://fr.wikipedia.org/w/index.php?tit ... d=60654125

Otazka je, kolik takova sranda stoji a jake ma provozni naklady.


Offline
1161
06 kvě 2007 13:02
ČR
Hlavní problém bus x vlak na lokálkách vidím v ceně, kterou musí kraj platit dopravci na kilometr jízdy vozidla. Pokud si dobře pamatuji (a zdroj nekecal), tak u busů se cena pohybuje v relaci okolo 30Kč/km, kdežto ČD si účtují něco přes 100Kč/km! A je jim jedno, jestli je to za skákající 810 na lokálce, nebo za 242+4x dobytčák.

Problém tak rozdílné ceny vidím ve dvou věcech - jednak jsou ČD moloch a jednat jde o rozdílnou platbu za dopravní cestu u vlaku a u autobusu. Zatímco autobusový dopravce zaplatí státu silniční daň jednorázově a může jezdit celý rok, tak dráhy platí poplatek za použití dopravní cesty SŽDC za každý ujetý kilometr. A při tom obřím počtu kilometrů, které se najezdí to u vlaku naskáče do nebetyčných výšek. Bylo by to zajímavé spočítat, jak velký rozdíl to na některých linkách dělá.

Na hustopečské jsem jezdil na průzkumech ve středu a obsazenost byla více než tristní :-( Po celý den průměrně 8 lidí, jediný plnější spoj byl na sedmou do Šakvic, ale nebyly ani obsazené všechny sedačky. ty dva poslední obraty už byla katastrofa, max. 3 lidi, jinak jsme jeli prázdní.


Offline
609
24 čer 2005 20:56
Předpokládám, že je možné vyrobit elektrickou jednotku, která může část výkonu jezdit i po neelektrifikovaných tratích (hybridní pohon), pak by zavedení přímých spojů Brno - Židlochovice a Brno - Hustopeče v lákavé jízdní době mohlo být realizovatelné za předpokladu opravy trati Šakvice - Hustopeče, výstavby trati Hrušovany - Židlochovice a samozřejmě Přestavby uzlu Brno ať už v jakékoliv podobě.

_________________________________
I cesta může být cíl.


Offline
615
17 říj 2011 09:57
Brno-Bystrc
<úvahy>
Pokud bude místo vlaku Brno - Šakvice a (např.) tří autobusů Šakvice - Hustopeče - další dědiny jezdit vlak Brno - Šakvice - Hustopeče + tři busy Hustopeče - další dědiny, tak by vlak levněji vyjít mohl. Přiznám se, že detailně jsem to ale nepočítal. Vlak by nikde zbytečně moc nepostával - jel by až do Brna, nahradil by v tomto úseku více busů najednou, byl by (minimálně pro Hustopečáky) rychlejší - odpadl by přestup.

flexibilitu autobusu, který nemusí nikde hodinu čekat, ale udělat další spoj někam jinam
Tohle je trochu zveličované, protože to platí jen v některých případech - pokud bus jede někam dál (třeba právě ty Šakvice - Hustopeče - další dědiny). Pokud ze Šakvic potřebujeme jet do více směrů, tak stejně potřebujeme těch busů víc, bo lidi nebudou čekat, než se vrátí bus z Horní Dolní zpět k nádraží, aby mohl jet do Jiného Konce Světa - budou místo toho kroutit volantem. Pokud by se jezdilo jen např. Šakvice - Hustopeče, kde by byl konec světa, tak ten autobus tam bude muset hnít tu hodinu taky. (Pokud navíc by ony Hustopeče byly dostatečně velké, aby generovaly dost lidí, tak si dokonce dokážu přestavit, že by tam jezdil jen ten vlak)
</úvahy>

V současnosti, kdy vlak prostojí ve špičce cca 60 % procent času, musí být ekonomická stránka pro vlak značně tristní. Když se k tomu připočítá zmiňovaná průměrná obsazenost (ať nežeru) 20 kousků, tak ačkoli mám vlaky celkem v oblibě, musím uznat, že tady to je fakt na odstřel.

Židlochovice byly (jsou) v drátovacím plánu taky. Obecně takové cancoury má cenu buď jezdit přímo do centra (Brno), nebo nahradit busem. Náhrada vlakem jako přípoj k vlaku nemá cenu, bus udělá lepší práci.


Offline
9986
15 led 2005 23:41
Proto je tam ten otazník, samotného mě to zajímá.


Offline
7192
27 úno 2010 07:40
No, ty jsem do toho radši ani nezahrnoval, přiznám se, že v tom se tolik nevyznám, abych dokázal spočítat poměr těchto poplatků.


Offline
9986
15 led 2005 23:41
Poplatky za využití dopravní cesty vs. povinné ručení?


Offline
7192
27 úno 2010 07:40
Fafnere, porovnej si spotřebu autobusu a vlaku, vzdálenost, kterou mezi Hustopečemi a Šakvicemi ujede bus a vlak, flexibilitu autobusu, který nemusí nikde hodinu čekat, ale udělat další spoj někam jinam atd. Pak ti vyjde, že vlak je rozhodně dražší.


Offline
9986
15 led 2005 23:41
Miky píše:
Takové plány byly i s tratí Hrušovany - Židlochovice, což?

Já právě nevím, jestli si to nepletu právě s Židlochovicema. No jedno z toho mělo být zadrátovaný, ale fakt už nevím, co. Otázkou je, jestli by to pomohlo.


Offline
3342
21 led 2011 14:19
Mauricio píše:
10, 15, 20 a koneckonců i těch 60, byť s lehkými problémy, narveš i do toho autobusu, který to odveze levněji (otázka - kolik bude cenový rozdíl vlaku a autobusu na tak krátké vzdálenosti?
Levněji? Mohu vědět, v čem je autobusová doprava levnější než vlaková?

_________________________________
Definitivně možná.


Offline
Uživatelský avatar

6348
11 říj 2005 14:03
Brno - Kohoutovice
Takové plány byly i s tratí Hrušovany - Židlochovice, což?

_________________________________
Představte si to ticho, kdyby lidé říkali jen to, co vědí!
Karel Čapek


Offline
615
17 říj 2011 09:57
Brno-Bystrc
Neplánovalo se kdysi zadrátování Hustopeč(e) a vedení Os v řadě 560 až z Brna?
Ano, plánovalo. Dokonce je to v plánu pořád, ale za současného stavu financí to vypadá tak, že na to nejsou (mimo jiné) "dočasně" i peníze. (Nemusím snad připomínat, že v ČR je jednotka dočasnosti = 1 furt)


Offline
9986
15 led 2005 23:41
10, 15, 20 a koneckonců i těch 60, byť s lehkými problémy, narveš i do toho autobusu, který to odveze levněji (otázka - kolik bude cenový rozdíl vlaku a autobusu na tak krátké vzdálenosti?

Já si myslím, že hlavní problém vlaku do Hustopečí je ten, že nejezdí přímo do Brna.
Neplánovalo se kdysi zadrátování Hustopeč(e) a vedení Os v řadě 560 až z Brna?


Offline
Uživatelský avatar

6348
11 říj 2005 14:03
Brno - Kohoutovice
Když jsem tam dělal průzkum před dvěma lety v pracovní den, na ranním špičkovém vlaku jelo cca 60 lidí, což znamená téměř všechna sedadla (a opravdu seděli i po třech) obsazená a plné oba představky a uličku. Jinak přes den i dopoledne jezdilo kolem 15 lidí, což považuju za dosti slušné. Letos jsem tam jezdil v sobotu a celý den jezdilo mezi 10 a 20 lidmi na vlak. Nezanedbatelnou část z toho tvořili turisti. Myslím, že taková obsazenost rozhodně není důvodem pro zrušení.

_________________________________
Představte si to ticho, kdyby lidé říkali jen to, co vědí!
Karel Čapek


Offline
615
17 říj 2011 09:57
Brno-Bystrc
Já si myslím, že hlavní problém vlaku do Hustopečí je ten, že nejezdí přímo do Brna. Přestup v Šakvicích hodně lidí odradí. Na autobus se musí sice přestoupit v Šakvicích taky, ale ten veze další lidi do dědin za Hustopeče, kteří do Hustopečí - s přestupem navíc - vlakem nepojedou. Pokud se nebude jezdit do Hustopečí přímo z Brna a přiměřeně rychle (a přestup na návazné spoje až v Hustopečích), je to bohužel lokálka na odstřel... Prostě podobný případ, jak jsou Pohořelice (i když ty jsou na tom z hlediska vlakové použitelnosti ještě o něco hůř - blbě umístěné nádraží, na rychlou trať do Vranovic daleko, zaběhnuté rychlé bus spoje do Brna).


Offline
9986
15 led 2005 23:41
Když jsem tam před pár lety dělal průzkum, blahé paměti první tři ranní spoje 0 lidí a těch 10 tam bylo možná tak ve špičce.


Offline
7192
27 úno 2010 07:40
Tím vlakem přijede do Hustopeče průměrně 10 lidí. Nádraží je sice umístěno hned u centra, ale to je autobusové taky. Obsluha více zastávek autobusem tady je trochu mimo mísu, vzhledem k tomu, kde je zastávka Nádražní umístěna, velký nástupní či výstupní potenciál neslibuje. Ale jak už tu psal kolega, držet vlak na to, aby jednou za dvě hodiny ujel 14 km, když to autobus zvládá levněji a rychleji, je zbytečný luxus. A jestli si někdo stěžuje, že se nedostane s kolem do Šakvic, pak je možná na místě otázka, k čemu to kolo vlastně má, když na něm nedokáže ujet 5 kilometrů.


Offline
Uživatelský avatar

1082
22 pro 2008 22:51
PoŠuKov, 2. část
Já nemám rád rušení tratí už z principu. Protože pokud se to bere z ekonomického hlediska, tak každá slepá trať - lokálka je ekonomicky nevýhodná. Myslím, že zrovna na této by celotýdenní provoz zůstat měl. Už jenom kvůli velikosti města a vlaková dostupnost znamená turistická destinace. Pro nás Jihomoravany je jedno, jestli tam dojedeme busem nebo vlakem, ale návštěvníci z jiných krajů republiky většinou sáhnou po vlaku, buď z kapacitních důvodů, nebo prostě proto, že je to jednodušší (netřeba řešit tarif IDSJMK). Pokud turista cestuje přes půl republiky, dojede obvykle po železnici co nejdále to jde.

A teď něco k lokálkám obecně. V JMK jsou lokálky rušeny poměrně často, řekl bych, že nejvíce ze všech krajů republiky vzhledem k jejich počtu (nepočítám Chornicko - šílenou dopravní koncepci OREDA v Pardubickém kraji). Na vině není špatné trasování tratí (snad s výjimkou trati Čejč - Ždánice), ale především fugující a propracovaný IDS JMK. Dalším faktorem je velmi dobrá silniční doprava (protože rovina -> přímé silnice) a částečně také demografie jihomoravských obcí, která neumožňuje bez většího zásahu vedení obce jejím středem. To, co je v mnoha jiných krajích užitečná lokálka, protože vede do velkého města - zajištěné spojení, pravidelný interval (1-2h), je pro Kordis a dnešní potřeby Jihomoravanů prostě "málo", ikdyž jinde jsou za to rádi. Autobusová linka může být přímější a levnější. Tím samozřejmě nemyslím, že by pracovníci Kordisu byli "ti špatní", naopak si jejich práce velmi vážím.

Každá lokálka se dá zrušit a nahradit častější a pohodlnější busovou linkou, ale JMK a Kordis by se měly více snažit využít stávající tratě, případně o stavbu tratí nových tratí, a to Vranovice - Hrušovany nad Jevišovkou, případně můj šílený šotosen Sokolnice - Klobouky (pokračování přes Čejč do Hodonína) :mrgreen:


Offline
9986
15 led 2005 23:41
Tam je to na zrušení celý už dlouhodobě.


Offline
Uživatelský avatar

6607
21 pro 2005 17:01
Nehledě na to, že o víkendu se jezdí převážně po 2 hodinách, což při jízdní době 10 minut v jednom směru znamená velké prostoje.
Pravdou však je, že s kolem a kočárkem je v autobuse trošku problém. I když kočárky se tam nějak vlezou (i když třeba ne tolik jako na plošinu do motoráku) a cyklista holt pojede těch pát kilometrů na kole.


Offline
Uživatelský avatar

2965
04 pro 2008 10:07
tam, kde mám postýlku...
a jaký názor na to má zdejší šotoušstvo? Nahradit vlak busem nebo nee?
Já osbně nemám moc rád rušení tratí, ale pokud to vezmu ekonomicky, a jestli to tak je že bus je levnější než vlak a obslouží víc zastávek, tak proč ne.

_________________________________
Veškeré problémy vznikají vždy v prostoru mezi židlí a klávesnicí.


Offline
Uživatelský avatar

6607
21 pro 2005 17:01
Břeclavský deník: Lokálka Šakvice - Hustopeče o víkendu skončí


Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 3613 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 113, 114, 115, 116, 117, 118, 119 ... 145  Další

Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Přejít na:  
Právě je 20 čer 2024 16:56
Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Fórum běží na systému phpBB
Pro BMHD.cz vytvořil mceza | © 2011-12 [mceza.com]