Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata



Odpovědět na téma Stránka 58 z 110    Přejít na stránku Předchozí  1 ... 55, 56, 57, 58, 59, 60, 61 ... 110  Další
Autor Zpráva
Offline
2807
23 říj 2012 11:06
na křížení trolejbusu 25 s devítkou
Zadání ankety mi přijde zmatečné. Já si pod nulovou variantou představuju záplatování současného stavu, ne napucování stávajícího nádraží o level výš (nová zabezpečovačka, opravená nástupiště, druhý podchod). Pod opraveným nádražím v centru si představuju variantu pod Petrovem, kterou bych si přál nejvíc, protože má svoje výhody, nekoliduje s nákladkou, dá se objet po nákladním průtahu, po dostavbě není potřeba někam tahat MHD. Navíc by časem tahle varianta mohla mít určitou přitažlivost co do umístění. Neřeším teďka VRT, protože u ní může projít celá řada variant, jak tunelová varianta, tak klidně i zapojení od jihu. Myslím si, že odsunutá varianta kromě rozbourání MHD svým dílem přispívá k vylidnění nejužšího centra, i když jde jen o vedlejší efekt.

_________________________________
Jaro, léto, podzim a zima: nejlepší podnební pás.


Offline
Uživatelský avatar

6966
15 dub 2008 16:23
Žlutý kopec
abcde píše:
...Jen napucování současného stavu.

Což je také řešení. Nikoliv, že se nic neřeší.


Offline
101
13 zář 2007 19:58
...Pokud jsem abeceda já, tak jsem tedy rozhodně nepsal, že je vyřešeno. Vyřešena je jen eliminace původního úrovňového křížení, ale ani o tom jsem zde nic nepsal...


Offline
Uživatelský avatar

Zabanovaný
3619
26 srp 2007 15:26
Brno
Ono na zběžný pohled laika jsou opravdu dvě nádraží zbytečná, zbytečně drahá, atd ... Ale je to jen na první pohled, třeba ta MHD, u jednoho je zavedená a nikdo ji nebude rušit, u druhého nádraží nebude potřeba tak kapacitní a tím to bude lacinější. Předpoklad je ovšem vyřešení přestupu z regionální dopravy na dálkovou v rámci železnice (bez MHD). Varianta U řeky nesplňuje v rámci železnice dopravit cestující do městského dopravního uzlu tak, aby MHD, kterou je město schopno zajistit, dovezla na odsunuté nádraží jen cestující dálkovou dopravou a nemusela být dimenzována na všechny cestující (to je už nad možnost současných MHD prostředků, to by mohla zvládnout jedině linka metra), nesplňuje možnost průjezdu vlaků přes Brno po náhradní trase při jakékoliv technické závadě, nesplňovala segregaci osobní a nákladní dopravy (abeceda tady psal, že už je vyřešeno, nepochlubil se ale jak), atd ... Zachování a rekonstrukce stávajícího nádraží by mohlo vyeliminovat některé zásadní nedostatky varianty u řeky, mimo jediné vady. Za rozumných finančních nákladů se nedá propojit město (čti stávající nádraží) s odsunutým nádražím železniční tratí pro dostatečnou kapacitní přepravu mezi nádražím a městským dopravním uzlem.


Offline
101
13 zář 2007 19:58
Cracatit: mceza to tak asi myslel, ale je to zavádějící. Těžiště nádraží "Pod Petrovem" by bylo jinde. Čistá rekonstrukce stávajícího nádraží bývá označována jako "nulová varianta", která by neřešila vůbec nic. Jen napucování současného stavu.


Offline
Uživatelský avatar

6966
15 dub 2008 16:23
Žlutý kopec
Michalk: na nové hlavní by pochopitelně jezdily i regionální vlaky, tím by se vyřešila za a) dostupnost centra z nového hlavasu (z R, IC, EC,...) a za b) při odsunutém hl. n. dostupnost centra vlakem pro JMK.


Offline
615
17 říj 2011 09:57
Brno-Bystrc
Umí mi někdo vysvětlit, jaké výhody by měly dvě nádraží v Brně, jedno pro regionální dopravu a jedno pro dálkovou? Nějak si nevzpomínám na žádné město podobné Brnu, které by to tak mělo. Já v tom vidím jen nevýhody (nutnost MHD k oběma nádražím, blbý přestup z regia na dálkovou dopravu)... Pokud se řešení dotáhne do konce (vč. např. použitelné MHD k odsunutému), pak je celkem irelevantní, kde nádraží bude, ale ať je jedno.


Offline
Uživatelský avatar

6966
15 dub 2008 16:23
Žlutý kopec
J*M*: ano, pokud někdo vysoutěží určitou linku, měl by s nimi vysoutěžit i určitá pravidla.

Cracatit: pochopil jsem to stejně.


Offline
2807
23 říj 2012 11:06
na křížení trolejbusu 25 s devítkou
Já teda variantu pod Petrovem pochopil jako volbu v anketě Stávající rekonstruované v centru (VRT+krajská dohromady).

_________________________________
Jaro, léto, podzim a zima: nejlepší podnební pás.


Offline
Uživatelský avatar

Zabanovaný
3619
26 srp 2007 15:26
Brno
I já bych mohl být jízlivý, oranžový vlak se zelenými hvězdičkami, vysoutěží-li linku příměstskou, tak bude jezdit v režimu stanice pro příměstskou dopravu, tedy podle potřeb stanice a bude pro něho rezervováno místo a čas, vysoutěží-li si linku dálkovou, tak pro něho nebude místo a čas, nebude dle režimu stanice a bude moci být přijat jen výjimečně při mimořádných situacích


Offline
3342
21 led 2011 14:19
Nechci být jízlivý, ale nevidím tam žádnou spojitost s původním dotazem... Nikde není řečeno, že potenciální ne-ČD vlaky by měly na nádraží hodiny postávat (to je nepravděpodobné i na dnešním nádraží, kdyby sem náhodou začly jezdit), nikdo neřekl, že by tam měly mít konečnou, nikdo neřekl, že by měly vyčkávat na opožděné spoje (spíš naopak - podmínka zákazu vyčkávání by těmto dopravcům velice hrála do karet, platit čekání vlaku musí být velice drahé).

_________________________________
Definitivně možná.


Offline
Uživatelský avatar

Zabanovaný
3619
26 srp 2007 15:26
Brno
Fafner píše:
... Kdo zaručí, že tam časem nebudou jezdit žluté (nebo modré, nebo růžové) vlaky?

Řekl bych, že se to dá zaručit velice snadno, když tam nebudou pro ně koleje. Stačí aby nádraží bylo koncipované tak, že vlak přijede, lidi nastoupí či vystoupí, a vlak zmizí., žádné vyčkávání na opožděné přípoje nebo na odjezd za hodinu


Offline
3342
21 led 2011 14:19
Dělení na příměstskou a dálkovou je podle mého hlavně problém kvůli soukromým dopravcům. Odsunuté nádraží v Brně už jedno je, jen ne vlakové, a žluté autobusy stejně jezdí do centra. Kdo zaručí, že tam časem nebudou jezdit žluté (nebo modré, nebo růžové) vlaky?

_________________________________
Definitivně možná.


Offline
Uživatelský avatar

2485
19 dub 2009 12:06
Brno
Možná tento dotaz bude podobný jako od kolegy J*M*... Jak je myšleno to dělení na příměstskou a dálkovou dopravu? Pokud jsou myšleny příměstskou dopravou integrované linky S a R a dálkovou dopravou nějakej vlak, například do Prahy, Chebu, Berlína, Ugandy.... jak to hodláte oddělovat v případě, kdy na jižní moravě jezde vlak pod IDS a dál pokračuje třeba na druhý konec republiky?
Jen se tak ptám, za mne je to jedno neboť moje volba bylo N0. 1 biggrin

_________________________________
Můj YOUTUBE kanál, obsahující zajímavá videa a foto-videa z oblasti veřejné dopravy.

Moje fotogalerie s dopravní tématikou.


Offline
101
13 zář 2007 19:58
J*M* píše:
A opravdu si myslíte, že někdo zainvestuje trať a žst v tunelu od Žebětína (nebo odkud) až někam téměř do Komárova? To by neprošlo snad ani v Praze


Nemyslím, podle mě se bude preferovat jižní zapojení (i s důsledky pro "Petrov"). Ona by se teoreticky dala řešit stanice speciálně pro VRT někde jinde na území Brna, ale určitě ne "u Židlochovic", odkud by se člověk k Brnu sunul další půlhodinu.

K anketě - nevím, kam případně zahrnout variantu "Pod Petrovem", která je částečně rekonstrukcí stávajícího a částečně odsunem k Malé Americe.


Offline
Uživatelský avatar

Zabanovaný
3619
26 srp 2007 15:26
Brno
abcde píše:
... - opravdu si, doufám, nemyslíte, že by někdo zainvestoval trať s cestovní dobou 60 minut Praha - (Vámi snad žertem zmiňované) Židlochovice....
A opravdu si myslíte, že někdo zainvestuje trať a žst v tunelu od Žebětína (nebo odkud) až někam téměř do Komárova? To by neprošlo snad ani v Praze


Offline
Uživatelský avatar

Zabanovaný
3619
26 srp 2007 15:26
Brno
Nevím, zda bod "Dálková a příměstská doprava odděleně – příměstská na odsunutém" bude správně pochopen, nemělo-li tam být spíš "Dálková a příměstská doprava odděleně – i příměstské na svém odsunutém"? Nedovedu si představit dálkovou nechat a příměstskou odsunout, dovedu si představit dálkovou odsunout a příměstskou přesunout jižněji


Offline
101
13 zář 2007 19:58
K variantám C) a D) obou navrhovatelů - opravdu se domnívám, že vtipům slouží jiná fóra. Jedině snad, že by nějakým během osudu u nás VRTání skončilo napojením Prahy na německou síť, potom je ale zavádějící ta formulace "VRT mimo Brno". A k "nádraží VRT mimo Brno" - abychom si konečně udělali jasno - opravdu si, doufám, nemyslíte, že by někdo zainvestoval trať s cestovní dobou 60 minut Praha - (Vámi snad žertem zmiňované) Židlochovice.

Jinak další snovou variantou byla ta van Egeraatova čistě podzemní.


Offline
Uživatelský avatar

4738
23 dub 2010 00:41
BRONX
Fórum neumožňuje takové možnosti, které navrhuje J*M* (podbody), takže jsem to trochu zjednodušil a zveřejnil. Je možné dát až dva hlasy. Je to z toho důvodu, aby bylo možné vybrat např. variantu příměstné na odsunutém a naopak. Doufám, že ve vlastním zájmu nebudete hlasy dávat na navzájem se vylučující odpovědi.


Offline
Uživatelský avatar

Zabanovaný
3619
26 srp 2007 15:26
Brno
Varianty
A) Dálková (i VRT) a příměstská doprava na jednom odsunutém nádraží
a1) varianta U řeky
a2) varianta Pod Petrovem
a3) jiná varianta
B) Dálková a příměstská doprava odděleně
b1) dálková (i VRT) na odsunutém nádraží U řeky, příměstská na rekonstruovaném stávajícím
b2) dálková (i VRT) na odsunutém nádraží jinde než u řeky, příměstská na rekonstruovaném stávajícím
b3) dálková (i VRT) na odsunutém nádraží U řeky, příměstská na místě Pod Petrovem
b4) dálková (i VRT) na odsunutém nádraží jinde než u řeky, příměstská na místě Pod Petrovem
b5) Nádraží dálkové (i VRT) i příměstské dopravy odsunuté, každé na své nádraží
C) Dálková a příměstská doprava na stávajícím rekonstruovaném nádraží
c1) dálková a příměstská doprava na stávajícím reko nádraží, VRT mimo Brno
c2) dálková a příměstská doprava na stávajícím reko nádraží, nádraží VRT mimo Brno
D) Zachovat stávající stav s příměstskou dopravou, dálkovou vytěsnit mimo brněnský uzel i Brno


Offline
Uživatelský avatar

6966
15 dub 2008 16:23
Žlutý kopec
Další varianta by mohla být odsunuté hlavní, ponechané Brno-střed. B-S pro regionální dopravu, která by přivezla jihomoravské do centra, zato prostorné hlavní.
I když bohužel se s touto variantou nepočítá.


Offline
Uživatelský avatar

2965
04 pro 2008 10:07
tam, kde mám postýlku...
Moc jiných možností nemáš. Asi nenajdeme jinou polohu, která by uspokojila potřeby všech a neměla jediné mínus. Vše je o kompromisu, a kdo tomu rozumí, musí se udělat SWOT analýza. Nechat rozhodovat odborníky. A do rozhodnutí nedávat své osobní zájmy a pohnutky.

_________________________________
Veškeré problémy vznikají vždy v prostoru mezi židlí a klávesnicí.


Offline
3342
21 led 2011 14:19
Spíš bych tam D dal Jinak :)

_________________________________
Definitivně možná.


Offline
Uživatelský avatar

2965
04 pro 2008 10:07
tam, kde mám postýlku...
Pro jakou polohu ŽUB jste?
A - poloha U řeky
B - poloha Pod Petrovem
C - současná poloha (bez rozšíření) a VRT netahat přes Brno
D - žádná poloha, vytrhat koleje a EC tahat úplně mimo Brno, R a Os zrušit a nahradit busy a IGK
Pokud by byl bod D kontroverzní, nechte body A-C

_________________________________
Veškeré problémy vznikají vždy v prostoru mezi židlí a klávesnicí.


Offline
Uživatelský avatar

4738
23 dub 2010 00:41
BRONX
Máte ji mít. Jen abych to pak dodatečně upravoval - nadhoďte sem otázky, které v ní mají být.


Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 2737 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 55, 56, 57, 58, 59, 60, 61 ... 110  Další

Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Přejít na:  
Právě je 28 zář 2024 05:15
Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Fórum běží na systému phpBB
Pro BMHD.cz vytvořil mceza | © 2011-12 [mceza.com]