Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata



Odpovědět na téma Stránka 51 z 145    Přejít na stránku Předchozí  1 ... 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54 ... 145  Další
Autor Zpráva
Offline
1363
10 bře 2010 18:00
BRNO-Řečkovice
To záleží taky na jednotlivém typu strojvůdce. Zažil jsem často kolikrát i takové svižné rozjezdy s plecháčem (ř. 242), skoro jako u jednotek (že souprava byla i na hraně prokluzu). Problém u plecháčůmi mi spíš připadá stáří, které je u těchto lokomotiv už hodně velké. A co se týče honekrů, tam by měly ČD zvážit GO s kompletní úpravou vnitřních prostorů, pokud chtějí, aby tyto vozy dále sloužily, protože vnitřní interiér připomíná spíš přelom 80./90. let než rok 2018, nehledě na to, že při teplotě nad 27°C venku se těmi vozy skoro cestovat nedá, nebo je to na hraně i zdraví kolikrát. :-?


Offline
615
17 říj 2011 09:57
Brno-Bystrc
Jen pár poznámek:
- na S3 jsou plánované jednotky (ve vlastnictví kraje, který je pak pronajme vybranému dopravci), nejpozději se spuštěním konceptu "Hustopeče", o tom už tu v minulosti tuším byla řeč
- jak už bylo zmíněno, honekr opravdu 160 může (a proto se rád používá jako vánočně-velikonoční a podobné posily na ECčka, k radosti všech zúčastněných; než se tu rozjede debata, jaká je to prasárna, prosím o zamyšlení, jestli je lepší držet odpovídající vůz na pár dní v roce, nebo se na posilování vykašlat, nebo to ten týden při stěhování národa přežít)
- rychlost 160 na S3(jih) na drtivé většině úseků nevyužijete, bo jsou zastávky příliš blízko u sebe. Neříkám, že pokud pořizovat nějaké nové vozidlo, tak by 160 v E trakci neměl být standard, ale nápady, jak to zbastlit ze současného vozového parku, jsou úplně zbytečné, z hlediska dynamiky jízdy plecháč stačí, protože
- větší výkon u lokomotiv se pozná až u vyšších rychlostí, při nižších rychlostech je lokomotiva omezena maximální adhezí, příp. tažnou silou, takže u krátkých souprav (a slovo krátkých zdůrazňuji, rozhodně to neplatí už i pro sedmivozové rychlíky) s rychlostí do 100 km je (z hlediska dynamiky jízdy) téměř jedno, jestli ji táhne líný plecháč, taurus nebo jednotka (ta má sice rychlý odpich, ale poměrně rychle jí "dojde dech"). Rozdíly ve výsledné jízdní době jsou v řádu sekund. Z hlediska ekonomiky však bude loko+souprava dělat větší průvan v peněžence (loko je mrtvá váha navíc).
Pro ilustraci:
Příloha:
trakční charakteristika.png

Plecháč + 4 honekři dá po rovině stovku zhruba za 770m a 47s, taurus na 550m a 37s, tedy na jednom rozjezdu do 100 km/h je rychlejší o necelé 3 sekundy. Pro srovnání: panter 670m, 37s, úspora proti plecháči zhruba 7 sekund). Je jasné, že pro vyšší rychlosti budou línější lokomotivy ztrácet ještě víc, a stejně tak začnou ztrácet i jednotky (panter do 160: zhruba 3100m, 102s, taurus+4 honekři (to je teda vzorová souprava...) 1600m, 66s, panter už vede nad taurusem jen o necelé 2 sekundy, namísto 4 do rychlosti 100 km/h (teoretická lokomotiva s výkonem plecháče 3500m, 120s, ztráta 11s na pantera).


Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.


Offline
Uživatelský avatar

1577
11 lis 2008 15:56
Hodonín, zóna 900 IDS JMK
380 se v minulosti testovala se syslem i na dnešní R13, pokud si dobře pamatuji. Takže kompatibilní se syslem by být měla. S čím 380 kompatibilní není, tak to je RailJet. Ale to už je na jinou debatu.

_________________________________
Zákaz kouření není zádná sranda!

Ares: To nejlepší z Irisbusu ;-)


Offline
Uživatelský avatar

3221
14 čer 2004 18:56
blekfild
LD: Honecker samozřejmě 160 jet může....

_________________________________
přeprava šotoušů je povolena pouze ve schránkách s nepropustným dnem


Offline
4
23 kvě 2015 14:08
Sysel by se měl umět domluvit s 380. Nebo aspoň někdy v historii to uměl. Viz https://www.youtube.com/watch?v=ysJeLaSRjGA


Offline
Uživatelský avatar

218
11 srp 2012 21:46
xxx:
1. Jak jsi přišel na to, že jsou sysli kompatibilní s lokomotivou řady 380?
2. Honecker stejně 160 km/h jet nemůže.
3. Jednu z nejnovějších lokomotiv u ČD, která je navíc vícesystémová, nikdo na příměstský osobáky zatím cpát určitě nebude. Je i mnoho dálkových vlaků, které jsou mnohem důležitější, než nějaký Os na jih od Brna. Vlaky jezdí po celé ČR, ne jen na území JMK.


Offline
Uživatelský avatar

2626
13 črc 2009 13:42
No proto, jak říkám, jsou na příměstské linky ideální jednotky (nejlépe nízkopodlažní), neboť je zde velká četnost zastavení a rozjezdů. U dálkových vlaků dobrá akcelerace sice není vůbec na škodu, ale vzhledem k nízké četnosti zastavování až tak nutná není.


Offline
Uživatelský avatar

1577
11 lis 2008 15:56
Hodonín, zóna 900 IDS JMK
No, ale ona ani ta 380 na tom není s akcelerací o tolik lépe. Ostatně, porovnej si někdy akceleraci EC s 380 a Pantera (jedno, zda Inter nebo Regio). Prostě, furt je to klasa s mašinou. A totéž v podstatě platí třeba i o RailJetu s Taurusem. I když… takový dlouhý a těžký nákladní vlak s Taurusem má docela solidní odpich, co jsem nedávno viděl v Břeclavi na nádraží. Ale pořád je to klasika, která za sebou táhne mrtvou váhu, zatímco jednotka má pohon rozložený a proto bude akceleračně prostě někde jinde. To je fyzika, s tím se prostě nic nenadělá, i kdyby se konstruktéři mašin na hlavu stavěli.

_________________________________
Zákaz kouření není zádná sranda!

Ares: To nejlepší z Irisbusu ;-)


Offline
Uživatelský avatar

2626
13 črc 2009 13:42
Proto jsem navrhoval tu 380, když máme tolik honeckerů a tak málo panterů.


Offline
Uživatelský avatar

1577
11 lis 2008 15:56
Hodonín, zóna 900 IDS JMK
XXX: A taky tam teď dvakrát týdně S3 160 jede biggrin
A teď vážně. To eso taky není o tolik akceleračně lepší, než plecháč. Ostatně, přijeď k nám na S9 a posuď sám. Prostě, klasa nikdy nedosáhne akcelerace jednotky, ať má v čele cokoliv.

Mouka: Já vím. Ale tolik se u nás zatím stejně nesveze, takže je to ve výsledku asi jedno.

_________________________________
Zákaz kouření není zádná sranda!

Ares: To nejlepší z Irisbusu ;-)


Offline
Uživatelský avatar

2626
13 črc 2009 13:42
Dobře. Tak eso+Bdmtee+Bdmtee+sysel. Furt lepší než plecháč, kterej je línej jako prase a jede jenom 120. Uvědomujete si vůbec, že S3 jezdí po trati, kde je 160? Jinak ideální jsou samozřejmě jednotky.


Offline
Uživatelský avatar

6616
21 pro 2005 17:01
peno píše:
mašinu na 160

380 má dokonce 200 km/h.


Offline
Uživatelský avatar

1577
11 lis 2008 15:56
Hodonín, zóna 900 IDS JMK
No, do Německa se pořídily Vectrony, čímž se uvolnily bastardi, kteří můžou na Ostravu a odtud můžou 380 na osobáky sarcastic
Ale vážně, ono je hlavně zbytečné cpát mašinu na 160 na soupravu, která může maximálně 140, protože víc sysel prostě nezvládne.

_________________________________
Zákaz kouření není zádná sranda!

Ares: To nejlepší z Irisbusu ;-)


Offline
Uživatelský avatar

6616
21 pro 2005 17:01
xxx píše:
(Třeba i 380+Bdmtee+Bdmtee+sysel.)


Těch 380 tolik, že si můžeme dovolit je dávat na osobáky. :roll:


Offline
Uživatelský avatar

2626
13 črc 2009 13:42
Jo tak. A nestačila by copak návaznost mezi S3 z Hustopečí a S51 směr Břeclav? Kvůli těm pár lidem, co jezdí z Hustopečí do Břeclavi, je nesmysl, aby tam zastavoval přeplněnej rychlík.


Offline
Uživatelský avatar

1577
11 lis 2008 15:56
Hodonín, zóna 900 IDS JMK
Ano, to co dnes jezdí do Břeclavi plus zřejmě i to, co dnes končí ve Vranovicích, pojede do Hustopečí a mezi Šakvicemi a Břeclaví bude S3 kompletně nahrazena novou S51 Šakvice – Břeclav – Hodonín, s tím, že mezi Břeclaví a Hodonínem nahradí současné „osmsetdesítkové“ Os (což také v praxi znamená, že do Hodonína budou jezdit dvě osobákové linky S9 a S51, pokud tedy S9 také nepřečíslují na S51).

A ono nejde jen o návaznosti S51 a R13, která by se dala řešit v Zaječí. Jde i o návaznost mezi S3 a R13, která bohužel jinak než v Šakvicích řešit nepůjde. Ale když Kordis chce dělat záměrné nepřípoje mezi S51 a S3 v Šakvicích, tak nevím, jak chce řešit přípoje mezi S3 a R13, protože to je pak vzájemně jaksi neslučitelné.
Ale hlavně, Kordis prý nevidí důvod ulevovat R13, protože podle Kordisu R13 přeplněná není, vyjma extrémních případů v pátky odpoledne. Alespoň to mi Kordis sdělil na mou oficiální stížnost z před čtvrt roku. No nic, po svém včerejším zážitku z narvaného Rx 813 se asi Kordisu znovu připomenu.

_________________________________
Zákaz kouření není zádná sranda!

Ares: To nejlepší z Irisbusu ;-)


Offline
Uživatelský avatar

2626
13 črc 2009 13:42
Takže jestli jsem to dobře pochopil, tak všechno, co dnes končí ve Vranovicích a v Břeclavi, pojede nově do Hustopečí? A v úseku Šakvice - Břeclav ji nahradí S51? A proč budou muset rychlíky stavět v Šakvicích i nadále? Přestupní návaznost na novou S51 může být přece v Zaječí. Mezi Šakvicemi a Zaječím už žádná díra není.


Offline
Uživatelský avatar

1577
11 lis 2008 15:56
Hodonín, zóna 900 IDS JMK
xxx píše:
No a R13 by se samozřejmě zrušilo zastavování v Šakvicích. S tím se, předpokládám, počítá každopádně.

Nepočítá! Naopak se počítá s tím, že u "nové S51", tedy Os vlaků Šakvice – Břeclav – Hodonín, budou v Šakvicích přípoje od/na R13 a ne S3, jak by bylo logické. Tedy se počítá s dalším přeplňováním R13.

_________________________________
Zákaz kouření není zádná sranda!

Ares: To nejlepší z Irisbusu ;-)


Offline
Uživatelský avatar

2994
09 zář 2009 20:14
S31 ti už jezdí z Tišnova do Bystřice nad Pernštejnem, logičtější by bylo označení S5, které zatím chybí

_________________________________
Správce evidencí dopravců v IDS JMK
seznam-autobusu.cz | Karlos


Offline
Uživatelský avatar

2626
13 črc 2009 13:42
Přínos v elektrifikaci bych viděl, pokud by se z osobáků, které pojedou do Hustopečí, udělaly spěšňáky, které by nezastavovaly v těch nejmenších dírách, a nasazovaly by se na ně regiopantery nebo něco podobného s dobrou akcelerací a maximálkou alespoň 140. (Třeba i 380+Bdmtee+Bdmtee+sysel.) To by oproti plecháčům mohlo o něco zkrátit jízdní dobu. Taková linka by mohla nést číslo třeba S31. Od S3 by se tedy lišila konečnou stanicí na jihu a počtem zastávek v úseku Šakvice - Brno. No a R13 by se samozřejmě zrušilo zastavování v Šakvicích. S tím se, předpokládám, počítá každopádně.


Offline
Uživatelský avatar

1577
11 lis 2008 15:56
Hodonín, zóna 900 IDS JMK
Richie píše:
Jde prostě o to, že 40 let jezdili vlakem a přece nebudou jezdit jinak...

Troufnu si říct, že z Hustopečí na Brno toto rozhodně neplatí. Naopak, tam platí spíš to, že 40 let se do Brna jezdilo autobusem, tak teď nebudou jezdit vlakem. Ostatně, nemálo lidí z Hustopečí stále využívá pro cesty do Brna kombinaci 521 + 505 i když je pomalejší, než kombinace S51 (příp. autobus do Šakvic) + R13. Proto si myslím, že nárůst jízdní doby při přímém spojení Hustopečí s Brnem je až ten poslední problém. A než nezastavování Hustopečských Os ve Vojkovicích a Popovicích, které by ještě výrazněji zkomplikovalo cestování z těchto obcí ve směru na Břeclav, bych prosazoval spíš nezastavování R13 v Šakvicích. Když už Kordis chce takto zmršit spojení na 250 zrušením přímých Os Brno – Břeclav, tak ať alespoň udělá něco pro věčně přeplněnou R13, které hrozí, že bude po těchto změnách ještě přeplněnější :evil:

_________________________________
Zákaz kouření není zádná sranda!

Ares: To nejlepší z Irisbusu ;-)


Offline
Uživatelský avatar

6616
21 pro 2005 17:01
Domis: Dokážeš si ale představit, jak ty obce budou řvát, že zlý Kordis jim zrušil vlaky?


Offline
Uživatelský avatar

1082
22 pro 2008 22:51
PoŠuKov, 2. část
Ojin: Projíždení Hustopečské S3 Vojkovicemi a Popovicemi jsem navrhoval a do budoucna to není "zabité". Do návrhu k výběrku se to nedostalo, ale to neznamená, že se tam bude muset zastavovat. Rozhodnutí je čistě na Kordisu. Takže je třeba přesvědčit správné lidi, že obětování 15' taktu pro Vojkovice a Popovice ve prospěch zrychlení cestovní doby Brno - Hustopeče je správná cesta. ;-)


Offline
Uživatelský avatar

6616
21 pro 2005 17:01
Richie píše:
Jde prostě o to, že 40 let jezdili vlakem a přece nebudou jezdit jinak...


Jedna možnost. Pak je druhá možnost, že to jsou režijkáři. V Břeclavi je seřaďovací nádraží, osobní nádraží, depo... Lze se domnívat, že určitá část zaměstnanců dojíždí z Hustopečí.


Offline
Uživatelský avatar

435
10 bře 2006 08:34
u Gagarina, Armstronga a Remka
Ještě dřív se patrně začne v Židlochovicích, už teď se tam má začít přestavovat autobusák a s tratí se má pokračovat na pozdim.
S3 je sice o něco pomalejší, ale zas bez přestupu rozveze do podstatné části Brna. Ideálně by Popovice a Vojkovice mohly být obsluhované jenom Židlochovickou větví (ovšem předběžné návrhy pro rok 2020, co byly přílohou zakázky na objednávku vlaků, hovoří trochu jinak).

_________________________________
Moravská národní obec - od roku 1985 Za Moravu!


Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 3617 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54 ... 145  Další

Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Přejít na:  
Právě je 27 zář 2024 16:21
Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Fórum běží na systému phpBB
Pro BMHD.cz vytvořil mceza | © 2011-12 [mceza.com]